Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-02, 11:07   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 120
Sharp$: 1180


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Guldbollen - Vem vinner?


Ja precis som rubriken lyder, vem tror ni tar hem guldbollen 2010?
Så här ser oddsen ut på Betway:

Wesley Sneijder 2.25
Xavi 5.00
Andres Iniesta 5.00
Lionel Messi 8.00
David Villa 17.00
Diego Forlan 17.00
Cristiano Ronaldo 34.00
Mesut Ozil 41.00
Iker Casilas 41.00
Carlos Puyol 41.00
Didier Drogba 51.00
Arjen Robben 51.00
Bastian Schweinsteiger 51.00
Thomas Mueller 51.00
Cesc Fabregas 51.00
Miroslav Klose 81.00
Julio Cesar 81.00
Samuel Eto'o 81.00
Maicon 81.00
Xabi Alonso 81.00
Dani Alves 101.00
Philipp Lahm 151.00
Asamoah Gyan 151.00



Själv tror jag, liksom Betway, att det blir Sneijder som kommer att ta hem det. Går inte att bortse ifrån hans helt fantastiska år både i Inter samt med landslaget. Hann själv spela honom som vinnare till oddset 2,50 och ser ut som att det håller på att sjunka ner ganska rejält.
Freee123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 11:13   #2
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 29
Sharp$: 156
Standard

Det blir Sneijder. Väldigt säkra 2.25 där.
norrbacka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 11:18   #3
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Jag är inte alls så säker på det.
Titta de senaste VM-Åren, vem som vunnit.
2002: Ronaldo, fantastiskt VM, spelade knappt i klubblaget p.g.a skador första halvåret.
2006: Cannavaro, fantastiskt VM, bedrövlig vårsäsong i Juve och ganska medelmåttig i Real Madrid.

Det handlar i princip endast om din VM-insats när Ballon d'or delas ut. Wesley Sneijder var förvisso bra i VM, men inte exeptionellt bra. Han gjorde ett par avgörande insatser, men var knappast turneringens mest lysande stjärna.
Sen var han den avgörande pusselbiten i Inters lagbygge, det kan ingen förneka och utan honom hade de inte tagit några titlar.

Mina utmanare. Andres Iniesta, såklart. Har kanske inte sin bästa säsong, men han avgjorde VM och var en av Spaniens bästa spelare genom turneringen.

David Villa. Väldigt avgörande insatser i VM, mycket bra vårsäsong i Valencia och en helt ok höst i Barcelona. Vm-Guldet kan spela in här.

Diego Forlan. Vann Europa League, bar Uruguay i VM. I mina ögon VM's bästa spelare, det han faller på är att hans höst varit medioker & att han "Bara" vann Europa League.

Jag tycker nog att Sneijder förtjänar den, eller jag kommer inte klaga ifall han får den.
Men man ska inte räkna bort vm-faktorn här, jag tror att den är väldigt avgörande och att bollen går till en spanjor.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 11:18   #4
 
mowglis avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 126
Standard

När avgörs det vem som vinner priset ?
mowgli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 11:26   #5
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mowgli Visa inlägg
När avgörs det vem som vinner priset ?
http://lmgtfy.com/?q=Ballon+d%27or+delas+ut+n%C3%A4r%3F
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 11:54   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 207
Sharp$: 543
Standard

Måste fan bli nån av dom 4 spelarna under Sneijder som får den...
U-town är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 13:01   #7
 
GianniAgnellis avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: allt är relativt
Inlägg: 149
Sharp$: 565

italia
Stats: 45 - 46 - 8
ROI: 110.30%
Vinstprocent: 49.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Jag är inte alls så säker på det.
Titta de senaste VM-Åren, vem som vunnit.
2002: Ronaldo, fantastiskt VM, spelade knappt i klubblaget p.g.a skador första halvåret.
2006: Cannavaro, fantastiskt VM, bedrövlig vårsäsong i Juve och ganska medelmåttig i Real Madrid.

Det handlar i princip endast om din VM-insats när Ballon d'or delas ut. Wesley Sneijder var förvisso bra i VM, men inte exeptionellt bra. Han gjorde ett par avgörande insatser, men var knappast turneringens mest lysande stjärna.
Sen var han den avgörande pusselbiten i Inters lagbygge, det kan ingen förneka och utan honom hade de inte tagit några titlar.

Mina utmanare. Andres Iniesta, såklart. Har kanske inte sin bästa säsong, men han avgjorde VM och var en av Spaniens bästa spelare genom turneringen.

David Villa. Väldigt avgörande insatser i VM, mycket bra vårsäsong i Valencia och en helt ok höst i Barcelona. Vm-Guldet kan spela in här.

Diego Forlan. Vann Europa League, bar Uruguay i VM. I mina ögon VM's bästa spelare, det han faller på är att hans höst varit medioker & att han "Bara" vann Europa League.

Jag tycker nog att Sneijder förtjänar den, eller jag kommer inte klaga ifall han får den.
Men man ska inte räkna bort vm-faktorn här, jag tror att den är väldigt avgörande och att bollen går till en spanjor.
Problemet med ditt resonemang enligt min mening är att både Ronaldo och Cannavaro bar fram sina respektive landslag till VM-guldet och var mästerskapets bästa spelare. I år återfinns den bästa spelaren, Forlán, i ett semifinalistlag som dessutom förlorade bronsmatchen.

Förutom Forlán fanns det, egentligen, ingen spelare som bar fram laget på samma sätt då det var kollektivet som var både Hollands och Spaniens styrka. Därför tror jag att insatserna under säsongen i klubblaget kommer att vara avgörande och där ska ingen egentligen hota Sneijder. Har personligen 2u på honom sedan tidigare då oddset stod i 2.75
__________________
gentile i chatten

"Le Bron James ska möta sitt gamla lag ifrån new york på madison square guarden. Men eftersom du inte är särskillt insatt i basketen så ska jag förklara.." - TheDarkKnight
GianniAgnelli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 14:53   #8
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Jag tror det blir antingen Wesley Sneijder eller Diego Forlan.
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 14:57   #9
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Jag tror Iniesta får den mycket p.g.a sin insats i VM
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 14:59   #10
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Iniesta, Sneijder eller Forlan

Om det blir någon annan än dessa är det skandal.
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 15:04   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 87
Sharp$: 210
Standard

Sneijder eller Villa tror jag.
tavring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 19:03   #12
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Med tanke på att det numera är sammanslaget med FIFA:s pris är det lite svårt att gå på historiken. I år röstar journalister, lagkaptener och förbundskaptener så det är mycket att ta hänsyn till.

Jag tror Sneijder får den. Dels med tanke på alla titlar och utmärkelser, dels med tanke på att de som röstar på någon guldmedaljör i VM (Xavi, Iniesta, Villa) kommer att sprida sina röster mer än de som tycker Sneijder ska ha den.

Forlán är en dark horse - men ett VM-brons och en Euro League-titel brukar inte räcka längre än till en tredjeplats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+2)
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 19:18   #13
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Med tanke på att det numera är sammanslaget med FIFA:s pris är det lite svårt att gå på historiken. I år röstar journalister, lagkaptener och förbundskaptener så det är mycket att ta hänsyn till.
Citat:
Ursprungligen postat av Hedo Visa inlägg
Jag tror Sneijder får den. Dels med tanke på alla titlar och utmärkelser, dels med tanke på att de som röstar på någon guldmedaljör i VM (Xavi, Iniesta, Villa) kommer att sprida sina röster mer än de som tycker Sneijder ska ha den.
Två mycket viktiga aspekter skulle jag säga, tror också att röstspridningen på spanjorerna kan ha en t.o.m. avgörande effekt på det hela.

Imponerande första inlägg Välkommen till Sharps!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td