Tidiga intervjuer på JU båda hästar.
1. MAESTRO CROWE
- Han har gjort allt rätt för mig och efter senast har vi siktat hit. Allt har gått bra i planeringen och han känns bra i träning. Det är helt annat motstånd nu, men han är stark. Spår ett är bra för hans del och han är säker i volt så han ska kunna ta sig iväg bra, han ska i alla fall inte behöva tappa 20 meter, det tror jag inte. Han spetsar däremot inte av egen kraft. Han kommer tävla barfota runt om och det är en chansning, det är inget som vi provat i träning, men vi måste hitta på något mot det här motståndet. Kanske fungerar det, kanske inte. Han gick med norskt huvudlag senast och det gav väldigt bra effekt. Jag kommer att rycka det tidigt för att få honom på bettet. Det blir barfota runt om, norskt huvudlag och vanlig vagn, säger Johan Untersteiner.
3. DEMON IMA
- Han fick en sårskada efter sitt senaste lopp vilket är anledningen till att han varit ifrån, men de senaste tre veckorna har vi sitktat hit. Han och Maestro gick ett banjobb i lördags i raskare tempo och vi var nöjda med båda två. Demon Ima är där jag vill ha honom.
Det blir barfota runt om även på honom och inte heller det har vi testat, men det är fin rund gång i honom varför jag tror att det ska fungera bra. Det blir can’t see back på vänster sida som vanligt och vanlig vagn, säger Johan Untersteiner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Migge (+5)
|