Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-24, 19:42   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

0% vinstchans för kråkan. Kommer hamna mitt i rågen och att han ska spöa 10 miljonärer på lika villkor är bara enfaldigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-24, 20:10   #17
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
0% vinstchans för kråkan. Kommer hamna mitt i rågen och att han ska spöa 10 miljonärer på lika villkor är bara enfaldigt.

Helt ok om du inte tror på den hästen. Bara att ta bort från dina system.

Tycker inte det är speciellt charmigt att kalla de som tror på hästen för enfaldiga.

Synonymer till enfaldig

Här nedanför hittar du samtliga tjugoen synonymer till enfaldig fördelade på tre ordgrupper.

fåkunnig, fåraktig, lättlurad, dum, korkad, oförståndig, åsneaktig, befängd, blåögd, enkelspårig, fåraktigknäpp, godtrogen, inskränkt, lättrogen, naiv, oskuldsfull, trångsynt, trög, trögtänkt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-24, 20:30   #18
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
0% vinstchans för kråkan. Kommer hamna mitt i rågen och att han ska spöa 10 miljonärer på lika villkor är bara enfaldigt.
0% vinstchans ? Du menar att du gladeligen bokar till 50 gånger då ?
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-24, 21:14   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Självklart en kryddning att säga 0%, jag kan sträcka mig till 3. Om man lägger pengar på den som ganska hårt betrodd passar de flesta synonymer in för mig. Fel ute, dåligt påläst, korkad. Vilken av dem beror lite på vad man kommer in med. Säkert någon som tycker jag är en idiot som sticker ut nacken så, helt ok. Man får väl ta som man ger. Sällan jag sågar en betrodd häst så hårt. När jag gör det måste jag ju tycka de som tror på den är totalt ute och cyklar också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-24, 21:45   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Självklart en kryddning att säga 0%, jag kan sträcka mig till 3. Om man lägger pengar på den som ganska hårt betrodd passar de flesta synonymer in för mig. Fel ute, dåligt påläst, korkad. Vilken av dem beror lite på vad man kommer in med. Säkert någon som tycker jag är en idiot som sticker ut nacken så, helt ok. Man får väl ta som man ger. Sällan jag sågar en betrodd häst så hårt. När jag gör det måste jag ju tycka de som tror på den är totalt ute och cyklar också.
Hehe, finns ju en charm i att både såga och gå ut med "stenklar", tillhör ju liksom lite av travets jargong...blir ett spännande Harpers...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-24, 22:31   #21
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Tror personligen att Vitruvio är stenklar. Bättre form än raden och överlägsna spurtresurser i gänget, ja på en annan nivå än Whos Who när det gäller kortspeed vilket jag tror avgör över upploppet. AG lyfter fram den som en av de tre av sina han tror kommer göra extra bra prestationer i helgen. Lycka till att stå emot över upploppet önskar jag övriga! Mkt svag taktiker som rattar är det jag hittar emot.

Senast redigerad av grobben den 2021-05-24 klockan 22:33.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-25, 01:36   #22
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Självklart en kryddning att säga 0%, jag kan sträcka mig till 3. Om man lägger pengar på den som ganska hårt betrodd passar de flesta synonymer in för mig. Fel ute, dåligt påläst, korkad. Vilken av dem beror lite på vad man kommer in med. Säkert någon som tycker jag är en idiot som sticker ut nacken så, helt ok. Man får väl ta som man ger. Sällan jag sågar en betrodd häst så hårt. När jag gör det måste jag ju tycka de som tror på den är totalt ute och cyklar också.
Tomt snack bara, du skulle aldrig boka till säg 20-25 ggr pengarna (det skulle dock inte jag heller även om jag värderade vinstchansen som dig, men du förstår vad jag menar). Helt omöjligt taxera vinstchansen till 3 % med ett någotsånär seriöst angreppssätt.

Senast redigerad av DrMarre den 2021-05-25 klockan 01:45.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-25, 07:50   #23
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 178
Sharp$: 57155
Standard

Maestro Crowe släpptes till 7,50 igår hos Svenska spel. Sedan dess har den spelats ner till just nu 5,70. Andrahandsfavorit efter Whos Who som står i 3 ggr.

Vad de fasta vinnaroddsen står i på lördag hänger mycket på vad spelexperterna hos betaltjänsterna säger på fredag.

Jag hade nog hellre lagt en slant på Demon Ima till 26 ggr, men vill läsa på innan några spel görs.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-25, 07:55   #24
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 178
Sharp$: 57155
Standard

Tidiga intervjuer på JU båda hästar.



1. MAESTRO CROWE
- Han har gjort allt rätt för mig och efter senast har vi siktat hit. Allt har gått bra i planeringen och han känns bra i träning. Det är helt annat motstånd nu, men han är stark. Spår ett är bra för hans del och han är säker i volt så han ska kunna ta sig iväg bra, han ska i alla fall inte behöva tappa 20 meter, det tror jag inte. Han spetsar däremot inte av egen kraft. Han kommer tävla barfota runt om och det är en chansning, det är inget som vi provat i träning, men vi måste hitta på något mot det här motståndet. Kanske fungerar det, kanske inte. Han gick med norskt huvudlag senast och det gav väldigt bra effekt. Jag kommer att rycka det tidigt för att få honom på bettet. Det blir barfota runt om, norskt huvudlag och vanlig vagn, säger Johan Untersteiner.

3. DEMON IMA
- Han fick en sårskada efter sitt senaste lopp vilket är anledningen till att han varit ifrån, men de senaste tre veckorna har vi sitktat hit. Han och Maestro gick ett banjobb i lördags i raskare tempo och vi var nöjda med båda två. Demon Ima är där jag vill ha honom.
Det blir barfota runt om även på honom och inte heller det har vi testat, men det är fin rund gång i honom varför jag tror att det ska fungera bra. Det blir can’t see back på vänster sida som vanligt och vanlig vagn, säger Johan Untersteiner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-25, 08:37   #25
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kolla vilka Jerry Mom mött på sistone - Elitloppskandidater i princip allihop (nåja). Måste ha kanonchans i Harpers! Ryggen på hårddragande Maestro Crown lär vara eftertraktad och där sitter väl Boston Wise L., efter xxx antal meter? Kör han 1.13.5 där framme så lär det bli svårt för de andra att hinna fram - hur bra tilläggsmiljonärerna än är, hmm. Måste nog garderas med ett par där framme.

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-25, 08:38   #26
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och Unique Juni slog Jerry Mom i ett lopp och torde väl då ha toppchans i Stoeliten?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-25, 13:56   #27
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 633
Sharp$: 2914


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad kul att Wild Love är tillbaka och får Kevin i sulkyn. Det ekipaget har jag följt och tjänat lite slantar på. Nu har WL varit i Frankrike hela året i träning hos Anders Lindqvist. Där har hon tjänat över en miljon på 12 starter. Nästa lika mycket som på hela 2020. Har nog härdats på blöta sandstränder, det var ju så hon tränades i Sverige av Bengt Simberg. Tänk vad häftigt om hon har kvar sin mäktiga slutrökare. Då går ingen säker. En hundraoddsare streckad på 1% i nuläget.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-26, 08:13   #28
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

En fantastisk helg att se fram emot. Själv har man legat först i kön i över 20 år och inte missat ett Elitlopp sedan förra året då Covid-19 bröt ut. Även i år kommer jag få vara hemma och det smärtar något enormt. Att inte få träffa alla vänner som man träffar en gång om året och surret på E-läktaren kommer saknas men vad göra.

Men jag har hyrt en restaurang och kommer under lördag och söndag köra storbilds-TV för ca 40 gäster (max antal) så det kommer bli drag ändå. Kommer köra andelspel på allt samt även bjuda på bra info som kommer.

Jobbar just nu dygnet runt och ranka och analysera alla lopp (fredag- söndag och jag kommer lägga ut den här också.

Just nu är jag klar med Lördagens V75. Obs att det kan bli ändringar för ranken har jag gjort på egen info och inga interjuver och även bara de utrustningsändringarna jag vet om. Så det kan bi lite omstuvning.

Men håll till godo för här är Jiwa V75-ranking och analys av lördagen




V75-1 Ett öppet första V75 med en riktigt rolig tipsetta.

7 La Mauresque 3% kommer bli min tippsetta och här kommer jag även kliva in på VP under helgen.
Hästen har varit en nästa gångare två gånger i rad och nu har man vilat en månad för man står perfekt inne för detta lopp. Jag tror man kommer överraska många här

11 Arquana As 19% är väl den hästen som på pappret ska ha bra chans då hon har imponerat något enormt. Tror man kommer köra fram tidigt och blir den släppt så tror jag den blir svår att stå emot.

6 Joyful Trix 25% var senast med i Drottningens och har fart och kapacitet för absolut vinna detta. Men 4åriga ston brukar ha tufft i sådana här lopp men hon är bra den här märren.

15 Ultra Bright 12% är ju fältets absolut bästa häst. Men finaler på V75 och snabba banor och gå ute i spåren brukar bli väldigt tufft. Kommer hon till direkt och sitter i rygg på dom på 20 tillägg kan hon hinna ditt. Men Jag tror dom där framme kan springa låga 13 tider och då blir det tufft.

2 Georgia Am 15% blandar och ger för mycket för att hon ska hamna högre på ranken. Har varit sämre i travet men bättre senast. Är hon i ordning kan hon springa fort. Måst med på gardering.

8 Erin Zet 8% kommer få ett bra lopp här. Jag tror hon behöver få andra utv eller draghjälp hela vägen för att hon ska kunna räcka fram samt att hon inte behöver ut i spåren.

14 Pappajonnyslise 2%
får även en varning då den på springspår kan vara den som snabbast kommer fram till tät hästarna. Jag tror man bara en plan och det är köra fram direkt och chansa.

5 Juvel Miss F. 2% hänger med i farter och nu rycker man skorna för första gången. Intressant

Rank V75-1
A 7
B 11-6-15-2-8-14-5
C 9-13-1-3-10-4-12




V75-2 Jag tror faktiskt jag har en bättre tipsetta än favoriten här



1 Deal Done Zet 17% är väldigt startsnabb och kommer att ta spets här. Jag tror man kör där och tycker även här att det här är ett bra spel under helgen då favoriten kommer spelas hårt. Amerikansk vagn denna gång.

5 Rotate 43% slog Hail Marry senast och då borde den ju vara megafavorit här. Men jag tror inte den får spets och jag tror den kommer som bäst hamna i dödens efter ett tag. Tänk på att hästen har fått sjukt mkt pengar på sig och fått tuffa lopp vilket gör den lite sårbar. Mångas spik.

2 Credit To Love 5% är en finne som inte såg riktigt körbar alla gånger senast men kom i mål på 1,12.0 full väg. Man kommer till Sverige i angeläget ärende denna gång

3 Astronascente Zac 6% är en kapabel häst som jag är bra för klassen och ska ses med chans med tanke på detta kanonspår. Goop har varit uppåt varje gång den startat på V75.

4 Born Hard Flash 1% kommer säkert få ett riktigt bra lopp härifrån och kan vara skrällen i fältet med Jorma i Sulkyn. Röcklinger lär ha laddat för just denna helg.

9 Alpago W.F 10% kan bi intressant om han kan följa upp ryggen på 1an. Problemet är väl att Alessandro inte vill köra sig fast och då välja att ej ta rygg på 1an. Ute i spåren blir det tufft.

10 Mandela Zon 5% gillar jag verkligen som häst. Men final och bakspår i detta gäng är tufft.

11 Power Blaster 2% samt 8 Z Boko 6% och även 12 Cash Cowboy 1% är helt bortlottade och jag kan inte ta med dom om jag inte tar alla.

Vinner Bo Ö från spår 7 och en final på valla under Elitloppshelgen så vet jag inte vad jag ska lova att göra. Men trav är trav. och några öl innanför västen så kan både det ena och det andra utlovas


Rank V75-2
A 1
B 5-2-3-4-9-
C 10-11-12-8
D 6-7



V75-3 Ett väldigt fin final men många blivande stjärnor som kommer hävda sig i guld.

4 Cab Lane 58%
har ju en fantastik utveckling och är ju hästen att slå här. Men frågan om den kommer till spets efter 300-400m. Frågan är om det inte är fler som vill bjuda upp till kamp.

7 Jaguar Dream 15% tror jag kommer duga bra i guld och jag tror hästen har en bra chans här också. Barfota runt om kommer ge en växel till och jag tycker det här två hästarna sticker ut.

2 Beartime 5% gör ju aldrig att det dåligt lopp och kommer ju få ett kanonlopp här. Får den här spara speeden så kommer den bli farlig till slut.

6 Vikens High Yield 8%
får Örjan i Sulkyn vilket är spännande. Hästen är ju en slugger som tål hårda tempo och kommer komma in i loppet om det blir körning hela vägen.

11 Ubiquarian Face 1% tycker jag är väldigt lite streckad här fast spåret är dåligt. Men Adrian och finaler så kommer det gås för seger. Det är en liten varning om man garderar

5 Mr Perfection 1% har jag tjatat ihjäl mig på snart men släpper jag den så vinner väl den. Det här är ju en av fältets bästa spurtare och får han draghjälp så kan han skrälla.

1 Royal Navy Neo 4% har ett läge nu som gör att den kan skrälla. Jänkarvagn denna gång och hästen är snabb första 100m men kommer säkert släppa. Rygg ledaren är alltid bra men det kan bli 3 inv.


Rank V75-3
A 4-7
B 2-6-11-5-1
C 9-8-12-3-10




V75-4 En av helgens bästa och roligaste spikar. Jag tror den bara vinner.


5 Gogobet Sisu 17% måste ha superchans här. Vid segern för två starter sedan gick den 1,13,5 2200m efter gunga. Senast möte den Don Fanucci Zet och Hail Marry och gick ut i spåren och gick själv i 3spår sista 600 och gick grymt bra. Hur kan den inte vara favorit??

10 Venture Capital 31% 13 segrar på 16 starter. Men en favorit från bakspår och alla kommer kolla vad den gör och den kommer få göra jobbet ger jag inte så mycket för. Bakspår och valla och man inte ser körningen framför sig, så brukar man dra svartepetter.

6 Magnificent Tooma 10% har fart och kapacitet för att vinna. Ända oroligs momentet är ju att han inte vinner så ofta. Men Goop och Reden i en final måste passas.

2 Halo Am 14% ser ut som en riktigt blivande klassklättare. Bara gjort 8 starter i livet men som hästen går så måste man ta den på allvar. Men den är väldigt färsk och det kommer gå fort här.

7 Versace Face 7% väljer Örjan att köra men spåret är inte bra. Krävs lite tur på vägen för att det ska gå.

11 Suarez 2% hade jag rankat högre med bättre spår. Men skulle det bli körning och han får rygg på 10an så har den fart för att skrälla.

1 Bravo Sabotage 4%
ska passas på läget och får den sin smygare här så kan den avsluta fort. Men bara om man har större gardering.


Rank V75-4
A 5
B 6-2-7-10-11-1
C 12-8-9
D 4-3




V75-5 Ett av de mest öppna loppen i omgången. Favorit eller skräll?

5 Oxidizer 35%
är ju en grym häst som har gjort bra lopp varje gång. Man har laddat för detta men denna gång lär det nog bli tuff resa för jag tror inte man släpper till favoriten då den var ute förra veckan också. Klar första häst men absolut ingen spik

2 Pere Ubu 6%
är startsnabb och jag tror faktiskt man kör i spets. Gör man det så tror jag den kan räcka långt. Den här hästen kommer i alla fall få ett kanonlopp även om man släpper

3 Otroligsåfin 12% är startsnabb men kommer inte förbi 2an men jag tror man kommer prova. Man kommer gå allin för vinst och det gör att det kan öppna loppet även om inte hästen vinner

10 Eddy West 12% har en enorm kapacitet men måste ju få tempo i loppet för att komma in i matchen. Barfota runt om och se upp för garderar man så ska den med

1 Rackam 7% skulle jag nog ranka upp om den haft ett annat spår. Nu riskerar den bli fast men kommer den lås så kan den bli väldigt farlig för hästen ser ut som en retad tiger för dagen.

9 Il Duce Boko 2% har jag jagat nu under en längre tid. När som kan den här skrälla och ryggen på 2an kommer bli kanon. Se upp och glöm inte den här vid större gardering.

7 Digital Class 1% kommer hästen ner i spåren och får sin resa så kan det gå riktigt fort till slut. Får en känsla att Melander alltid får in en skräll under denna helg. Kan de vara den här hästen tro?

8 Easy Cash 17% blir klar andrahandare här. Men från spår 8a i en final emot detta motstånd så tror jag det blir väldigt svårt. Jag har svårt att se hur hästen ska vinna härifrån även om den är bra.

6 Sam The Man 5% tror jag blir hängande i spåren och kommer få ett riktigt tungt lopp denna gång.


Rank V75-5
A 5
B 2-3-10-1-9-7-8-6-12
C 4-11




V75-6 Ett fantastiskt fint stolopp med en klar favorit men det finns motbud.


4 Double Exposure 57% hade nog varit med i Elitloppet om den vunnits sin debut. Nu valde man ladda för detta lopp och visst ska den ha bra chans. Men det är många motståndare som kommer säkerligen göra ett försök att vinna

8 Mellby Free 5%
har man sparat hovarna för köra barfota och nu en jänkarvagn. Jag tror Björn kommer ladda allt vad som det går och hon är mycket snabb ut så jag tror hon kommer få en bra position. Tror det här kan vara ett bra platslir under helgen.

2 Hevin Boko 2%
gör årsdebut men det tror jag inte spelar någon roll. Vill man köra i spets så gör man det men det tror jag inte. Rygg ledaren på favoriten men det kan också göra att Mellby Free kan blåsa förbi dom. Men Hevin ska absolut räknas om man garderar

9 Dear Friend 10% var inte som bäst senast men har många fina lopp. Och hon har ju en speed som få kan stå emot men det krävs lite fart och flyt på vägen.

1 Billie De Montfort 13% är ju en heders märr med 24 miljoner på kontot. Men jag tror inte hon kan försvara innerspåret vilket gör att det kan bli en fälla för henne.

3 Calina 1% får inte glömmas vid större gardering. Hon har flera kanonlopp i Frankrike i år och ser ut att utvecklas för varje start trots sina 57 starter. Hon kan skrälla.

5 Dixie Brick 2% har skrällt emot bra gäng tidigare. Hon är också duktig på att följa med i ryggar men lite långsökt att hon ska vinna men hon är inte helt borta.


Rank V75-6
A 4
B 8-2-9-1-3-5
C 10-6
D 7




V75-7 lördagens höjdpunkt och tror det blir en jäkla körning från många håll här.

13 Vitruvio 7% har ingen fin rad här men det är en topphäst som jag tror man har siktat emot detta. Jag tror man ställt ordning hästen och jag tror det är den hästen som kommer avancerat fram först och då är mycket vunnit

8 Who´s Who 32% blir favorit här och skall se med chans men det krävs lite tur och Örjan kommer nog smyga så länge han kan och det kan bli en fälla då det finns flera offensiva kuskar här.

9 Jerry Mom 3% är än så länge väldigt lite streckad. Går man inte arkivet och kollar loppen så är det en tanks som går hela vägen. Garderar man får man inte glömma den här.

10 Ble Du Gers 4% är j också oöm och kommer köras för seger här. Hästen har ju en grym styrka och är inte heller rädd för köras offensivt. Jag tycker den här inte ska glömmas bort

1 Maestro Crowe 16%
vet ju alla vilken kapacitet den har och hur stark den är. Men det enda är att alla där bak vet hur bra den är men även hur sårbar den kan vara om man sätter press då travet inte är den bästa. Visst kan Johan ställa in klockan och köra vilket jag tror. Men det är tufft att hålla.

7 Born Urnicon 10% har ju bra fart men att han ska hålla 20m från de bakom måste han fram tidigt och ner på innerspår. Vinner ej i spåren

3 Demon Ima 4% vill jag varna lite för om den får rygg ledaren och det är ett hårt tempo. Jag tror ju att den här hästen är i Guld inom en snar framtid. Så bra är hästen.

11 Velvet Gio 1% borde ju få det svårt. Men får den draghjälp hela vägen och får lite flyt på vägen så kan den skrälla.


Rank V75-7
A 13
B 8-9-10-1-7-3-11
C 6-2-15
D 4-14-12-5


Som sagt. Analyser fortsätter och nu ska jag läsa interjuver i Guiden och Ronden och läsa om utrustningsändringar som kan vara intressanta.

Nu kör vi

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+20), Fagerdahlen (+15), legolasse (+20), Bullo (+15), Kgrh (+10), Fulsprit (+25), TungPung (+5), Liisa (+18), millekung (+10), finkel (+50), Jeppes (+50), nh5 (+15), Bridgeman (+20), Difsteve (+5), HP (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-26, 13:59   #29
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Här kommer analysen för övriga lopp Lördagen den 29 maj. J


LÖRDAGEN 28 MAJ LOPP-1 SOLVALLA V4-1

Sprinterlopp och 3 kvalheat som avgör detta. Jag tror jag har vinnaren

Heat nr 1
1 Nimbus C.D
2 Ebony Boko
3 Ajlexes Cubano

Spets är jus om sagt allt som oftast avgörande och 2 Ebony Boko är en av Sverige snabbaste hästar ut. Men jag tror faktiskt 1 Nimbus C.D håller spets och vinner detta lopp på klass och fart. Han kusligt snabb om han vill och flyger fram. Given vinnare i lopp 1

Heat nr 2
4 Dom Perignon
5 M.T Insider
6 In Line Tooma

5 M.T insider blir nog stor favorit. Men så sent som i början april var den nära döden och har kommit tillbaka bra. Men jag tror att den drar till spets men jag inte riktigt säker på att den kan hålla undan speeden för 6 In Line Tooma här. Det är ett öppet lopp verkligen men jag tror 6 in Line Tooma går till final

Heat nr 3
7 Maze Runner
8 Let´s Dance D.E
9 Echelon

Även detta öppet lopp men jag tror 7 Maze runner skräller till och vinner detta trots orutinen på distansen. Jag tror man har ställt in alla växlar för detta.

Final
1 Nimbus C.D
6 In Line Tooma
7 Maze Runner

Det blir spets och slut här för 1 Nimbus C.D. jag tror det är ett bra spel redan innan finalen och det är ingen som tar en längd på denna flygmaskin. Vinnaren är 1 Nimbus CD


LOPP-2 SOLVALLA V4-2

Ett ganska öppet 4 åringslopp där jag tror spetsstriden kan avgöra loppet

4 Balboa Lux imponerade i sin Sverigedebut senast och lär vara ännu bättre. Hästen är kusligt snabb bakom bilen och nu rycker man skorna fram och sätter på en jänkarvagn. Bli inte förvånad om den här springer en riktigt låg tid på lördag. Allt över 4 gånger är ett bra spel här

Favoriten 2 Benedetto O.P var ju kusligt bra i sin Sverige debut och vann med halva upploppet. Men det sägs att den är en sprinter och då kan det bli tufft att gå i spåren och lär spelas runt 2 gånger denna gång. Det känns inte som spelvärde även om hästen är bra

8 Hat Trick var favorit i sitt försök i kungapokalen men svek. Senast fick den dödens på en tung bana men höll riktigt bra. Tror att det här är en riktigt bra häst som kan faktiskt skrälla till trots spåret. Borde nog få lite över 10-12 gånger från detta läge

7 Perpatuate tycker jag borde ha avgjort senast för att få bra betyg. Nackdelen är att den inte är så snabb ut vilket gör att jag tror den här hamnar illa till. Det blir nog överspelad till förhållande till odds. Men visst är den bra nog för att kunna vinna.

9 Global Benchmark kan vara den där 20 oddsaren man letar efter. Spurtade vansinnigt i kvalet till drottningen för 2 starter sedan. Tar man rygg på 2an och får draghjälp av den så ska hon passas om tempot hålls uppe.

Tycker övriga hästar väger lite lätt i detta gäng trots att både hästarna 5,6,10 har skrällchans med rätt resor. Men om man inte lirar favoriten så kommer det bli spelvärde tror jag.

Rank Lopp 2 V4-2

A-HÄST
4 Balboa Lux

B-HÄSTAR
2 Bendetto O.P
8 Hat Trick
7 Perpatuate
9 Global Benchmark

C-HÄSTAR
6 Take It Easy Tour
10 Hindenburg AM
5 Playing Trix
11 Mellby Ironman
3 Lucifer Sam
1 Therion


LOPP-3 SOLVALLA V4-3

Återigen så tror jag att jag har en spetsvinnare att bjuda på här

2 Navona spelades som favorit på V75 senast men snubblade till sig i galopp. Man trodde hårt på hästen då och jag tror den är bättre för dagen nu. 4 av 5 segrar i spets och trivs väldigt bra där då hon är snabb ut. Tror man kan få 8-9 gånger på henne denna gång och det tycker jag är ett mycket bra spelvärde.

3 Alien Hill är en häst som jag tror det finns med utveckling men samtidigt tror jag hon kommer bli väldigt hårt betrodd här. Jänkarvagn och barfota runt om är mycket intressant. Lär hamna runt 3 gånger

5 Samarinta har vintertränat i Frankrike och inte startat sedan november. Ändå får jag en känsla att den här kommer spelas till en av favoriterna vilket jag tycker är hårt emot hästen i årsdebuten. Men på V4 ska den med om man garderar.

6 Borboletta är nog riktig bra häst som avslutade runt 11 sista 1000 och man säger att hästen ska gått framåt med detta lopp. Det låter mellan raderna att man tror på hästen.

1 Blaze Kronos
Är snabb ut och en jänkarvagn åker på. Men jag är lite tveksam om man kör i spets med hästen men det är klart ett lite orosmoln att den kan svara ut min tipsetta och bara släppa till stallkamraten men hoppas som sagt den nöjer sig rygg ledaren.

7 Breda Grif och 10 Global Benefit samt 4 Jennifer Web har fart för möjligt kunna skrälla om man väljer att gardera mycket.

A-HÄST
2 Navona

B-HÄSTAR
3 Alien Hill
5 Samarinta
6 Borboletta
1 Blaze Kronos

C-HÄSTAR
7 Brenda Grif
10 Global Benefit
4 Jennifer Web

D-HÄSTAR
11 Swicha
9 Riptide Bay
8 Raya D.E.
12 Look Ecus

LOPP-4 SOLVALLA V4-3

Det kan nog gå undan här första biten men sedan finns det risk för dämpning
1 Laradja Vrijthout är en riktig flygmaskin som har väldigt lätt för sig. Är startsnabb men han kommer få kämpa för att behålla spets. Jag tycker det är en klar första häst men spelvärdet kommer vara lågt. Värmning är alltid viktigt att kolla just på denna häst.

2 Lorelei Marie
Tror jag vi kan få upp emot 30 gånger denna gång. Tränarkörd vilket är lite minus men den här hästen är bra nog för att vinna. Startsnabb och lära söka rygg på ettan och därefter kan det bli riktigt roligt om luckan kommer. VP kommer ge bra som sagt.

7 Zorro Wind rycker man skorna och säger att den här kommer springa fort. Det är väldigt positivt från stallet och det måste tas på allvar. Men frågan är om det inte blir dödens och det tror jag inte den mäktar med. Men andra utv så blir nog den farlig.

10 Gerris Trix har övertygat i två starter i ny regi. Den här hästen gick 1,10,5 med gunga förra året bakom topphästar. Det finns ingen i detta gäng som visat samma fart som denna. Blir det körning så måste den här med på bongen.

4 Isa är även hon startsnabb och kommer laddas. Hon har ju fart i sig för kunna blanda sig i detta men måste nog ha sitt lopp för till spets tror jag inte hon kommer om ingen annan av de andra felar.

11 Helluva AM var ute i Drottningens och avslutade bra. Skulle det bli toktempo så kan den komma till men det ska mycket till då

Björn Goops hästar 3 Armagnac, 6 Cruise samt 9 Royce Rolls står jag över i detta lopp.

A-HÄST
1 Laradja Vrijthout

B-HÄSTAR
2 Lorelei Marie
7 Zorro Wind
10 Gerris Trix
4 Isa
11 Helluva AM

C-HÄSTAR
6 Cruise
9 Royce Rolls
3 Armagnac
5 Southern Mazzarati
12 B.W.T Devil
8 Global Agency


LOPP-12 SOLVALLA

Dags att leta räddningsplanka och här kan man få spelvärde då de flesta vill spela tillbaka det de förlorat. Oftast bäst spelvärde här.

4 Parker kommer man få spelvärde på tror jag. Normal skulle den nog stå i 2,20 men sista loppet för dagen och favorit kommer åka upp i odds. Jag tror på runt 3,5 och det är ett superoddds i så fall. Hästen har 4 raka och felade senast vilket gjorde att han står perfekt inne i loppet. Jag tror ingen kan ta emot den här 4 åringen och jag tror som sagt att det här blir ett kanonspel som får avsluta dagen.

3 Adam Orden kommer bli hårt spelad här då det är barfota runt om samt att man sätter på en jänkarvagn. Inte hypers snabb ut men kommer säkerligen avancera om den hamnar en bit bak.

11 Kilmister Boko har man höga tankar om den har ju börjat lovande. Men spåret är inte det bästa men kommer dra på sig många spel.

7 Didi Dam kommer kunna ge bra på toton här. Hon är startsnabb och det är inte omöjligt att hon sitter i spets. Hon kommer stå i högt odds på toton och det är inte omöjligt om favoriten gör bort sig.

6 Bridge Commander är obesegrad felfri och ser ut att vara en kapabel herre. Lite för mycket galopper och där av rankas ner.

1 Cookie Girl Få ett drömöpp här i form av rygg ledaren. Och hon har ju visat att hon hänger med i alla tempon. Kan vara rolig fidus till högt odds

A-Häst
4 Parker

B-HÄSTAR
3 Adam Orden
11 Kilmister Boko
7 Didi Dam
6 Bridge Commander
1 Cookie Girl
10 Apollo Creed

C-HÄSTAR
12 Jack and Ginger
8 Cheek To Cheek
4 Mr Synergia


Nu jäklar är vi klara med lördagen men V75 fortsätter jag leta ev ändringar. Men nu går vi över till dagens övningar som jag snart är klar med samt fredagen och söndagens lopp. Alla lopp ska analyseras och tur att man inte betalar för varje lopp man ser i arkivet..

På återseende

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+10), legolasse (+20), Fagerdahlen (+50), peozz (+10), Difsteve (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-26, 20:10   #30
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 46
Sharp$: 3735
Standard

Oddsen till lördag har redan kommit ut på NordicBet.
Hittade några fina vinnar lir:

Joyful Trix - vinnare 6.25 - tar spets på några steg och går sedan en låg 13 tid, vem skall slå henne då?

Rotate - vinnare 6 ggr - har ju varit ruggigt bra på sista tiden, 6 ggr måste vara ett kanonodds!

Jaguar Dream - vinnare 7 ggr - vet att Cab Lane blir svår…men barfota runt om nu och Claes säger i Expressen att detta är en Elitlopps häst!

Otroligosåfin - vinnare 10 ggr - Mats Djuse upp, barfota, tar spets (Unter släpper), vem skall då slå denne? Kanonodds!

//David
daza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td