Visa ett inlägg
Gammal 2021-05-27, 14:14   #1
Jiwa

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

V65 Solvalla 28 Maj

Hej på er!

Här kommer en analys och rank. Tänkte även erbjuda folk vara med på en 100kr andel till morgonen V65 för att få vara med på ett system som görs med grund av denna rank och även efter värmningarna.

I morgon börjar årets höjdpunkt på hela helgen. Nu börjar festen och nu kör vi.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...b-fa9447e59db4

(kommer läggas ut på andelspel men jag vill ändå bjuda in om man vill vara med och läser här)

Övriga lopp kommer i kväll också:-)

Håll till godo

LOPP-2 SOLVALLA V65-1

Ett jämt och öppet lopp som öppnar upp tävlingarna denna helg

6 Sofias Case 37% såg riktig fin ut när man rykte tussarna och avslutade bra senast. Hon är snabb ut men behöver bli släppt till spets om det ska gå. Hon kan leda hela vägen men bakom henne är det öppet.

4 Frequency AM 5% ser riktig fin ut för dagen och kommer ta spets och sedan förmodligen släppa. Jag tror hon kan bli riktigt farlig med lucka i sådant här öppet lopp.

9 Make More Cider 13% tycker jag är lite spännande här då den har två lopp i kroppen. Det här är en bra häst i grunden som jag tror Goop kommer köra för seger.

8 Eye On The Hill 9% har ett riktigt jobbigt läge men både fart och styrka. Jag tror att den här kan skrälla trots svårt spår om den kommer till.

2 Feerie De Fael 3% är spännande då hon kämpat på bra i Frankrike. Jag tror den här märren har hårdheten som de andra inte har och kommer hon till kan hon mkt väl vinna.

3 Veild 10% är hårt spelad men och även en tipsetta i de större tidningarna. Men jag kan mig att den åker med på en gardering men det är absolut inget som sticker ut.

1 Miss Silver 9% är ej snabb ut vilket jag tror att det kommer sitta fast hela loppet.

5 Fragolini AM 4% Kan mycket i ljusa stunder men vinner inte ofta. Men hästen är på G och man kan ju tänka att man laddat för detta efter segern senast.

Rank V65-1

A-HÄST
6 Sofies Case

B-HÄSTAR
4 Frequency AM
9 Make More Cider
8 Eye On The Hill
2 Feerie De Fael
3 Veild
1 Miss Silver
5 Fragolini AM

C-HÄSTAR
10 Divane Godiva
12 Moon Zappa
11 Pastorn Laday
7 Chris Crystal

LOPP-3 SOLVALLA V65-2

Ett rent sagt dåligt lopp när prispengarna är så pass bra.

3 Al´s Starlicious 26% är ju den som i fältet har överläget bäst kapacitet. Men den felar väldigt mycket och har inte vunnit ännu. Fördel att den mött bättre motstånd och denna gång går den verkligen ner i klass

2 Mirella Zac 5% är en startsnabb häst som man kommer rycka skorna på igen. Tror man vill köra där och den här kan faktiskt leda hela vägen för det ser ut att finnas kapacitet i hästen.

6 Västerbo Garonne 38% kommer från ett riktigt formstall och den här ska passas. Men att tänk att den är favorit här och senast var den 100m efter fast den fick ett bra lopp. Det säger väl det mesta om detta lopp när en sådan häst är favorit.

4 M.T. Ravishing 13% är ju en av de som visat fart och hyfsad kapacitet. Men man ändå svår att sätta in men samtidigt har den vunnit. Lövgren brukar ändå kunna sätta dom i ordning när det är fina pengar att köra om.

5 Celie Anora 5% Kommer ifrån mäster själv ”Stig H Johannson” Var bra från Dödens senast och hon har 3 raka på plats och på valla. Det borde räcka långt i detta gäng.

1 Visual Alert 7% har bara gjort 2 starter och hårt spelad från spår 12 senast. Såg ut som en rund miljon i sista sväng men när den släpptes loss så hände det inte jättemycket även om den gick ifrån hästarna i närhet. Svårbedömd häst.

7 Edgeuptotop 4% har hängt med i sina starter och inte lockat spelarna i sina starter. Även om Djuse har bra träning på sina unghästar så blir det nog svårt. Men i detta lopp kan ju alla vinna.

Rank V65-2

A-HÄST
3 Al´s Starlicious

B-HÄSTAR
2 Mirella Zac
6 Västerbo Garonne
4 M.T. Ravishing
5 Celie Anora
1 Visual Alert
7 Edgeuptotop

LOPP-4 SOLVALLA V65-3

Ett öppet lopp där några hästar verkligen sticker ut.

3 Appasso 21% såg riktigt fin ut senast på V75 när den inte fick någon lucka. Hästen är snabb ut och jag tror den tar spets och man kommer köra där.

6 Gaileo Journey 14% är absolut fältets bästa häst. Vann med galopp för 3 starter sedan och gick 12, i 2000m efter den. Även snabb ut och går den felfri så kommer det bli fart.

4 Marrés Dreamboy 17% Var en favoriterna på V75 senast från 4 spår volt emot ett mycket tuffare gäng. Läste då att Westholm trodde på hästen och den var bra. Måste med tidigt här

1 Matamoros 9%
Är snabb ut men jag tror inte man kommer till spets. Men oavsett så kommer hästen få ett bra lopp härifrån och luckan lär nog komma.

9 Timorol 11% hästen såg makalös bra ut senast och det här är en bra häst i grunden. Tar man några hästar så måste den också med.

7 Harvard Student 12% har inte fått till det som den engång sades att den skulle ha.

8 Vanja 5% har ett uselt läge men hon kan slå till när som men det måste klara.

Rank V65-3

A-HÄST

6 Gaileo Journey

B-HÄSTAR
3 Appasso
4 Marrés Dreamboy
1 Matamoros
9 Timorol
7 Harvard Student
8 Vanja

C-HÄSTAR
12 Matteo
11 Eldorado
5 Dani´s Princess
10 Homeland Pellini
2 Un Mec dOr

LOPP-5 SOLVALLA V65-4

En ruskig kapabel favorit men 60% och ett 4-årigt stå är alltid tufft

2 Balla You S.M 60% gjorde en 5stjärning insats senast och hästen ser som en riktig fartmaskin. Men hon har gjort 20starter och vunnit 6 och som de flesta italienarna så är dom bäst på sprint. Visst är det tufft att gå emot men odds och spelvärde lockar

11 Keria De Veluwe 4% vill jag varna lite för. Årsdebut ja men kolla vilka stjärnor han möte förra året. Spelad till 8 gånger i försöket till Oaks från bricka 12. Det här en blivande stjärna

9 Love Eagle 10% tycker jag är en spännande häst som har rygg på 2an. Hästen gjorde fin debut och gör sitt i varje lopp. Det känns som det finns utveckling här. Se upp

8 Muzzle The Yakker 11% är snabb ut och jag tror man laddar allt som går. Reijo låter riktigt nöjd och det känns som en häst som kommer tjäna fina pengar i år

1 Larissa Band 1% är en nyttig häst som alltid hänger med. Kommer få en bra position härifrån och kan vara en megaskräll om det löser sig. Lindblom brukar skrälla i såna här lopp.

5 Bitchie 2% blev ju mer eller mindre krossad av 2an senast med 5 längder trots kanonresa. Men den borde ju gått framåt av det.

Rank V65-4

A-Häst
2 Balla You S.M

B-HÄSTAR
11 Keria De Veluwe
9 Love Eagle
8 Muzzle The Yakker
1 Larissa Band
5 Bitchie

C-HÄSTAR

6 Mellby Intrest
7 Peony
12 Livenletdieforém
10 Bella trix Club

D-HÄSTAR
4 Madriken Av Sweden
3 Janie Jones

LOPP-6 SOLVALLA V65-5

Ett fint lopp med två riktig bra kanon och några som kan blomma ut.

7 Borups Victory 44% är som en raket bakom vingen och lär sitta i spets. Och med dessa prispengar så brukar favoriten få bestämma och jag tror han kan bli mkt svårslagen då

9 Carl Halbak 30% rekommendera jag alla spik senast och då vann den. Jag tror att det finns grym utveckling i denna häst och den kommer köra fram i dödens och försöka vinna.

2 Dozen of Oysters 5% klappade jag för en timme sedan i stallet. Fin häst som börjat fantastisk bra. Snabb från början och lär släppa till 7an och sedan få rygg ledaren. Det kan lösa sig bra härifrån om det blir lite körning

3 Idomenio Sisu 3% 10 starter och aldrig utanför plats. Säger en del om vilken bra häst detta är och det ju det här att bara en är vinst men den måste med om man gör större gardering.

8 Donizetti 14%
kommer från ett stall i form och har bara missat plats i en start och det var sin första och då var den 4a. Dåligt läge men det är ett litet fält så den kan komma till

4 Glen 1% blir bara bättre och bättre för varje start. Två bra avslutningar i rad i tuffare gäng har gjort att den fått lite hårdhet. Skulle det bli tempo så kan den här skrälla

Rank V65-5

A-HÄSTAR
7 Borups Victory
9 Carl Halbak

B-HÄSTAR
2 Dozen of Oysters
3 Idomenio Sisu
8 Donizetti
4 Glen

C-HÄSTAR
6 Dynamite Sensation
1 Staro Pomerol

D-HÄSTAR
10 Power Doc
5 Savoy Brown

LOPP-7 SOLVALLA V65-6

Går hon bara felfri så finns det ingen som slår henne. Ingen är i närheten av kapacitet.

12 Love No Pain 28% äntligen en ny kusk, äntligen en kusk som är van att köra Ferraris för det här är en häst som har alla möjligheter att gå direkt upp i Stoeliten. Flera avslutningar runt 1,10 sista varven. 4 av 9 segrar har kommit på långdistans och nu det 3180m Spelar ingen roll hur bra dom är där framme om den här trampar i väg. Jag tror hon kan vinna på en hög 12 tid eller låg 13 tid och jag tror det räcker med tanke på hur orutinerade motbuden är. Senast stod hon i 10 gånger emot Jaguar Dream och en häst som Zinco Jet var spelad till 16 gånger. Hon står även perfekt matchad in för detta.

Spika och gå vidare är mitt tips.

Hästarna 2 Longines 15% samt 3 Shejk 19% är fina hästars bara gjort 5 samt 3 starter i livet totalt. Nu ska de ut över 3140m. Även om de är starka som oxar så har dom inte hårdheten. Jag tror att dom blåser runt dom här från bakspåren.

Bakspåren så är det 11 Västerbo Imhteman7% 10 Faster Than You 7% samt 15 Takta 1% som jag tycker är värst emot. Men emot min tipsetta finns inget att göra tror jag.

Rank V65-6

A-HÄST
12 Love No Pain

B-HÄSTAR
11 Västerbo Imhteman
10 Faster Than You
15 Takta
2 Longines
3 Shejk

C-HÄSTAR
9 Will I AM
13 Mooney
14 Llama Tooma
1 Pewdiepie
6 So Superb

D-HÄSTAR

4 Bucefalo Gielle
5 Lyckans Olov
8 Mats Tooma
7 Mogas Casanova

Nu ser vi till att sätta V65 samt lite VP eller komb så vi får in lite spelpengar till Lördag och Söndag..

Nu kör vi'

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+6), znipstern (+1), SakanAA (+5), Difsteve (+5), Basse (+5), MikaF (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat