Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-27, 13:14   #1
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

V65 Solvalla 28 Maj


Hej på er!

Här kommer en analys och rank. Tänkte även erbjuda folk vara med på en 100kr andel till morgonen V65 för att få vara med på ett system som görs med grund av denna rank och även efter värmningarna.

I morgon börjar årets höjdpunkt på hela helgen. Nu börjar festen och nu kör vi.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...b-fa9447e59db4

(kommer läggas ut på andelspel men jag vill ändå bjuda in om man vill vara med och läser här)

Övriga lopp kommer i kväll också:-)

Håll till godo

LOPP-2 SOLVALLA V65-1

Ett jämt och öppet lopp som öppnar upp tävlingarna denna helg

6 Sofias Case 37% såg riktig fin ut när man rykte tussarna och avslutade bra senast. Hon är snabb ut men behöver bli släppt till spets om det ska gå. Hon kan leda hela vägen men bakom henne är det öppet.

4 Frequency AM 5% ser riktig fin ut för dagen och kommer ta spets och sedan förmodligen släppa. Jag tror hon kan bli riktigt farlig med lucka i sådant här öppet lopp.

9 Make More Cider 13% tycker jag är lite spännande här då den har två lopp i kroppen. Det här är en bra häst i grunden som jag tror Goop kommer köra för seger.

8 Eye On The Hill 9% har ett riktigt jobbigt läge men både fart och styrka. Jag tror att den här kan skrälla trots svårt spår om den kommer till.

2 Feerie De Fael 3% är spännande då hon kämpat på bra i Frankrike. Jag tror den här märren har hårdheten som de andra inte har och kommer hon till kan hon mkt väl vinna.

3 Veild 10% är hårt spelad men och även en tipsetta i de större tidningarna. Men jag kan mig att den åker med på en gardering men det är absolut inget som sticker ut.

1 Miss Silver 9% är ej snabb ut vilket jag tror att det kommer sitta fast hela loppet.

5 Fragolini AM 4% Kan mycket i ljusa stunder men vinner inte ofta. Men hästen är på G och man kan ju tänka att man laddat för detta efter segern senast.

Rank V65-1


A-HÄST
6 Sofies Case

B-HÄSTAR
4 Frequency AM
9 Make More Cider
8 Eye On The Hill
2 Feerie De Fael
3 Veild
1 Miss Silver
5 Fragolini AM

C-HÄSTAR
10 Divane Godiva
12 Moon Zappa
11 Pastorn Laday
7 Chris Crystal


LOPP-3 SOLVALLA V65-2

Ett rent sagt dåligt lopp när prispengarna är så pass bra.

3 Al´s Starlicious 26% är ju den som i fältet har överläget bäst kapacitet. Men den felar väldigt mycket och har inte vunnit ännu. Fördel att den mött bättre motstånd och denna gång går den verkligen ner i klass

2 Mirella Zac 5% är en startsnabb häst som man kommer rycka skorna på igen. Tror man vill köra där och den här kan faktiskt leda hela vägen för det ser ut att finnas kapacitet i hästen.

6 Västerbo Garonne 38% kommer från ett riktigt formstall och den här ska passas. Men att tänk att den är favorit här och senast var den 100m efter fast den fick ett bra lopp. Det säger väl det mesta om detta lopp när en sådan häst är favorit.

4 M.T. Ravishing 13% är ju en av de som visat fart och hyfsad kapacitet. Men man ändå svår att sätta in men samtidigt har den vunnit. Lövgren brukar ändå kunna sätta dom i ordning när det är fina pengar att köra om.

5 Celie Anora 5% Kommer ifrån mäster själv ”Stig H Johannson” Var bra från Dödens senast och hon har 3 raka på plats och på valla. Det borde räcka långt i detta gäng.

1 Visual Alert 7% har bara gjort 2 starter och hårt spelad från spår 12 senast. Såg ut som en rund miljon i sista sväng men när den släpptes loss så hände det inte jättemycket även om den gick ifrån hästarna i närhet. Svårbedömd häst.

7 Edgeuptotop 4% har hängt med i sina starter och inte lockat spelarna i sina starter. Även om Djuse har bra träning på sina unghästar så blir det nog svårt. Men i detta lopp kan ju alla vinna.

Rank V65-2

A-HÄST
3 Al´s Starlicious

B-HÄSTAR
2 Mirella Zac
6 Västerbo Garonne
4 M.T. Ravishing
5 Celie Anora
1 Visual Alert
7 Edgeuptotop



LOPP-4 SOLVALLA V65-3


Ett öppet lopp där några hästar verkligen sticker ut.

3 Appasso 21% såg riktigt fin ut senast på V75 när den inte fick någon lucka. Hästen är snabb ut och jag tror den tar spets och man kommer köra där.

6 Gaileo Journey 14% är absolut fältets bästa häst. Vann med galopp för 3 starter sedan och gick 12, i 2000m efter den. Även snabb ut och går den felfri så kommer det bli fart.

4 Marrés Dreamboy 17% Var en favoriterna på V75 senast från 4 spår volt emot ett mycket tuffare gäng. Läste då att Westholm trodde på hästen och den var bra. Måste med tidigt här

1 Matamoros 9%
Är snabb ut men jag tror inte man kommer till spets. Men oavsett så kommer hästen få ett bra lopp härifrån och luckan lär nog komma.

9 Timorol 11% hästen såg makalös bra ut senast och det här är en bra häst i grunden. Tar man några hästar så måste den också med.

7 Harvard Student 12% har inte fått till det som den engång sades att den skulle ha.

8 Vanja 5% har ett uselt läge men hon kan slå till när som men det måste klara.

Rank V65-3

A-HÄST

6 Gaileo Journey

B-HÄSTAR
3 Appasso
4 Marrés Dreamboy
1 Matamoros
9 Timorol
7 Harvard Student
8 Vanja

C-HÄSTAR
12 Matteo
11 Eldorado
5 Dani´s Princess
10 Homeland Pellini
2 Un Mec dOr





LOPP-5 SOLVALLA V65-4

En ruskig kapabel favorit men 60% och ett 4-årigt stå är alltid tufft

2 Balla You S.M 60% gjorde en 5stjärning insats senast och hästen ser som en riktig fartmaskin. Men hon har gjort 20starter och vunnit 6 och som de flesta italienarna så är dom bäst på sprint. Visst är det tufft att gå emot men odds och spelvärde lockar

11 Keria De Veluwe 4% vill jag varna lite för. Årsdebut ja men kolla vilka stjärnor han möte förra året. Spelad till 8 gånger i försöket till Oaks från bricka 12. Det här en blivande stjärna

9 Love Eagle 10% tycker jag är en spännande häst som har rygg på 2an. Hästen gjorde fin debut och gör sitt i varje lopp. Det känns som det finns utveckling här. Se upp

8 Muzzle The Yakker 11% är snabb ut och jag tror man laddar allt som går. Reijo låter riktigt nöjd och det känns som en häst som kommer tjäna fina pengar i år

1 Larissa Band 1% är en nyttig häst som alltid hänger med. Kommer få en bra position härifrån och kan vara en megaskräll om det löser sig. Lindblom brukar skrälla i såna här lopp.

5 Bitchie 2% blev ju mer eller mindre krossad av 2an senast med 5 längder trots kanonresa. Men den borde ju gått framåt av det.

Rank V65-4

A-Häst
2 Balla You S.M

B-HÄSTAR
11 Keria De Veluwe
9 Love Eagle
8 Muzzle The Yakker
1 Larissa Band
5 Bitchie

C-HÄSTAR

6 Mellby Intrest
7 Peony
12 Livenletdieforém
10 Bella trix Club

D-HÄSTAR
4 Madriken Av Sweden
3 Janie Jones


LOPP-6 SOLVALLA V65-5

Ett fint lopp med två riktig bra kanon och några som kan blomma ut.

7 Borups Victory 44% är som en raket bakom vingen och lär sitta i spets. Och med dessa prispengar så brukar favoriten få bestämma och jag tror han kan bli mkt svårslagen då

9 Carl Halbak 30% rekommendera jag alla spik senast och då vann den. Jag tror att det finns grym utveckling i denna häst och den kommer köra fram i dödens och försöka vinna.

2 Dozen of Oysters 5% klappade jag för en timme sedan i stallet. Fin häst som börjat fantastisk bra. Snabb från början och lär släppa till 7an och sedan få rygg ledaren. Det kan lösa sig bra härifrån om det blir lite körning

3 Idomenio Sisu 3% 10 starter och aldrig utanför plats. Säger en del om vilken bra häst detta är och det ju det här att bara en är vinst men den måste med om man gör större gardering.

8 Donizetti 14%
kommer från ett stall i form och har bara missat plats i en start och det var sin första och då var den 4a. Dåligt läge men det är ett litet fält så den kan komma till

4 Glen 1% blir bara bättre och bättre för varje start. Två bra avslutningar i rad i tuffare gäng har gjort att den fått lite hårdhet. Skulle det bli tempo så kan den här skrälla

Rank V65-5

A-HÄSTAR
7 Borups Victory
9 Carl Halbak

B-HÄSTAR
2 Dozen of Oysters
3 Idomenio Sisu
8 Donizetti
4 Glen

C-HÄSTAR
6 Dynamite Sensation
1 Staro Pomerol

D-HÄSTAR
10 Power Doc
5 Savoy Brown


LOPP-7 SOLVALLA V65-6

Går hon bara felfri så finns det ingen som slår henne. Ingen är i närheten av kapacitet.

12 Love No Pain 28% äntligen en ny kusk, äntligen en kusk som är van att köra Ferraris för det här är en häst som har alla möjligheter att gå direkt upp i Stoeliten. Flera avslutningar runt 1,10 sista varven. 4 av 9 segrar har kommit på långdistans och nu det 3180m Spelar ingen roll hur bra dom är där framme om den här trampar i väg. Jag tror hon kan vinna på en hög 12 tid eller låg 13 tid och jag tror det räcker med tanke på hur orutinerade motbuden är. Senast stod hon i 10 gånger emot Jaguar Dream och en häst som Zinco Jet var spelad till 16 gånger. Hon står även perfekt matchad in för detta.

Spika och gå vidare är mitt tips.


Hästarna 2 Longines 15% samt 3 Shejk 19% är fina hästars bara gjort 5 samt 3 starter i livet totalt. Nu ska de ut över 3140m. Även om de är starka som oxar så har dom inte hårdheten. Jag tror att dom blåser runt dom här från bakspåren.

Bakspåren så är det 11 Västerbo Imhteman7% 10 Faster Than You 7% samt 15 Takta 1% som jag tycker är värst emot. Men emot min tipsetta finns inget att göra tror jag.

Rank V65-6

A-HÄST
12 Love No Pain

B-HÄSTAR
11 Västerbo Imhteman
10 Faster Than You
15 Takta
2 Longines
3 Shejk

C-HÄSTAR
9 Will I AM
13 Mooney
14 Llama Tooma
1 Pewdiepie
6 So Superb

D-HÄSTAR

4 Bucefalo Gielle
5 Lyckans Olov
8 Mats Tooma
7 Mogas Casanova

Nu ser vi till att sätta V65 samt lite VP eller komb så vi får in lite spelpengar till Lördag och Söndag..

Nu kör vi'

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+6), znipstern (+1), SakanAA (+5), Difsteve (+5), Basse (+5), MikaF (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-27, 14:59   #2
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Vi lägger in övriga lopp också så finns det till alla loppen:-)

LOPP-1 SOLVALLA

1 Good Vibes Bästa hasten men läget är inte det bästa från spår 1
2 Västerbo Lookhigh Ruggigt startsnabb häst som utvecklas hela tiden.
3 Fait Trot Köptes för 300k och såldes till Tyskland. Här I angeläget ärende
4 Valeraine Lekte hem loppet senast. Men är oprövad med sina 2 starter
5 Inital Climb Fått snälla lopp men nu rycker man skorna. Intressant.
6 Isabelle Sisu Trög häst ut men man rycker skorna och testar barfota nu.
7 Bed of Flowers Ser inte ut som en stjärna utan det är en medhängare.

Rank A 1 B 2-3-4-5-6 C 7

Spetsanalys Inget snack om saken utan 2 Västerbo Lookhigh sitter i spets direkt och jag tror inte heller han kommer släppa om inte 1an kommer med hög fart.
Spelanalys. Spevärdet är nog inte stor på 1an som vinnare i detta lopp. Däremot lira tvilling med 1-2 eller vad sägs om vinnarlir på 2an om man får ca 10 gånger. Tänk på att man kommer upp från Tyskland med 3an även om det är bra pengar. Annars ett uselt resultat med bara 7 hästar med sådana här fina pengar.

Jag valde att göra ett annat upplägg när jag började men nu orkar jag inte göra om hehe.

LOPP-8 SOLVALLA

640m auto kallblod. Blir många mil för djuren och hur sjutton löser man detta?

5 Ingbest är ju den snabbast i bena och mest rutinerade men det är ju ingen garanti då det kan bli tredjespår hela vägen här. Men visst första häst är det

7 Torpar Nicklas tror jag man får ganska bra odds på. Den är supersnabb första biten och jag skulle inte bli förvånad om den kan lugga dom andra på spets. Då är det spelvärde för du får nog runt en 12-14 gånger här

8 Art Kjarvald 14 år ung och ändå den som kanske är speedigast på kort bit. Men det krävs ju sjukt mycket tur om den ska vinna här. Men bra nog är den.

9 Ådne Odin Kan ju dra jackpott lotten om alla gasar och blir hängande och den här bara smyger med i andra spår. Då kan det bli sesam öppna dig på upploppet.

6 Föynland Kongen 15 år måste ju bara nämnas. 5 starter efter uppehåll på 5 år!! Vann för 6 år sedan på 1,19.8 på romme. Det finns ju fart. Man åker väl inte med en sådan här häst om man inte tror på chans? Den här måste jag kolla i värmningen

1 Torpa Olea tror jag blir fast här tyvärr

Rank Lopp 8

B-HÄSTAR
5 Ingebest
7 Topar Nicklas
8 Art Kjarvald
9 Ådne Odin
6 Föynland Kongen

C-HÄSTAR
1 Torpa Olea
3 Hallsta Vinnex
2 Lysjö Mocca
4 Eikmann


LOPP-9 SOLVALLA

Så letar vi oddsare och bygger kassa inför Lördag och söndag med en räddningsplanka.
Nu pratar vi orutinerade kuskar de lux samt hästar som inte är stabila och inte kämpar in i mål. Hua det kan sluta hur som helt och därför är det som att lira Keno men samtidigt försöka ha en koll hur tombolan rullar.

1 Erfarenheten säger att alla laddar och alla vill köra i spets.
2 Någon pressar på och de turas om ledningen,
3 Det går fort och det ser ut som de stulit hästarna och fältet är utspritt.
4 Vem kan behålla kylan och vem har häst nog när man lekt av sig där framme?

Min vinnaren heter 10 Gitan De Touchyvon som är en av tre hästar från formstallet Westholm. Hästen har galopperat 15 av 18 starter och då med Chefen själv samt andra kuskar. Nu måste de ha brunnit för Jiwa eller?


Nä. Om Westholm skulle ge råd så är det ta det lugnt i början och låt hästen springa en bit bakom. Gå inte för tidigt i loppet och korrigera inte hästen utan låt han springa rakt och inte ta i hästen för då felar han.’

Med den info så kan kusken slappna av och på så vis bara köra hästen. Går den felfri så vinner den förmodligen med 20-30 m och jag tror det. Jag tror på odds över 10 gånger och det blir mitt spel.

Rank Lopp 9

A-HÄST

10 Gitan De Touchyvon

B-HÄST
2 Graces Candy
4 Ninepoints Lucky
3 Teton Miss Annie
11 Athletic Lane
6 Let It Go
9 Devil In The Sky
1 Cleoptra Victory

C-HÄST
12 Timogene
7 Mavericks Barbie
5 Darko

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Difsteve (+10)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 09:08   #3
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Finns en hel del intressanta ändringar, även om det är några timmar kvar och fortfarande kan komma justeringar, så nämner jag de viktigaste

avd 1: Eye on the hill, första bfro och dessutom biken på för första gången i år. Make more cider, första bike.

avd 3: Hårdingen Vanja, första bfro för året. Matteo, andra gången bike någonsin och första gången i kombination med barfota.

avd 4: Muscle the yakker, första bfro, Bellatrix club, första bfro (vet dock ej hur den gått i Italien, skor senast), Keira, första bike

avd 5: Dynamite Sensation, första barfota bak.

avd 6: Pewdiepie och Takata båda första bfro.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), znipstern (+1)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 10:40   #4
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 399
Sharp$: 5755
Standard

Testar såhär:

1, 4, 6, 8, 9
6
4, 7, 8
2
2, 7, 8, 9
2, 3, 10, 12
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 10:51   #5
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3608
Standard

Försöker mig på att fixa en rejäl spelkassa till helgen
V65
Inlämnat: 2021-05-28, 09:48
Solvalla
Fredag 2021-05-28
Start: 12:45
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 10 (9, 1)
2: 4 M.T.Ravishing (3, 6)
3: 4 Marre's Dreamboy (6, 3)
4: 2, 8, 9, 11 (6, 10)
5: 7, 8, 9 (2, 3)
6: 8 Mats Tooma (3, 12)

4x1x1x4x3x1 = 48 rader.
48 x 1 x 1,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: KNH NQS WBC
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+6)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 10:59   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Jobbar om dagarna så kan tyvärr inte se lunchtravet.

Testade 2 barfotalir till fasta odds under lunchätandet

25 kr vinnare på Untersteiners Eye On The Hill i avd 1 till 6 ggr

15 kr vinnare på Liljendahls ffg barfotaspringande Muzzles the yanker i avd 4 till 8,50.

Totalt 40 kr.

Lycka till!
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 11:01   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg

LOPP-8 SOLVALLA

640m auto kallblod. Blir många mil för djuren och hur sjutton löser man detta?

5 Ingbest är ju den snabbast i bena och mest rutinerade men det är ju ingen garanti då det kan bli tredjespår hela vägen här. Men visst första häst är det

7 Torpar Nicklas tror jag man får ganska bra odds på. Den är supersnabb första biten och jag skulle inte bli förvånad om den kan lugga dom andra på spets. Då är det spelvärde för du får nog runt en 12-14 gånger här

8 Art Kjarvald 14 år ung och ändå den som kanske är speedigast på kort bit. Men det krävs ju sjukt mycket tur om den ska vinna här. Men bra nog är den.

9 Ådne Odin Kan ju dra jackpott lotten om alla gasar och blir hängande och den här bara smyger med i andra spår. Då kan det bli sesam öppna dig på upploppet.

6 Föynland Kongen 15 år måste ju bara nämnas. 5 starter efter uppehåll på 5 år!! Vann för 6 år sedan på 1,19.8 på romme. Det finns ju fart. Man åker väl inte med en sådan här häst om man inte tror på chans? Den här måste jag kolla i värmningen

1 Torpa Olea tror jag blir fast här tyvärr

Rank Lopp 8

B-HÄSTAR
5 Ingebest
7 Topar Nicklas
8 Art Kjarvald
9 Ådne Odin
6 Föynland Kongen

C-HÄSTAR
1 Torpa Olea
3 Hallsta Vinnex
2 Lysjö Mocca
4 Eikmann
Jag undrar om du har koll på hur speedracet körs? Hästarna delas in i tre lopp med tre hästar i varje där varje heat-vinnare går till final så att någon ska sitta fast eller hänga i tredjespår är nog mindre risk!

Annars tack för ett underbart jobb med rank av alla lopp
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 11:18   #8
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Bjuder på en genomarbetad analys till fyra av dagens V65-lopp.

FREDAG V65-2

1 Visual Alert har mer eller mindre precis kommit igång med sin karriär och har avverkat sina två starter i maj, nu senast i söndags. Svårbedömd med så lite att gå på men jag tycker mig faktiskt gilla det jag ser. Inget stjärnämne men fart verkar finnas och när det vankas lopp på innerspår mot ett relativt dåligt sällskap (bortsett 3 som är vassare) är jag inte helt främmande för att hon kan överraska trots orutinen. Känns travsäker vilket är ett plus i ett sånt här race. Ej startat i autostart men varit bra med i sina voltstartslopp och verkar relativt lätthanterlig varför jag antar att hon kommer vara med hyfsat från start. Spets dock ej ett sannolikt scenario, finns några snabba utanför.

2 Mirella Zaz visade upp fin startsnabbhet på Kalmar och är klar spetsfavorit här. Galopperade senast bakom bilen men annars inte uppvisat några sådana tendenser. Hästen är dessvärre inte särskilt bra och även om det blir spets här har jag lite halvsvårt att se att hon ska hålla sig först hela vägen in. Får ändå godkänt från spets vid Kalmarloppet mot kanske snäppet vassare motstånd än här och helt avskrivet är det inte att hon lyckas rinna undan, framför allt inte om några av dem andra kommer bort. Det är möjligt att man släpper till 6 Västerbo Garonne som antagligen åtminstone provar en bit, alternativt till 3 Al's Starlicious om den skulle vara med från start. Huvudscenariot får ändå vara att man ger henne ett nytt försök från ledningen. Anmäld barfota runt om och var bättre med den
balansen när man provade. Körs hon med skor känns hon iskall vinstchansmässigt.

3 Al's Starlicious står tveklöst för klassen i gänget och har gjort flera vassa prestationer bakom klart bättre hästar än det motstånd hon nu ställs mot. Har en vass långspurt att tillgå och felfri bör det vara toppchans för henne att runda detta gäng sista 800 meter lite oberoende av position. Dock två galopper de två senaste och båda har kommit ganska plötsligt genom att hon på bara några steg tappat rytmen helt, något som är lite oroande. Bör dock kunna köras med lite marginal här och ändå hävda sig väldigt fint, varför galopprisken antagligen inte bör överdrivas även om den givetvis finns där och måste bakas in i värderingen. Öppnade förbättrat från start senast och skulle hon komma till spets ser jag inte riktigt hur hon ska förlora givet en prestation i enlighet med förväntan. Hursomhelst inget huvudscenario utan förmodligen är det inte förrän under slutvarvet hon gör sig gällande.

4 MT Ravishing är en kvickfotad märr som borde kunna laddas iväg rätt bra bakom bilen. Fungerade inte alls i sin autostartdebut men jag räknar inte bort henne helt från spetsstriden trots det då det som sagt verkar vara ett sto med bra fartresurser under kortare sträckor. Kapacitetsmässigt har hon inte visat särskilt mycket men samtidigt inte varit dålig och motståndet är som nämnt tidigare till stor del inget att hänga i granen. Kan därför inte räknas bort helt, men samtidigt inget hett bud. Två galopper de två senaste inget positivt.

5 Celie Anora har fått göra det mesta själv i karriärens tre starter. Visat travsäkerhet och krigat på hyggligt i loppen utan att för den delen sticka ut. Svårt räcka till seger, men hon har nog fina platschanser med tanke på att hon beter sig väldigt stabilt och kämpar på bra samtidigt som några av konkurrenterna antagligen gör bort sig med galopp under vägen.

6 Västerbo Garonne är den i fältet som visat näst mest hittills efter 3. Dessutom startsnabb och skulle hon komma till spets är hon ingen jätteenkel nöt att knäcka även om jag håller 3 högre. Var ute mot stentufft motstånd senast och slutade långt, långt efter i mål. Insatsen på Eskilstuna räcker en bra bit i detta gäng, även hyfsad på Solvalla näst senast även om hon gav sig sista biten. Andrahäst och borde vara med långt fram. Två galopper i raden.

7 Edgeuptotop är steget efter de främstab här och från sämsta läget borde det bli svårt för henne att hävda sig. Ändå gjort några hyfsade lopp och med treåringar och deras olika utvecklingskurvor kan man aldrig utesluta något. Tidigt är hon anmäld barfota fram och om detta står sig kan hon vara ett skrällbud. Galopp tidigt senast när hästarna runt omkring kom lite väl tätt inpå.

Sammanfattningsvis ett lågklassigt treåringslopp där 3 Al's Starlicious sticker ut kapacitetsmässigt. Hon är dock inte helt fläckfri och det finns några motbud som jag tycker höjer sig över resten, primärt 6 Västerbo Garonne men även 1 Visual Alert som inte visat något av värde än men som jag tycker mig skåda viss fart hos. Troligtvis kör Zackrisson i spets med Mirella Zaz villket gynnar bästa hästen Al's Starlicious men om den strular bort sig/släpper och Västerbo Garonne kommer till spets kommer det faktiskt krävas en del för att plocka ner henne.
Samtliga hästar är orutinerade, osäkra och framför allt ganska svårbedömda vilket gör att en extra osäkerhetsfaktor får bakas in i vinstchansvärderingen.

Ranking hästkapacitet (inte vinstchans)

A
Al's Starlicious

B
Västerbo Garonne

C
Visual Alert

C/D
MT Ravishing

D
Övriga, utan inbördes ordning

Påpekar att skillnaden mellan C och D är ganska liten.


FREDAG V65-4

1 Larissa Band är snabb från start och ska ha mycket goda chanser att hålla ut övriga första biten. Viss galopprisk vid full laddning dock. Troligtvis söker man rygg men inte vilken som helst och det är väl framför allt rygg på 2, 6, 8 som är aktuell ifall någon av dessa är framme och testar. Hygglig häst som inte är lika bra som de vassaste i loppet men som har ett bra läge och ska kunna hänga med fint från rygg ledaren. Positivt om det blir barfota som anmält, gjort sina bästa lopp på den balansen. Tvåa bakom Mellby Interest förra året och för tre starter sedan besegrade hon Love Eagle på Örebro (LE 1.40, Larissa 13.93), visserligen i dennes årsdebut men det var ändå starkt gjort av Larissa. Främst ett platsbud men skulle faktiskt även kunna skrälla här med klaff.

2 Balla You SM gjorde en kanonprestation senast när hon bara tuggade ner motståndet trots riktigt tuff resa. Bra även i Sverigedebuten över aktuell distans där väl Goop körde lite för sent, hade nog vunnit med lite offensivare styrning. Hon är nämligen inte superspeedig till slut utan känns mer som en häst som kan hålla ett högt, bra tempo under lite längre sträckor. Inte i någon start varken i Sverige eller Italien har hon varit trött över mål. Kommer leverera ett tungt slutvarv. Även om hon tveklöst får hållas som hetaste hästen (hästkapacitet & form) är det en nackdel att hon öppnar ganska dåligt och därför kommer få göra jobbet själv ute i spåren, alternativt från dödens om Mika skickar fram henne tidigt. Tål dessa upplägg och ska ha bra vinstchans ändå, men det ska påpekas att hon antagligen ska ta ner en bra häst i spets samtidigt som hon ska stå emot några bakifrån som besitter fin fart. Definitivt inte oslagbar. Icke försumbar risk/chans finns att hon kommer till spets tidigt i loppet och isf får övriga mycket tufft.

3 Janie Jones ska inte duga här men öppnar rätt hyfsat och kan vara med och stöka precis i starten. Gör Larissa Band bort sig med galopp är hon klar spetsfavorit men söker rygg. Inte helt värdelös men det ska mycket till för att hon ska platsa och vinstchansen får bedömas som försvinnande liten.

4 Madriken Av Sveden. Oddshistoriken säger det mesta här (snittar 100 gånger pengarna) vinstchansmässigt. Medel+ ut men ska inte kunna ta sig förbi 1 & 3, därför bara lillchans att den kan vara med och kriga om ledning i starten.

5 Bitchie ser intrycksmässigt ut att besitta riktigt fin fart vilket även spelarna verkar ha snappat upp då hon varit tufft spelad i mer eller mindre samtliga starter. Prestationsmässigt är det väl inte lika imponerande och det har varit ett genomgående fenomen i loppen att hon sett toppfin ut 500 kvar utan att det sedan hänt någonting över upploppet. Mötte 2 förra gången och hängde med hyggligt som fyra men var långt, långt ifrån nivån 2 presterade på. Öppnar medel, skulle hon komma iväg förbättrat finns viss spetschans i ett andraskede men det är inget troligt scenario. Känns rätt kall.
*Kan vara jag som inbillar mig men tyckte hon löpte ut lite bättre innan galoppen när hon testades barfota bak förra året. Skulle kunna vara intressant med någon form av skoryck.

6 Mellby Interest är en ganska märklig typ, springer snett med huvudet, stannar till lite då och då och förefaller inte vara den enklaste häst att hantera. Visade hursomhelst en hel del fart under en relativt kort treåringssäsong och kapacitetsmässigt gör hon inte bort sig här även om hästen är något grönare än motståndet. Ruskigt dålig i årsdebuten och la ner verksamheten totalt 150 kvar för att sedan stappla i mål. Prestationen senast är något oroande och får prisas in i oddset.
Fungerar hon gör hon inte bort sig även om det kan vara tufft att räcka hela vägen till seger. Svårbedömd hur hon är från start, känslan är OK, Goop är dock vass och dessutom ofta aktiv från start vilket talar för att hon kommer iväg ganska bra. Spets inte omöjligt men samtidigt rätt långsökt, mer troligt att man söker sig neråt i banan för att hitta vettig position i andraspår. Beror nog lite på hur hon blir spelad också, som smått påpassad 7-8 oddsare är det mer troligt att Goop har spets i tankarna än om hon stänger runt 15 gånger pengarna.

7 Peony är en hygglig häst för klassen men inte lika bra som de bästa i loppet. Hyfsad från start men får svårt ta sig förbi mer eller mindre samtliga invändigt inledningsvis och lär därför få tas upp, risk för vingel initialt. Bara galopperat en gång i karriären men ser inte allt för stabil ut i travet och har vid vissa tillfällen inte varit helt körbar. Kräver en hel del flax för att kunna vara med i striden här, men då hon är rätt speedig och Jepson är skicklig när han kör lite på chans kan hon inte nonchaleras helt.

8 Muzzle The Yakker ska trots läget ha ganska bra chans att ta över i ett andraskede och därifrån måste hon räknas, även om jag inte håller henne riktigt lika högt hästmässigt som 2/11 och eventuellt 9. Hon borde ha fart för att ta sig förbi 5/6/7 och innanför dessa är det ingen som är intresserad av att öppna hårt är känslan. Bra läge att vara framme i dödens efter 2-300 för att sedan ta över taktpinnen från Larissa Band. Tre raka segrar men hon behöver nog höja sig ytterligare en nivå för att räcka hela vägen här. Väldigt slängig aktion och jag är lite osäker på om den håller i en kvick avslutning vilket kan förväntas här, sista 500 har inte avverkats på några supertider direkt i de lopp hon segrat i. Endast startat en gång i år, detta för två månader sedan. Visst frågetecken för detta.

- Reagerar mycket fint på rycktussar, har verkligen gett effekt.
- Anmäld barfota runt om, blir det den balansen och det faller väl ut kan hon bli mycket svår att plocka ner från ledningen.

9 Love Eagle är orutinerad men jag har verkligen gillat vad jag sett i de starter hon gjort. Eller rättare sagt, i två av loppen har hon sett kanonfin ut, i övriga två mer åt det ordinära hållet. Debuterade på 15,4 via en topprestation och följde upp med en stabil seger i de två starter hon gjorde förra året. Årsdebuten var knappast något imponerande och hon borde vunnit med den resan hon fick för att vara godkänd. Senast såg det däremot BETYDLIGT bättre ut och via en snabb avslutning vann hon mycket enkelt. Ser ut att finnas rejält med fart i detta sto och med rätt resa ska hon kunna vara med och utmana om segern här trots sin orutin. Observera "rätt resa", hon behöver lämplig draghjälp (säg rygg på 2 i tredjespår sista 700) för att räcka hela vägen. Lättkörd och travsäker. Är nog med långt fram iaf.

10 Bellatrix Club har 2/2 på svensk mark men mot ganska kallt motstånd och jag har inte blivit särskilt imponerad. Visade inget nämnvärt i starterna i Italien. Debut i ny regi senast och funkade inte riktigt i travet samtidigt som allt blev helt fel i loppet. Kan inte räknas bort fullständigt men läget är tufft och då jag håller en del andra före blir det tufft att vinna härifrån.

11 Keira De Veluwe är nog den i loppet som visat mest talang och började treåringssäsongen mycket lovande med flera vassa prestationer. Matchades sedan i mycket tuffa sällskap och gjorde det bra i de lopp hon travade felfritt, men galopperade också bort sig lite väl ofta. Observera att hon var spelad till 4,44 i senaste starten (Breeders-kval oktober) mot hästar som Barbro Kronos, Bank Wise As och Honey Mearas. Varit borta länge men då Nurmos brukar ha hästarna i ordning när de startar är Keira väl värd att passa här. Tål att göra jobb själv och sitter hon bara någorlunda vettigt på det varvet kvar blir hon att räkna med. 3/4 senaste har resulterat i galopp vilket får prisas in. Primärt ett problem för plats, tvilling och komb vilka får värderas väldigt specifikt för de kombinationer där hon ingår.

12 Livenletdieforem är inte så tokig men körs av Fredrik B själv och startar från ett riktigt tråkigt läge. Har svårt för att se henne vara med särskilt långt fram här. Mycket dålig senast, men annars gjort bra lopp hittills i år.

Ranking hästkapacitet (även form inkluderat) (inte vinstchans)

A
Balla You SM
Keira De Veluwe

B
Love Eagle
Muzzle The Yakker

B/C
Mellby Interest

C
Bellatrix Club
Peony
Larissa Band
Livenletdieforem (egentligen före Larissa och kanske också Peony men p.g.a. prestationen senast flyttas hon ner något hack)
Bitchie

D
Janie Jones
Madriken Av Sveden



FREDAG V65-5, LD-1

1 Staro Pomerol duger inte särskilt långt här även om det var ett klart förbättrat intryck senast (i mycket låg klass). Varit helt okej med från start i volten och öppnar gissningsvis medel här. Körs på innerspår men ska trots det ha svårt att räcka till mer än sistapeng.

2 Dozen Of Oysters. Tre starter, varit ganska fin och kan vara bra med från start, dock inte jättesnabb ut. Öppnar medel+ för klassen. Orutinerad dock så tveksamt hur pass hårt man laddar från start. Kan glida med till vettig placering, men att utmana de främsta här hela vägen in känns tufft. Från rygg ledaren är en plats inte allt för långsökt.

3 Idomenio Sisu är nivån under top 3 i loppet. Öppnat riktigt bra två gånger från mitt på vingen med biken på. Tar han sig förbi 2 (65-35) är det ryggen på Bergh som väntar och då kan han hänga på bra där. Svårt med seger, men ytterst aktuell för övriga enloppsspel. Ändringar?

4 Glen har en del fart men springer och strular rätt frekvent under loppen. Springer och bryter en hel del och tappar meter på det, svårkörd i ytterspår. Fartmässigt står han sig nog inte helt fel även om hästen kanske inte tillhör loppets yttersta toppskikt. Både prestation och löpning ska klaffa för att han ska kunna vara med och ta framskjuten placering. Ej haft framspår bakom bilen men antagligen inte en faktor i inledande spetsstrid.

5 Savoy Brown kan öppna helt okej, klart bra från start senast. Laddas han borde det från spår mitt på vingen kunna gå rätt fort inledningsvis. Lillchans på spets initialt. Varit förbättrad i år och besitter viss fart. Inget som räcker till segerstrid men med rätt lopp skulle han kunna ta en ok placering. Stundtals något tveksam aktion. Ej startat sedan mars.

6 Dynamite Sensastion bör ej räcka mot de allra vassaste här, ev förändringar skulle dock kunna göra den lite småintressant. Klart slagen av Donizetti på Åby och även om hästen verkligen ser FIN ut verkar han något begränsad. Goop upp, kan eventuellt vara med och stöka från start, öppnat strax över medel några gånger men får svårt ta sig förbi 2, 3, 5. Viss chans finns dock med Björn upp och från rygg ledaren ska han kunna haka på bra.

7 Borups Victory sett otroligt fin ut i årets vinstlopp. Bra även senast men inte samma spänst till slut som tidigare, fick stryk av en riktigt fin Incase Of Fire. Fick då gå tufft i 8-900 meter till skillnad från lite kortare speeder vid segrarna. Känns som han kan ge sig om det körs tufft hela sista varvet. Allting tyder på spets i ett tidigt skede (för gänget överlägsen startsnabbhet, bra chans till pangspets men annars glider han dit asap) och därifrån är givetvis vinstchansen god.

8 Donizetti seg från start men i övrigt på ungefär samma nivå som Carl & Borups V. Kan duga långt med lite körning, vilket rejäl priskaka eventuellt kan framkalla. Tufft spår och risk han hamnar lite väl långt bak. Iofs bör flertalet ekipage inställa sig på innerspårskörning, så helt fel behöver det inte bli spåret till trots. Tredje/fjärde ytter favoritscenario.

9 Carl Halbak mycket fint intryck senast. Stark häst som aldrig varit särskilt trött över mål. Något grävande travstil, galopp med seger på gång näst senast men i övrigt har det fungerat fint. Spontant känns det dock som galopprisken finns där, speciellt vid hastiga tempoökningar. Inte helt främmande för att han kan vinna från utvändigt ledaren på Bergharns via ett tufft slutvarv, även om det inte är favoritscenariot. För maxchans bör dödens synas tidigt, har mycket svårt för att se honom ta ner BV bara genom körning sista 5-600.
BV, Doni, Carl är nog på ungefär samma nivå. BV snabbast i benen vilket gör att han får hållas högst för närvarande strax före Carl och därefter en tätt följande Donizetti.

10 Power Doc sett mycket bra ut i år. Orutinerad och tufft motstånd men mycket möjligt att han faller bort rätt rejält på spelet och relativt övriga skrällar ska han stå sig bra här. Man kan vara lite uppmärksam för eventuellt platsspel el liknande. Tufft läge dock.

Ranking hästkapacitet (inte vinstchans):

A
Borups Victory
Carl Halbak
Donizetti

B
Idomenio Sisu
Power Doc (mycket svårbedömd men lyfts upp något då han skulle kunna prestera riktigt bra)
Glen

C (ingen ordning här, likvärdiga hästar)
Dynamite Sensation
Dozen Of Oysters

D
Savoy Brown
Staro Pomerol



FREDAG V65-6

1 Pewdiepie ganska trög häst som nästan uteslutande varit favoritspelad, men som inte imponerat. Inte varit dålig men heller inte levererat i enlighet med spelarnas förväntningar. Kan finnas viss gömd kapacitet med tanke på oddshistoriken, men mer troligt är det Goop som varit anledningen. Första på lång distans, kan passa då hästen verkar lite segstark. Travsäker. Läge för skoryck här kanske? Medel ut, lite tveksam precis första stegen. Skulle Goop hålla ut övriga initialt vilket trots allt får ses som ganska rimligt mtp spår+kusk ser jag det dock som klart sannolikt att man är nöjd med rygg på 2/3.

2 Longines mycket lovande debut hos Nurmos men därefter har det varit lite upp och ner. Först sjuk som storfavorit på Solvalla, därpå klart bra från dödens (hade dock förlorat mot Goops Faith In Cash om denne travat hela vägen) för att senast vara lite av en besvikelse efter ett nytt lopp utvändigt ledaren. Svårbedömd, ser ut att finnas mycket styrka men samtidigt visat viss begränsning. Lång distans borde inte vara en nackdel. Kommer antagligen köras i spets om Jorma lyckas komma dit. Borde kunna bita ifrån sig rätt bra därifrån givet ett ganska jämnt tempo loppet igenom. Seg ut i sitt första voltstartsförsök och galopp gången efter i accelerationsskedet. Något tveksam på hur han kan öppna om det funkar, men verkar som hästen kräver lite tid för att få upp farten vilket kan vara en nackdel här.
Man låter inte jättepositiva från stallet i intervju. Ev släpp till Shejk?

3 Shejk har nog, givet att allt stämmer, toppchans med dessa förutsättningar i detta gäng. Dock ett ytterst tveksamt antagande då hästen springer och beter sig märkligt i loppen, framför allt när han springer utanpå andra hästar. Skyggar till och bryter ut från och till i loppen och tappar mycket fart på detta. Såg ruskig ut vid attack på sista bortre senast men då han var påväg förbi invändig häst bröt han ut, blev korrigerad, bröt ut igen och gick över (milt sagt) i galopp. Därefter verkade hästen lite skärrad då beteendet upprepades 4-5 gånger innan mållinjen var passerad. Samma problem i debuten mitt på upploppet. Vid vinsten kom han tidigt till spets och närmast skenade iväg men lyckades vinna komfortabelt trots detta. Ruskig kapacitet men fortsatt väldigt grön. Skulle han komma till spets och får tugga på i självvalt tempo är det toppchans men annars krävs det att hästen lugnat ner sig något för att det ska bli seger. Distansen känns inte som ett problem. Startat i volt två gånger tidigare, första tillfället öppnade han sisådär från springspår men det såg bättre ut vid senaste försöket. Avgörande om han kan komma förbi Kontio då hästen borde gynnas extremt av att få springa först. Känns som 50/50 vem som är bäst ut av 2/3. Shejk nog något kvickare, men det ska tas en längd och Jorma borde vara mån om att försöka hålla ut för att sedan glida till spets. Vinnarspel aktuellt.

FÖRKLARING: Öppet huvudlag senast, därför sprang han och bröt. Norskt nu så Örjan kan välja när han vill fälla ner och få honom att springa rakare.

4 Bucefalo Gielle visade ingenting av värde i sina första starter i Sverige, men har kommit mer och mer på sistone. Biter ifrån sig rätt vettigt från spets och verkar trivas bäst i den positionen, varför man antagligen siktar dit även här, åtminstone i ett inledande skede. Möjligt man överlåter taktpinnen till 2/3 om någon av dessa testar ordentligt. Känns som att räcka hela vägen till seger här blir tufft, men hänga med och ta en pallplats bör ej ses som orimligt. Anmäld barfota runt om, vilket isf är första gången, åtminstone i Sverige. OK iväg i voltstart, men har strulat lite grann när man försökt ladda rejält från liknande läge tidigare.

Kan påpekas att hästarna på volt 1 är något mer orutinerade om man jämför med samma proposition tidigare år. Hästarna på första volten har dugit finfint i tidigare “upplagor”.

Ranking hästkapacitet VOLT 1: (inte vinstchans)
A
Shejk

B
Longines

C
Bucefalo Gielle
Pewdiepie

5 Lyckans Olov kommer mer och mer. Segstark häst som tuggar på bra och har gjort flera för klassen fina prestationer på sistone, detta efter en vinter där han mest agerade tråkig medhängare. Barfota fram har gett viss effekt och formen som sagt på gång. Kan vara med ganska långt framme även här men det ska klaffa med säg innerspår + lucka 4-500 kvar om det ska räcka till segerstrid. Trivs bäst med jämnt tempo hela vägen. OK från start men inget extra. Distansen ett plus.

6 So Superb jämn häst som presterar vettigt varje gång. Höll relativt bra från dödens på Axevalla över 2640 m och varit bra i två starter i Norge efter det. Ingen som utmärker sig, men kan pinna på rätt bra och med rätt resa kan hon inte räknas bort helt. Gick med skor vid senaste Sverigestarten, och man kan därför hålla utkik efter eventuella förändringar på den fronten, speciellt med tanke på att det i så fall kommer flyga något under radarn då senaste starten var i Norge. Öppnar OK i volt.

7 Mogas Casanova en ganska vettig häst som ofta fått gå tuffa lopp men ändå hållt bra hela vägen in mot bra hästar, framför allt under fjolåret. Trött tidigt näst senast och togs upp. Bättre intryck senast vid seger efter fin resa. Står dock lite halvtufft inne här och det är inte en som vinner ihjäl sig direkt. Krävs en hel del klaff för att räcka hela vägen men ska kunna vara med i främre träffen och jaga pengar även med lite sisådär resa. Jepson upp. Öppnat ojämnt i volt tidigare, svårbedömt hur hon är med från start.

8 Mats Tooma visade prov på rejäl styrka under förra året och gjorde flera riktigt fina prestationer (samtliga barfota r.o) över liknande distanser. Sätter man in det han presterade i dessa lopp här räcker det ganska långt, och är han på topp matchar han absolut motståndet. Avslutade dock fjolåret med en tveksam prestation som hårt betrodd i ett stayerlopp på Åby, vilket dessvärre följdes upp med något liknande i årets första start (februari, dvs ingen start på > 3 månader). Är han i ordning ska han passas, men det råder hög osäkerhet kring detta. Barfota r.o. klart plus om det blir så. Kusk kass. Öppnar medel likt övriga på volten. Risk för tungt lopp som jag bedömer det. Mycket svår att slå om han skulle komma till spets, men bara lillchans för detta.

Ranking hästkapacitet VOLT 2: (inte vinstchans)

A
Mats Tooma

B
Övriga, ungefär samma nivå.

9 Will I Am varit duktig i årets tre starter. Står dock rätt hårt inne i loppet och det finns några som får anses vara lite vassare på volten. Öppnar medel + och kan därmed sitta ganska bra på det direkt. Aldrig startat över 3140 m. Kan inte nonchaleras helt men inte lika het som några övriga på på volten.

10 Faster Than You är jämn och stabil utan att för den sakens skull leverera några topprestationer. Anar dock ett visst steg framåt formmässigt de senaste två loppen och han kan inte räknas bort här, samtidigt som han inte kan anses megahet. Snabb och stabil från start vilket är gynnsamt för att hamna bra på det direkt. Kan han hitta vettig rygg under slutrundan ska han nog kunna gå en fin repa sista 500. Häst lämplig för H2H-spel då han är jämn och säker och alltid är med ganska långt fram. Aldrig provat distansen men bör inte vara några problem.

11 Västerbo Imtheman står sig bra i gänget och fungerar utmärkt med förutsättningarna. Trivs på lång distans och tål att göra jobb själv. Mycket möjligt man synar dödens tidigt här om inte den positionen redan är bevakad av loppets andra långskubbare Mats Tooma. Varit fin vid årets två vinster, testade senast Örebro Intl mot stentufft motstånd och fick aldrig riktigt fritt. Även om det knappast var spända linor var det nog inte heller helt tomt i tanken. Hästens egenskaper lämpar sig väl för loppet och han har styrka för att vara med och kriga även med tuff resa. Öppnar relativt bra men tar ibland galopp i ett par meter precis i inledningsskedet, för att därefter ställa sig och fungera precis enligt förväntan i resten av loppet. Offensiv kusk. Gynnad av att gå barfota vilket innebär att skoinfon bör kontrolleras när det närmar sig.

12 Love No Pain har varit mycket bra i samtliga felfria starter hittills i år. Tagit kliv i utvecklingen sedan fjolåret och trots att hon även då var duktig har hon på sistone blivit än vassare. Två galopper i raden varav den ena till följd av kraftig störning. Normalt ingen osäker häst. Står sig bra mot detta gäng och med vettig draghjälp (vilket det finns läge för med Västerbo Imtheman, Faster Than You osv på volten vilka ofta körs offensivt och är bra hästar) under slutvarvet tar hon sig förbi många till slut. Kuskplus. Öppnar medel.

13 Mooney levererar hela tiden fina insatser och gör inte bort sig här. Lite jobbigt spår då han vid upprepade tillfällen behövts hanteras lite försiktigt precis i inledningen (främst i autostart, men också noterats i voltstart), vilket innebär en förhöjd risk att hamna väldigt långt bak. Hästen är bra men att runda hela gänget gör han inte. Kräver lite flax under vägen för att kunna hävda sig. Tveksamheter kring starten i kombination med att distansen känns som ett litet minus ger den samlade bedömningen att ekipaget vinstchansmässigt känns rätt kallt.

14 Llama Tooma aldrig startat i volt tidigare vilket skapar viss osäkerhet för starten. Extremt svårt att gissa hur han öppnar men fördel lite halvtaskig start skulle jag säga, hästen känns inte jättekomplicerad men inte heller någon man bara skickar iväg. Från läget finns såklart chansen att sitta extremt bra på det tidigt och även om det inte är favoritscenariot får det vägas in både vinst- och platschansmässigt. Lopp i kroppen efter kortare uppehåll. Anmäld barfota runt om vilket testats tidigare utan någon substantiell effekt. Distansen fungerar bra. Har gjort flera bra lopp i vinter men mot snäppet sämre hästar samtidigt som han fått ganska tacksamma resor. Känns med läget + skoryck (om det blir så) + lopp i kroppen som detta eventuellt kan bli en häst många hamnar på i jakt på skräll, men jag tror det krävs en hel del flax med resan för att det ska räcka hela vägen här.

15 Takata fint inmatchad här. Sprang på sig mycket pengar via skrällsegrar i försök och final av Klass II förra året. Var därefter spelad till 13 gånger pengarna i ett hårdare stayerlopp än detta men var där färdig med 1000 meter kvar trots vilsam resa. Antagligen något som inte stod helt rätt till. Likadant i ett annat stayerlopp tidigare i karriären, men det bör ej vara distansen som är anledningen då han fungerat bra vid upprepade tillfällen på 2640 m. Två lopp i kroppen nu efter längre vila där det verkar ha strulat en del med tanke på att hästen under perioden varit struken två gånger. Körts nästan uteslutande väldigt defensivt, vilket visserligen kan vara lämpligt för att kunna skrälla med dessa förutsättningar. Testades i dödens senast men stumnade rejält sista 200 vilket talar för ett lugnare upplägg denna gång. Är smidig i volten och kan därför förväntas få en ganska bra start om kusken lyckas träffa rätt från springspåret. Iofs orutinerad kusk och "spår 7" så risken för att han blir hängande och får tas upp bör beaktas. Anmäld barfota runt om, mycket intressant ifall det blir så, isf första gången. Annars inte mer än en i mängden som inte riktigt räcker till utan maxklaff.

Ranking hästkapacitet VOLT 3: (inte vinstchans)

A (ytterst tveksam på ordning här men med tanke på distansen)
Västerbo Imtheman
Love No Pain

B (små marginaler hästarna emellan)
Faster Than You
Llama Tooma
Mooney
Takata
Will I Am
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 11:39   #9
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Det var många som ville vara med och jag hade stängt vid 20-max 25 men det gick inte. Men nu kör vi gänget och hoppas på 6 siffrig utdelning


V65
Inlämnat: 2021-05-28, 12:34
Jimmy Wallmos andelsspel
Solvalla
Fredag 2021-05-28
Start: 12:45
Kostnad: 4 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 (12, 10)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (3, 6)
3: 1, 3, 4, 6, 8 (7, 10)
4: 2, 8, 9, 11 (1, 5)
5: 2, 3, 7, 9 (8, 4)
6: 12 Love No Pain (11, 3)

8x7x5x4x4x1 = 4480 rader.
4480 x 1 x 1,00 kr = 4 480,00 kr.
Totalt: 4 480,00 kr.
Min kostnad: 4 480,00 kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 11:43   #10
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V65
Inlämnat: 2021-05-28, 12:42
Solvalla
Fredag 2021-05-28
Start: 12:45
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 8, 9 (4, 5)
2: 3 Al's Starlicious (6, 1)
3: 4 Marre's Dreamboy (3, 6)
4: 2, 8, 9, 11 (10, 6)
5: 7, 9 (8, 2)
6: 2, 3, 11, 12, 14 (1, 10)

6x1x1x4x2x5 = 240 rader.
240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: BZB ZTS ZHF
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 11:45   #11
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

V65
Inlämnat: 2021-05-28, 12:45
Solvalla
Fredag 2021-05-28
Start: 12:45
Kostnad: 576,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 (1, 12)
2: 3, 4, 6 (1, 2)
3: 3, 4, 6, 8 (7, 1)
4: 2, 11 (8, 9)
5: 7, 8, 9 (2, 3)
6: 12 Love No Pain (3, 11)

8x3x4x2x3x1 = 576 rader.
576 x 1 x 1,00 kr = 576,00 kr.
Totalt: 576,00 kr.
Rättningskod: JZC VTN XHF

__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 11:50   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Många av oss hade många streck i första - så vinner favoriten
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 12:17   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Försöker mig på att fixa en rejäl spelkassa till helgen
V65
Inlämnat: 2021-05-28, 09:48
Solvalla
Fredag 2021-05-28
Start: 12:45
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 10 (9, 1)
2: 4 M.T.Ravishing (3, 6)
3: 4 Marre's Dreamboy (6, 3)
4: 2, 8, 9, 11 (6, 10)
5: 7, 8, 9 (2, 3)
6: 8 Mats Tooma (3, 12)

4x1x1x4x3x1 = 48 rader.
48 x 1 x 1,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: KNH NQS WBC
Snyggt hittills. Vågad spik i sista. Vi håller tummarna
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 12:21   #14
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2021-05-28, 13:21
Solvalla
Fredag 2021-05-28
Start: 13:29
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4 (6, 8)
2: 2, 8, 9, 11 (6, 10)
3: 7, 9 (2, 8)
4: 2, 3, 8, 11, 12, 14 (1, 10)

2x4x2x6 = 96 rader.
96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: CQF TTZ WKG
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-28, 12:47   #15
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Lite LD lir
1) nr.7 Borups Victory favorit. Bra chans med Örre. Jag gillar Carl Halbak och kommer testa lunchdubbel med den.
2) Lång lopp. De starkaste hästar är på 40m tillägg. Så klart kan de som är på start hålla undan, dessutom bra kuskar. Men jag tror mest på Västerbo Imtheman men kommer testa lite lir med tre,fyra andra också
Rak LD
9 - 11
Garderings LD
9 - 1,2,3,9,12

Lycka till
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)

Senast redigerad av Dahle den 2021-05-28 klockan 12:48.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td