Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa
LOPP-8 SOLVALLA
640m auto kallblod. Blir många mil för djuren och hur sjutton löser man detta?
5 Ingbest är ju den snabbast i bena och mest rutinerade men det är ju ingen garanti då det kan bli tredjespår hela vägen här. Men visst första häst är det
7 Torpar Nicklas tror jag man får ganska bra odds på. Den är supersnabb första biten och jag skulle inte bli förvånad om den kan lugga dom andra på spets. Då är det spelvärde för du får nog runt en 12-14 gånger här
8 Art Kjarvald 14 år ung och ändå den som kanske är speedigast på kort bit. Men det krävs ju sjukt mycket tur om den ska vinna här. Men bra nog är den.
9 Ådne Odin Kan ju dra jackpott lotten om alla gasar och blir hängande och den här bara smyger med i andra spår. Då kan det bli sesam öppna dig på upploppet.
6 Föynland Kongen 15 år måste ju bara nämnas. 5 starter efter uppehåll på 5 år!! Vann för 6 år sedan på 1,19.8 på romme. Det finns ju fart. Man åker väl inte med en sådan här häst om man inte tror på chans? Den här måste jag kolla i värmningen
1 Torpa Olea tror jag blir fast här tyvärr
Rank Lopp 8
B-HÄSTAR
5 Ingebest
7 Topar Nicklas
8 Art Kjarvald
9 Ådne Odin
6 Föynland Kongen
C-HÄSTAR
1 Torpa Olea
3 Hallsta Vinnex
2 Lysjö Mocca
4 Eikmann
|
Jag undrar om du har koll på hur speedracet körs? Hästarna delas in i tre lopp med tre hästar i varje där varje heat-vinnare går till final så att någon ska sitta fast eller hänga i tredjespår är nog mindre risk!
Annars tack för ett underbart jobb med rank av alla lopp