Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-23, 06:44   #10
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Helt riktigt, spelet behöver öka 50 procent för att öka återbetalningen med 5 procent.
Jag pratar om på sikt. Inte ett år, utan kanske på 10 års sikt.
80 procent var rena rånet, 85 är dåligt men ok. Men meningen med spel ska ju vara att ngn kan vinna!! På 80 procent återbetalning fanns det inte en enda professionell spelare som kunde gå plus. Kanske någon nu.
Jag tycker väl att det handlar mer om rättvisefråga. I enloppspel bör spelavdraget vara lågt.

Atg insåg detta och funderade på 90 procent, men valde att gå en mellanvägg för att utvärdera. Det gick inte ligga kvar på 80 procent. Det är viktigt att ha balans. Möjligen att 85 procent är det. Men på 10-20 års sikt tror jag 90 procent är det optimala. Vi får tänka på att många yngre spelare attraheras av oddsbörser med 2 procents spelavdrag. Det kan travet givetvis aldrig konkurrera med. Men
Meningen med spel på trav är att inte att någon ska kunna vinna långsiktigt och leva på professionellt spel. Varifrån har du fått det?

Att några kan vinna tillräckligt ofta samtidigt som man tar ut tillräckligt avdrag för täcka sportens behov är vad som är tänkt.

De profesionella spelarna är nog de man bryr sig alla minst om. Det är en sak om man har "tomma potter". Då måste man ha något som lockar proffsen att bygga en grundpott som är så stor att icke-proffs lockas att deltaga. När man har vad ATG kallar "hälsosamma pooler" så försvinner lagom mycket pengar per omsatt krona från nöjesspelarnas gemensamma kassa.