Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-02, 23:39   #1
Pipan
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Efter hur många spel handlar det om skicklighet och inte tur?


Den här frågan är främst riktad till er som har spelat och fört statistik en längre tid och vet hur turen brukar komma och gå.

Jag har nyss börjat föra statistik på mitt spelande för att se om jag är vinnande eller förlorande i det långa loppet. Men hur många spel måste man lägga innan man kan börja tala om att vinsterna handlar om att man är en vinnande spelare och att det inte bara handlar om tur?

Svaret beror i och för sig på vilka odds man spelar på (för spelar man 10 000 spel och förlorar 9 999 men får in en 550 000-oddsare har man ju ett fantastiskt resultat men det kan ju lika gärna vara tur som skicklighet). Jag tänkte på om man har ett medelodds på omkring 2.5 och spelar på matcher med odds från 1.4 till 10.0, hur många spel måste då lägga innan man kan säga att man är en vinnande spelare och att det inte handlar om tur?

Jag har spelat poker ganska länge och vet att man kan ha väldigt tur eller otur extremt länge, det kan hålla i sig flera månader. Men jag tänker mig att det svänger lite mindre i odds-världen.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat