Visa ett inlägg
Gammal 2021-06-29, 15:58   #8
SistaStallskriket
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 430
Sharp$: 4329
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Låter helt sjukt, när hände detta? Jag har omsatt +10 miljoner de senaste 20 åren och sett i princip alla lopp som körts, med undantag för ett år 2018-19. Och aldrig hört talas om något liknande. Visst kan den mänskliga faktorn inträffa, som när fel häst startade i ett lopp en gång. Eller när det kom in ett mångmiljonspel på plats från USA (de hade glömt kommatecknet på växlingskursen). Men ATG har vid dessa tillfällen betalat ut alla (felaktiga) vinster och återbetalat alla förluster (t.ex. när fel häst startade). Så visst litar jag på ATG om något skulle hända...
Har rotat i min mail och det var en händelse kring Valborg 2017! Inte sommaren 2019!

Då den felktigt fastställda vinnaren var ospelad på V3 så fick jag utbetalt en summa på 2 rätt! Den summan drog dom bort från den manuellt korrigerade vinsten. Se svar nedan från ATG...

"Som jag trodde så behövs ingen blankett i detta fall. Ditt ATG-konto kommer att justeras manuellt från vår sida under tisdagen.
Vi beklagar det inträffade och önskar dig en trevlig Valborg!"

Lite senare....

"Nu har jag fått bekräftat från vår säkerhetsavdelning förutsättningarna för din vinst. Det var två vinnande system med tre rätt som får vardera 9514 kr.

I ditt fall minus den redan utbetalda vinsten på 631 kr, alltså 8901 kr. Säkerhetsavdelningen håller på att reda ut hela ärendet och så fort det
hamnar hos ekonomiavdelningen så görs utbetalningen till ditt ATG-konto.

Det är första dagen idag som vår personal på säkerhets- och ekonomiavdelningen är här och de jobbar för fullt med att lösa detta så snabbt som möjligt."

Sedan dröjde det länge innan pengarna kom och då skickade jag ett mail om att jag skulle gå till media med skärmdumpar och hela storyn...
Då kom pengarna inom 40 minuter!

Mitt sista mail med hot om media här:

"Hej!

Säkerhetsavdelningen skulle behandla mitt ärende först i "högen" och pengarna skulle betalas ut "idag, senast imorgon". Det går inte fort och löften är vaga men säg såhär!

Om inte pengarna finns på mitt konto innan 18.30 mailar jag hela storyn med foton till kvällspressen!

Tycker ärendet stinker och spelsäkerheten lämnar mer att önska!

Ni borde arbeta snabbare då ärendet i allra högsta grad borde vara prioriterat!

Vi har inte diskuterat det men hur ämnar ni kompensera mig och all tid jag tvingas lägga ner för att få ut en rättmätig vinst!!?

Inte ett enda förslag på kompensation!?"

ATG´s svar efter 40 minuter:

"Nu har vi gjort en saldojustering till ditt konto. Det är alltid tråkigt när det blir fel och det beklagar vi, nu har vi rättat till det genom manuell kontroll och manuell saldojustering. Vad gäller kompensation så har vi inte planerat någon sådan. I kapitel 6 § 3 i vadhållningsbestämmelserna står det att ATG kan vänta upp till 15 dagar med att betala ut pengar av kontrollskäl vilket har varit anledningen till att du fått dina pengar först nu."

Jag behövde inte fylla i någon blankett utan allt sköttes lite diskret utan någon vidare dokumentation...
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat