Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-06-29, 12:00   #1
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

ATGs utbetalningar från Midsommar "försenade"


ATGs utbetalningar från specifikt söndagen är "försenade" och "felsökning pågår".

Kundtjänst har absolut inga svar att ge för dom har inte fått någon info från IT-avdelningen. "Dom jobbar på det och pengarna kommer senare idag eller imorgon" är svaret jag fick efter lite tjat... Det lät som en lögn.

Jag frågade om felet låg hos ATG eller utanför ATG utan att få svar.
Jag frågade om pengarna var "borta". Inget svar.
Jag frågade hur det kommer sig att kundtjänst inte har fått någon info. Utan svar.

Lite märkligt och samtidigt obehagligt...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 12:41   #2
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

1-3 dagar ska det ta. Jag vet att de brukar komma in dagen efter men det är ju knappast så att pengarna kommer gå upp i rök. Det är ATG vi pratar om och inget suspekt bolag som är registrerat på någon kanalö. Lite tålamod så ska du se att pengarna ramlar in senast imorgon som du ju redan fått svar om...

Edit: Jag gjorde ett uttag efter v5:an på fornaboda i lördags och de pengarna kom in igår...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+20)

Senast redigerad av travanalys den 2021-06-29 klockan 12:47.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 13:10   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

Jag plockade ut lite från svenska spel för någon vecka sedan. Tog några sekunder med Swish . Men atg sa för något halvår sedan att snabba utbetalningar inte är något som prioriteras trots att verktyg för det numera finns. Tar väl ungefär lika lång tid nu som för 10 år sedan samtidigt som det går på nolltid hos de flesta andra seriösa spelbolagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100), Migge (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 14:17   #4
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
1-3 dagar ska det ta. Jag vet att de brukar komma in dagen efter men det är ju knappast så att pengarna kommer gå upp i rök. Det är ATG vi pratar om och inget suspekt bolag som är registrerat på någon kanalö. Lite tålamod så ska du se att pengarna ramlar in senast imorgon som du ju redan fått svar om...

Edit: Jag gjorde ett uttag efter v5:an på fornaboda i lördags och de pengarna kom in igår...
Jag plockade ut pengar i lördags. Dom kom vid midnatt mot måndag.
Vet att det är 1-3 dagar men kommer ALLTID dagen efter...

Det som gjorde mig bekymrad var dom obefintliga svaren. Vidare ska vi inte ha allt för hög tilltro till ATG bara för att dom är statliga.

Jag har varit med om att vara en av två kvar på V3 med en vinst på ca.10.000 kr per andel. Jag såg loppet och en klar vinnare i mål vilken var min spik. Jublade såklart. När resultatet kom var en annan vinnare fastställd på V3 liksom övriga spel. Jag ringde ATG som höll med! Dom hade fastställt fel vinnare! Skyllde på den mänskliga faktorn... Undrar just om dom tog vinsten för V3:an från kaffekassan för resultatet ändrades aldrig och många fick utbetalt på en felaktig vinnare. Efter en vecka kom mina rättmätiga pengar efter lite hot om att gå till massmedia.

Om jag INTE hade kollat loppet utan bara resultatet liksom den andra andelsägaren som vann så hade nog ingen reagerat...

Därför litar jag inte på ATG alls! Har fler exempel på mycket konstiga rörelser i deras system där...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:18   #5
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Jag plockade ut pengar i lördags. Dom kom vid midnatt mot måndag.
Vet att det är 1-3 dagar men kommer ALLTID dagen efter...

Det som gjorde mig bekymrad var dom obefintliga svaren. Vidare ska vi inte ha allt för hög tilltro till ATG bara för att dom är statliga.

Jag har varit med om att vara en av två kvar på V3 med en vinst på ca.10.000 kr per andel. Jag såg loppet och en klar vinnare i mål vilken var min spik. Jublade såklart. När resultatet kom var en annan vinnare fastställd på V3 liksom övriga spel. Jag ringde ATG som höll med! Dom hade fastställt fel vinnare! Skyllde på den mänskliga faktorn... Undrar just om dom tog vinsten för V3:an från kaffekassan för resultatet ändrades aldrig och många fick utbetalt på en felaktig vinnare. Efter en vecka kom mina rättmätiga pengar efter lite hot om att gå till massmedia.

Om jag INTE hade kollat loppet utan bara resultatet liksom den andra andelsägaren som vann så hade nog ingen reagerat...

Därför litar jag inte på ATG alls! Har fler exempel på mycket konstiga rörelser i deras system där...
Låter helt sjukt, när hände detta? Jag har omsatt +10 miljoner de senaste 20 åren och sett i princip alla lopp som körts, med undantag för ett år 2018-19. Och aldrig hört talas om något liknande. Visst kan den mänskliga faktorn inträffa, som när fel häst startade i ett lopp en gång. Eller när det kom in ett mångmiljonspel på plats från USA (de hade glömt kommatecknet på växlingskursen). Men ATG har vid dessa tillfällen betalat ut alla (felaktiga) vinster och återbetalat alla förluster (t.ex. när fel häst startade). Så visst litar jag på ATG om något skulle hända...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:33   #6
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Låter helt sjukt, när hände detta? Jag har omsatt +10 miljoner de senaste 20 åren och sett i princip alla lopp som körts, med undantag för ett år 2018-19. Och aldrig hört talas om något liknande. Visst kan den mänskliga faktorn inträffa, som när fel häst startade i ett lopp en gång. Eller när det kom in ett mångmiljonspel på plats från USA (de hade glömt kommatecknet på växlingskursen). Men ATG har vid dessa tillfällen betalat ut alla (felaktiga) vinster och återbetalat alla förluster (t.ex. när fel häst startade). Så visst litar jag på ATG om något skulle hända...
Ja det var verkligen sjukt. Det var nog ganska exakt två år sedan. Sommaren 2019 har jag för mig.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:39   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Låter helt sjukt, när hände detta? Jag har omsatt +10 miljoner de senaste 20 åren och sett i princip alla lopp som körts, med undantag för ett år 2018-19. Och aldrig hört talas om något liknande. Visst kan den mänskliga faktorn inträffa, som när fel häst startade i ett lopp en gång. Eller när det kom in ett mångmiljonspel på plats från USA (de hade glömt kommatecknet på växlingskursen). Men ATG har vid dessa tillfällen betalat ut alla (felaktiga) vinster och återbetalat alla förluster (t.ex. när fel häst startade). Så visst litar jag på ATG om något skulle hända...
https://travnet.se/nytt-atg-strul-de...r-pa-fel-hast/ Vid det här tillfället så fick inte de som spelat på rätt häst några vinstengar utan det betalades ut på den felaktiga hästen. Sånt här sker ju då och då

Senast redigerad av sigh den 2021-06-29 klockan 15:46.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:58   #8
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Låter helt sjukt, när hände detta? Jag har omsatt +10 miljoner de senaste 20 åren och sett i princip alla lopp som körts, med undantag för ett år 2018-19. Och aldrig hört talas om något liknande. Visst kan den mänskliga faktorn inträffa, som när fel häst startade i ett lopp en gång. Eller när det kom in ett mångmiljonspel på plats från USA (de hade glömt kommatecknet på växlingskursen). Men ATG har vid dessa tillfällen betalat ut alla (felaktiga) vinster och återbetalat alla förluster (t.ex. när fel häst startade). Så visst litar jag på ATG om något skulle hända...
Har rotat i min mail och det var en händelse kring Valborg 2017! Inte sommaren 2019!

Då den felktigt fastställda vinnaren var ospelad på V3 så fick jag utbetalt en summa på 2 rätt! Den summan drog dom bort från den manuellt korrigerade vinsten. Se svar nedan från ATG...

"Som jag trodde så behövs ingen blankett i detta fall. Ditt ATG-konto kommer att justeras manuellt från vår sida under tisdagen.
Vi beklagar det inträffade och önskar dig en trevlig Valborg!"

Lite senare....

"Nu har jag fått bekräftat från vår säkerhetsavdelning förutsättningarna för din vinst. Det var två vinnande system med tre rätt som får vardera 9514 kr.

I ditt fall minus den redan utbetalda vinsten på 631 kr, alltså 8901 kr. Säkerhetsavdelningen håller på att reda ut hela ärendet och så fort det
hamnar hos ekonomiavdelningen så görs utbetalningen till ditt ATG-konto.

Det är första dagen idag som vår personal på säkerhets- och ekonomiavdelningen är här och de jobbar för fullt med att lösa detta så snabbt som möjligt."

Sedan dröjde det länge innan pengarna kom och då skickade jag ett mail om att jag skulle gå till media med skärmdumpar och hela storyn...
Då kom pengarna inom 40 minuter!

Mitt sista mail med hot om media här:

"Hej!

Säkerhetsavdelningen skulle behandla mitt ärende först i "högen" och pengarna skulle betalas ut "idag, senast imorgon". Det går inte fort och löften är vaga men säg såhär!

Om inte pengarna finns på mitt konto innan 18.30 mailar jag hela storyn med foton till kvällspressen!

Tycker ärendet stinker och spelsäkerheten lämnar mer att önska!

Ni borde arbeta snabbare då ärendet i allra högsta grad borde vara prioriterat!

Vi har inte diskuterat det men hur ämnar ni kompensera mig och all tid jag tvingas lägga ner för att få ut en rättmätig vinst!!?

Inte ett enda förslag på kompensation!?"

ATG´s svar efter 40 minuter:

"Nu har vi gjort en saldojustering till ditt konto. Det är alltid tråkigt när det blir fel och det beklagar vi, nu har vi rättat till det genom manuell kontroll och manuell saldojustering. Vad gäller kompensation så har vi inte planerat någon sådan. I kapitel 6 § 3 i vadhållningsbestämmelserna står det att ATG kan vänta upp till 15 dagar med att betala ut pengar av kontrollskäl vilket har varit anledningen till att du fått dina pengar först nu."

Jag behövde inte fylla i någon blankett utan allt sköttes lite diskret utan någon vidare dokumentation...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 15:59   #9
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Ja det var verkligen sjukt. Det var nog ganska exakt två år sedan. Sommaren 2019 har jag för mig.
Helt sinnessjukt om de inte hade betalat ut vinster. Jag menar, du kan ju ej varit den enda som påtalat detta. Är väl många som hade spelat i loppet, kusk och ägare borde också uppmärksammat detta.

Men visst litar jag på atg, annars hade jag nog inte vågat spela på trav. Betfair kunde vara lite roliga ibland när de hade trav. De kunde rätta resultatet och betala ut vinster i samband med att hästarna gick i mål. Men det hände ju diskningssituationer titt som tätt som gjorde att de var tvungna att korrigera en massa i efterhand. Och ibland var strukna hästar med bland oddsen och jag fick i princip kontakta de själv om det hade påverkat mig negativt. (Dock inte om det påverkat mig positivt. )

Det sjukaste jag varit med om var en sida som hade h2h travodds för kanske 15 år sedan. Men vid ett tillfälle låg oddsen kvar efter att loppen gått i mål. Det var den bästa och säkraste sexling jag lirat på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 16:16   #10
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Har rotat i min mail och det var en händelse kring Valborg 2017! Inte sommaren 2019!

Då den felktigt fastställda vinnaren var ospelad på V3 så fick jag utbetalt en summa på 2 rätt! Den summan drog dom bort från den manuellt korrigerade vinsten. Se svar nedan från ATG...

"Som jag trodde så behövs ingen blankett i detta fall. Ditt ATG-konto kommer att justeras manuellt från vår sida under tisdagen.
Vi beklagar det inträffade och önskar dig en trevlig Valborg!"

Lite senare....

"Nu har jag fått bekräftat från vår säkerhetsavdelning förutsättningarna för din vinst. Det var två vinnande system med tre rätt som får vardera 9514 kr.

I ditt fall minus den redan utbetalda vinsten på 631 kr, alltså 8901 kr. Säkerhetsavdelningen håller på att reda ut hela ärendet och så fort det
hamnar hos ekonomiavdelningen så görs utbetalningen till ditt ATG-konto.

Det är första dagen idag som vår personal på säkerhets- och ekonomiavdelningen är här och de jobbar för fullt med att lösa detta så snabbt som möjligt."

Sedan dröjde det länge innan pengarna kom och då skickade jag ett mail om att jag skulle gå till media med skärmdumpar och hela storyn...
Då kom pengarna inom 40 minuter!

Mitt sista mail med hot om media här:

"Hej!

Säkerhetsavdelningen skulle behandla mitt ärende först i "högen" och pengarna skulle betalas ut "idag, senast imorgon". Det går inte fort och löften är vaga men säg såhär!

Om inte pengarna finns på mitt konto innan 18.30 mailar jag hela storyn med foton till kvällspressen!

Tycker ärendet stinker och spelsäkerheten lämnar mer att önska!

Ni borde arbeta snabbare då ärendet i allra högsta grad borde vara prioriterat!

Vi har inte diskuterat det men hur ämnar ni kompensera mig och all tid jag tvingas lägga ner för att få ut en rättmätig vinst!!?

Inte ett enda förslag på kompensation!?"

ATG´s svar efter 40 minuter:

"Nu har vi gjort en saldojustering till ditt konto. Det är alltid tråkigt när det blir fel och det beklagar vi, nu har vi rättat till det genom manuell kontroll och manuell saldojustering. Vad gäller kompensation så har vi inte planerat någon sådan. I kapitel 6 § 3 i vadhållningsbestämmelserna står det att ATG kan vänta upp till 15 dagar med att betala ut pengar av kontrollskäl vilket har varit anledningen till att du fått dina pengar först nu."

Jag behövde inte fylla i någon blankett utan allt sköttes lite diskret utan någon vidare dokumentation...
Hittade loppet, det var Benton som vann före Ineedyourmoneymom. Konstigt att det var rätt resultat på vinnare och trio men fel på v3. Undrar om den andra v3-vinnaren också fick sitt saldot justerat. Hmm, jag fick en manuell saldojustering i vintras men har fortfarande inte kommit underfund med vad det kan ha varit. Kanske något liknande men natt jag aldrig uppmärksammade det hela...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 16:19   #11
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Uttag: För närvarande har vi en fördröjning när det gäller uttag gjorda från ATG-kontot till en del kunders bankkonton. Normalt tar det 1-3 bankdagar innan pengarna kommer till bankkontot. Notera att fredagen 25 juni inte var en bankdag. Vi arbetar på att lösa problemet.
Varför har bara "en del kunder" problem? Varför blandar dom in 25 juni och ber kunderna notera att det inte var en bankdag? Problemen var ju enligt tidigare info gällande söndagens utbetalningar... Jag plockade ut vinst i lördags som kom natten mellan söndag och måndag men gjorde även uttag i söndags kväll som jag väntar på... Jäkligt märklig information...

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2021-06-29 klockan 16:21.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 16:55   #12
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 37
Sharp$: 345
Standard

Går inte att lita blint på ett bolag som har haft oddsuppdateringar långt in i loppen i decennier, där ändringarna oftast verkar täcka spelavdraget. Kan förlora totolicensen om det vill sig. Sedan dyker väl dina pengar upp imorgon iofs
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5)
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 17:32   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag tog också ut pengar i söndags. När jag ringde kundtjänst fick jag svaret "felsökning pågår". Egentligen vill man veta NÄR man får sina pengar. Pengar som man räknat med att betala räkningar vid månadsskiftet. Om man t.ex. överskrider trängselskatten en dag blir man bestraffad med 500 kr per bil.

Kan man lita på ATG? I Elitloppet 2020 spelade jag Cokstile högt på alla möjliga spel. Vinnaren diskades sedermera och alla Cokstiles ägare/tränare osv kompenserades. Vad fick de som spelade Cokstile hos ATG? ATG har våra spelkvitton i sina datorer. Visst - ATG följde SINA regler - vi som spelade rätt blev torskar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 17:42   #14
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

En av få, troligen den enda fördelen med att travliret gått ruskigt iskallt i en halv evighet är att man inte behöver bekymra sig över utbetalningarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), SistaStallskriket (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-29, 17:49   #15
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag tog också ut pengar i söndags. När jag ringde kundtjänst fick jag svaret "felsökning pågår". Egentligen vill man veta NÄR man får sina pengar. Pengar som man räknat med att betala räkningar vid månadsskiftet. Om man t.ex. överskrider trängselskatten en dag blir man bestraffad med 500 kr per bil.

Kan man lita på ATG? I Elitloppet 2020 spelade jag Cokstile högt på alla möjliga spel. Vinnaren diskades sedermera och alla Cokstiles ägare/tränare osv kompenserades. Vad fick de som spelade Cokstile hos ATG? ATG har våra spelkvitton i sina datorer. Visst - ATG följde SINA regler - vi som spelade rätt blev torskar.
ATG har tillräckligt stora brister för att kunna flyga helt under radarn. När något går fel tar det tid och företaget verkar stå handfallna och utan svar. Oavsett om det gäller teknik, spel(säkerhet) eller som i det här fallet utbetalningar. Min upplevelse är att man när det går snett är tysta och mörkar! Jag har fler exempel om än inte lika allvarliga som i det fall jag beskriver i den här tråden.

Nu livnär jag mig inte på spel utan har en privatekonomi som betalar mina räkningar men då företaget inte på något vis premierar sina kunder men någon form av bonus för lång och trogen tjänst och snor öresavrundningar så man måste in med extra såfort ett öre saknas så blir jag förbannad när det inte fungerar åt andra hållet! Framförallt så blir man vidrigt nonchalant bemött när dom gör fel vilket retar mig ännu mer!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td