V75 Färjestad 3/7
Lite korta tankar om V7an till helgen för att få i gång tugget...
Avd-1 Admiral As stor favorit från bakspår i en final...Gjorde bort sig direkt bakom bilen senast men vann enkelt på Gävle med biken. 5 Young King från perfekt spår och har sett bra ut med diverse barfotabalanser i de två senaste tillsammans med bike. Lite snålt spelad hittills på 4%. Om nu inte Örjan bara går ut o vinner första avdelningen som så många gånger förr...
Avd-2 9 Kissinger Boko håller bra i denna klassen speciellt med barfota runt om, Dunder som kusk och tränare har väldigt fina siffror i år. 2 Incredible Wine avgjorde försöket på Åby ganska enkelt via open stretch, nu anmäld barfota bak för första gången.
Avd-3 2 Makethemark (även kallad makeitmark av kära Hultman) hade ett svagt år i fjol men om jag minns rätt så rapporterades det om ett grymt (rekord?!) träningspass på Solvalla för ett tag sedan. Det finns kvalitet i benen och just nu spelad till bara 5%. Stämmer uppgifterna om att hästen är på g igen så är det alldeles för lite.
Avd-4 3-åringarna har jag i ärlighetensnamn inte alls bra koll på i år, inte följt travet lite slaviskt som tidigare år....
Avd-5 Kaffe kaka fjärde raka? Zorro Wind har ännu inte förlorat i Sverige, nu får hästen sin fjärde kusk och borde ha toppchans här. Trivs kanske allra bäst på kort distans? Jag hade älskat att se PU ta ner den från dödens med starka Yuvaraj....
Avd-6 Efter lottningen så ser det ut som en toppchans för firma Redén/Kihlström, 4 Viking Brodde såg dock riktigt tankad ut över linjen senast, offensivt upplägg nu?
Avd-7 3-åringarna har jag i ärlighetensnamn inte alls bra koll på i år, inte följt travet lite slaviskt som tidigare år....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|