Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-03, 00:50   #15
Fangtastic

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 663

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Förstår jag det rätt om totalspel är något båda lagen/spelarna hjälps åt att uppnå, till exempel att tillsammans göra över 6 mål. Och sidospel är något där bara EN part bidrar till vinsten, till exempel att Lag 1 ska vinna mot Lag 2 eller att DET ENA laget ska göra 3 mål osv. Eller har jag förstått det fel?
Du är inne på rätt spår. Saxat från Spelskolan;

"Över/Under: Förkortas Ö och U. Även kallat totalspel (antal mål), hur många mål/poäng görs det i matchen? En lina sätts beroende på vilken match där du skall gissa på om det blir fler mål eller mindre. I fotboll brukar linan ligga på 2.5 mål och i hockey 5.5. I amerikanska sporter sätts linan beroende på en hel del olika faktorer. Ex. Jag tror att det blir mindre än 5.5 mål mellan Frölunda – Färjestad, alltså vinner jag mitt spel om det blir 5 mål eller mindre (0-5 mål) i matchen. Om en jämn siffra sätt så gäller insatsen tillbaka vid lika, dvs om 5.0 sätts som lina och det blir 3-2 till Frölunda. (5 mål)"

Rekommenderar dig att läsa Spelskolan som du hittar här på sidan. Finns bland länkarna högst upp på sidan. Som du ser. Ja, totalspel är ju ANTALET mål de blir i en match precis som de låter och antingen spelar man över/under linan vilket man då tror på. När de gäller sidospel är de som sagt olika sidor du väljer. Just de du har rätt.

Ta till exempel, Borås - LF Basket så finns de 2 sidor och välja på, alternativ lag 1 eller en 2a. Klarnar de nåt?
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat