Tidiga Årjäng tankar
Tja klassiska Årjängs travet ser väl ganska spelvänligt ut trots att Spiken är lite sådär.
Mina tidiga måndags tankar kommer från stekheta Kreta. Och det är kanske ingen fördel. Men Årjäng är min favoritbana både fysiskt och spelmässigt.
En tidig måndags fundering.
V75 1) 3 Taxi Out är ju nästan stenklar med bra läge,form och Örjan vid rodret. Det är väl voltstarten som kan vara lite minus.
11 Riptide R.D. Surt läge men Jepson upp och hästen har grym form.
V75 2) 8 Erv Zet. Tja orutinerad och spår 8 känns väl iskallt men det här är en undantags häst XL. Svårslagen.
V75 3) Härligt Silver lopp.
4 Born Unicorn blir väl hårt betrodd och kanske är stenklar men jag försöker hitta motbud.
6 Rotate har hittat sommarformen. Grym kapacitet.
8 Ivory Di Quattro. Distansgynnad hårding.
11 Zoko Lane. Får en stänkarvarning mer med hjärtat än hjärnan. Men här har vi en rutinerad filur som sett ganska bra ut på sistone.
V75 4) Nordisar. Jag är lika is”kall” som hästarnas blod. Noll koll.
V75 5) Härligt Klass 1 lopp.
2-3-4-6-8-10-11 är måste streck så här på måndag.
V75 6) 8 Svecac Palema har jag följt hela karriären och jäklar nu ska vi skörda. Hästen har en grym skalle och är bra fö4 klassen.
12 Zante Grif. Prickar Erik springen kan det bli en fin resa för stenhårt matchade Varenne dottern.
V75 7) Vidöppet Årjängs Stora. Mina två måstestreck är :
2 Vernissage Grif. Hästen är grym när han travar. Psst Dessutom Varennare.
8 Zarenne Faz. Bortlottad ? Tja kanske men här vankas det nog överpace XL.
Psst Dessutom Varennare.
Eller har vi en blåvinnare i susaren 6 Law Marker som hittat lite form efter flera års kämpande. Kanske kommer lite förräntning på den inte helt lyckade mångmiljonimporten.
Som sagt måndags fundering och det kan dyka upp mera trovärdiga spel förslag under veckan.
Ha det gött alla för det har jag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: MikaF (+5)
|