Jag kan inte fatta motriggen på lunchen, både Mafioso och Nets lopp blev precis som jag förutspått fram till sista 300 då båda galopperar mer eller mindre omotiverat. Well well, det är bara att se framåt igen!
Har precis nagelfarit H2H-spelen för kvällen på b365/Expekt. Det tar sin tid kan jag säga, Expekt har inte lite spel idag! Finner flera spelbara i vissa lopp, men här är den bästa i varje lopp efter vad jag tror, och en liten kommentar till varje spel.
Nursery Rhyme/Flea Southwind 2,15 (exp)
-Flea är väldigt snabb ut, men kortlopp och bra motstånd gör att jag tror det blir dyrt att ta sig till spets. Nursery Rhyme är speedig som få och får hon bara inte dödens borde det vara bra chans på seger. Extra plus för stall Svanstedt som har två hästar i loppet och kan utnyttja det till sin fördel i det taktiska spelet.
Ladies Man/Niller 1,60/1,65 (exp/b365)
-Ladies Man är en bra häst för klassen och som nästan alla Röcklingers hästar gynnad av längre distans. Niller har varit bra, men verkar sliten nu. Har gått ner rejält i klass senaste starterna utan att lyckas vinna och Åke ligger lägre än en sjunken ubåt.
Edda Dreamcatcher/Oktan Zet 1,60 (b365)
-Båda har kanonform och spelet läggs helt på läget.
Västerbo Voyage/Simb Laurel 2,20 (b365)
-Båda tränarna positiva inför loppet. Jag tror nog Simb Laurel är lite bättre, men kanske inte 20 meter, speciellt nu när Berghs häst ska köras barfota.
Super Khan/Highlight Brizard 2,10 (exp)
-Super Khan är snabb ut och kan hålla spets om kusken vill. Släpper han lär det bli till någon som går i mål. HB har att välja mellan att köra i rygg på SK från start eller gå i andraspår och tredjespår hela vägen. Väljer han det första är han rökt, om han väljer det andra är han förmodligen också rökt för så mycket bättre är han inte.
Eclair Futura/Neighbourhoodbully 2,20 (b365)
-Stickans hästar båda två. Favoriten går inte att laddas och lär bli omkörd av 20-hästarna redan innan första sväng, dessutom känns galopprisken klart stor med tanke på startspåret och hur orutinerad den är. Eclair Futura har inget önskespår för att köras felfritt, men kliver han iväg felfritt vinner han den här. Har också större möjlighet att ställa sig vid galopp jämfört med favoriten pga den större rutinen.
Om jag ska ranka dessa på värde blir det nog så här:
1. Super Khan
2. Ladies Man
3. Nursery Rhyme
4. Edda Dreamcatcher
5. Neighbourhoodbully
6. Västerbo Voyage
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|