Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-02, 19:38   #571
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Spela lopp för lopp så slipper du variansen!
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-02, 19:51   #572
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Spela lopp för lopp så slipper du variansen!
Tack för tipset du...

Dagen fixad av den klara tvillingen 6-8 i andra DD-loppet till slut. Det blev ett riktigt bra odds faktiskt (4,70), hade räknat med neråt 3ggr.

DD-omgången för imorrn ser lite spelintressant ut, det ska till en fullträff snart nu om man ska ha någon som helst chans att bli DD-mästare. Ingen känsla för omgången i övrigt. Vet inte vad det är, men jag tycker allt som oftast att vanliga V65-omgångar är roligare på pappret än onsdagarna på valla, trots att det överlag är lite lägre klass.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-03, 17:17   #573
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag kan inte fatta motriggen på lunchen, både Mafioso och Nets lopp blev precis som jag förutspått fram till sista 300 då båda galopperar mer eller mindre omotiverat. Well well, det är bara att se framåt igen!

Har precis nagelfarit H2H-spelen för kvällen på b365/Expekt. Det tar sin tid kan jag säga, Expekt har inte lite spel idag! Finner flera spelbara i vissa lopp, men här är den bästa i varje lopp efter vad jag tror, och en liten kommentar till varje spel.


Nursery Rhyme/Flea Southwind 2,15 (exp)
-Flea är väldigt snabb ut, men kortlopp och bra motstånd gör att jag tror det blir dyrt att ta sig till spets. Nursery Rhyme är speedig som få och får hon bara inte dödens borde det vara bra chans på seger. Extra plus för stall Svanstedt som har två hästar i loppet och kan utnyttja det till sin fördel i det taktiska spelet.


Ladies Man/Niller 1,60/1,65 (exp/b365)
-Ladies Man är en bra häst för klassen och som nästan alla Röcklingers hästar gynnad av längre distans. Niller har varit bra, men verkar sliten nu. Har gått ner rejält i klass senaste starterna utan att lyckas vinna och Åke ligger lägre än en sjunken ubåt.


Edda Dreamcatcher/Oktan Zet 1,60 (b365)
-Båda har kanonform och spelet läggs helt på läget.


Västerbo Voyage/Simb Laurel 2,20 (b365)
-Båda tränarna positiva inför loppet. Jag tror nog Simb Laurel är lite bättre, men kanske inte 20 meter, speciellt nu när Berghs häst ska köras barfota.


Super Khan/Highlight Brizard 2,10 (exp)
-Super Khan är snabb ut och kan hålla spets om kusken vill. Släpper han lär det bli till någon som går i mål. HB har att välja mellan att köra i rygg på SK från start eller gå i andraspår och tredjespår hela vägen. Väljer han det första är han rökt, om han väljer det andra är han förmodligen också rökt för så mycket bättre är han inte.


Eclair Futura/Neighbourhoodbully 2,20 (b365)
-Stickans hästar båda två. Favoriten går inte att laddas och lär bli omkörd av 20-hästarna redan innan första sväng, dessutom känns galopprisken klart stor med tanke på startspåret och hur orutinerad den är. Eclair Futura har inget önskespår för att köras felfritt, men kliver han iväg felfritt vinner han den här. Har också större möjlighet att ställa sig vid galopp jämfört med favoriten pga den större rutinen.

Om jag ska ranka dessa på värde blir det nog så här:
1. Super Khan
2. Ladies Man
3. Nursery Rhyme
4. Edda Dreamcatcher
5. Neighbourhoodbully
6. Västerbo Voyage

Lycka till!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-04, 21:16   #574
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vad är najs? Åby, de e NAJS! För att inte nämna Olle Goop och Åke Svanstedt, goa grabbar som fixar både DD och V65! Satte både lillraden och storraden idag så det blev 4 sexor totalt. Lite trist att det blev några betrodda strukna och att vinnarna var först i turordning, annars hade det väl blivit närapå det dubbla i utdelning. Lite torskfrossa i sista med spik på Classic Tile, statistiken talar ganska starkt emot 5 kusk/tränarsegrar på en och samma omgång. Samtidigt var det väl dagens säkraste.

Kul att man satt med DD-mästaren samtidigt som man kikade på odds på ATG-sidan. Råkade av misstag sätta 200 på raka favoritdubbeln istället för att göra det i tävlingen, så det blev några bonusslantar där också. Stolpe in!


[ame="http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk"]http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk[/ame]
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-06, 12:14   #575
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kika in på mitt spreadsheet idag, det var väldigt länge sen jag backade under en V75-omgång. Dubblar och tripplar höjer risken givetvis så tänk på det om ni ska rygga.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 12:58   #576
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Pärsk också! Veckan starta lika förargligt som förra med två målfototorsk på lunchen. Klen tröst att man sätte V4 när den bara gav 500.

Blir hårt att ta sig upp på pallen i DD-mästaren nu, topp 3 ligger på 86k! Ska väl göra ett desperat försök ändå, det ser ut att finnas förutsättningar för en duglig utdelning ikväll (läget har iofs redan blivit desperat verkar det som, jag la till och med in spel på galopp-dubbeln igår ).

DD-1
Acclaim
-Startar igång igen, och trots att det är hans årstid borde det väl vara garderingsläge. Han börjar ju bli till åren och borde väl behöva ett lopp efter ett såhär långt uppehåll.

Access Tooma
-Helt klart min vinnare här! Gjorde comeback senast, inget extra men nu bör det vara tillräckligt med form för att slå det här gänget.

Super Light
-Väldigt svårbedömd men såg pigg värre ut i senaste starten! Har varit struken sedan dess och det är lite långt mellan starterna, men det verkar inte ha varit något allvarligt.

Surtees Hanover
-Dåligt med segrar men har mest varit ute mot eliten också. Inte sämre än någon annan här.

DD-2
Feseth Nils
-Mitt val i ett ganska svårlöst lopp. Har felat bort mycket pengar och raden han har nu bör vara kraftigt oddshöjande. Bra vinstchans om han är på humör att trava.

Höstbo Fredrik
-Lite av en vinterhäst som förmodligen kommer bli helt ostreckad den här gången. Är han på rätt humör kan han helt klart vinna det här, trots det hårda motståndet!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 13:05   #577
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fan, dubbel.se kör också Höstbo Fredrik som dubbeldrag. Hoppas inte alltför många ryggar där.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 15:59   #578
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Pissmåndagsluncher, den enda jävla Walmann-hästen som galopperar spelar man på. Fulaste att man får in det andra spelet på en diskning, trots att Jorma kör som om transplanterat bort hjärnan mot en burk finska pinnar. Får väl ta sexan ikväll då istället, det såg inte alltför blodigt ut...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 16:02   #579
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Intressant att Kari säger att Soliders Memory är bästa chansen för kvällen, tydligare klartecken än så finns ju inte när Go On Pale startar i skräploppet före.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-15, 16:37   #580
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ovanligt med en omgång med så motiverade storfavoriter, allt över 85% brukar som regel innebära en övertro i vanliga fall. Den enda jag tycker är felstreckad den här gången är Neo Holmsminde. Hamnar han i dödens, vilket inte är helt osannolikt, så är han illa ute.

Västerbo Paradise brukar vara överspelad men inte den här gången. Det är inga skithästar han fått stryk av och senast var han låst med krut kvar.

Beastar är mitt bästa drag i omgången iallafall. Han gick fyra raka i silverdivisionen här i våras med bra resultat (1,5,6,3). Vid trean högst upp i raden var han den enda som tog på täten när han rundade fältet över upploppet men inte riktigt hann fram till seger.

Beijing Man har inte varit ute i elden i år och har blivit lite vek. Trots spetsgaranti är han klart överstreckad i mina ögon.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 17:03   #581
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Känns jäkligt spelintressant på sexan idag. Skitväder och flera som är alltför mycket betrodda.

Nelli Cobell i DD-1 borde som treårigt sto ha svårt här men hon har sett bra ut i de två senaste starterna och gynnas av de invändiga strykningarna. Chanslös på segern senast när hon blev tempotorsk i kön och hade en helgrön kusk. Empereur tycker jag är väldigt överstreckad. Har fått lite pengar på sig sedan han kommit till Lähdekorpi men det känns inte som att det finns någon överkapacitet där.

Night Lie Star i DD-2 har jag väntat på nu och trodde nog han skulle bli bortglömd här, men han blev visst favorit. M.T.Devil har inte vunnit på distansen sedan han var treåring och måste vara en av dagens mest överbetrodda. Ester Zonett är en stayertyp som borde gynnas av vädret och har dessutom härdats rejält på V75 mot slutet.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 17:05   #582
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vilken jäkla prestation av Charlotte Stone på lunchen idag! Det ser ut att vara en klassklättrare och jag spikar rakt ut när hon kommer ut på V75.

Kvällens tävlingar är riktigt fina, speciellt då stoloppet som öppnar V64 och DD-loppen!

V64-1
Känns stängt på Flea Southwind som tar ledningen och Scully Gully som är bästa hästen. Litet fält och hög klass på Valla bäddar ju för ett klassiskt tråkigt snigelrace. Bara detta ger att Flea är given som spik om man vill riskera att åka ut i första, streckfördelningen stärker detta val

V64-2
Andoverandout tycker jag är omgångens klaraste, det är konstigt att han inte är större favorit. Spets och slut.

V64-3
Kalypso Face är riktigt snabb ut och borde få spets sen är han hästen att slå. Norrlandshäst som är van vinterförhållanden stärker chansen för en bra insats jämfört med "sörlänningarna". Nurmos favorit känns övervärderad, mycket galopper och måste gå med skor idag. Arctic Snow känns intressant på 14% och Burning Line Gral känns ännu roligare om man ska gardera på! Famous Fayline gick snabbast av alla till slut i ett lopp som är klasser bättre än detta.

V64-4
Goober har väl bra chans men är väl stor favorit. Loppet är väldigt ojämnt streckat och de flesta borde ha chans här.

V64-5
Riktigt fint lopp! Många med chans, en som är underskattad är Spirit of the day som kan avsluta strålande med smygresa. Vinns förmodligen från ledningen, men det känns ganska ovisst vem som får den.

V64-6
Kanonlopp! Russel Hill borde kunna ha hyfsad chans att leda runt om och är en bra chansspik i ett jämnstreckat lopp. Juggle Face vinner nog felfri men ny kusk idag tycker jag ökar galopprisken (även om det är från Ludde). Det är frågetecken kring hur Select Yankee går med skor och läget är uselt, men 14% känns väl lågt ändå.

Lycka till ikväll!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 17:42   #583
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Juggle Face står i 6ggr på bet365. Känns som ett riktigt bra odds, för det bör bara vara galoppen emot för honom och så stor borde inte risken för det vara!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 20:18   #584
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Juggle Face står i 6ggr på bet365. Känns som ett riktigt bra odds, för det bör bara vara galoppen emot för honom och så stor borde inte risken för det vara!
Tack för tipset. Spelade plats och den satt ju finfint Hoppas du spelade vinnaren själv.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-24, 20:24   #585
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 24
Sharp$: 2444
Standard

Tack för tipset om Juggle Face !
jockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td