Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-14, 19:47   #174
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slark Visa inlägg
För övrigt förstår jag inte varför man väljer att ha utdelning på 6 rätt en sån här dag. Är det inte bättre att köra jackpot till nästa lördag med pengarna från både 6-rättspotten och 5-rättspotten?

Blir ju betydligt större tryck och intresse vid jackpottomgångar. Och sannerligen ännu större tryck och intresse när jackpotten är ungefär det dubbla.
Är du kompis med Skarplöth? Jackpott är i min värld en stöld från spelare som satsat pengar på en viss spel produkt men inte får utdelning utan det flyttas över till en ny spel omgång. Självklart skall alla satsande pengar delas ut i den spelomgång som insattsen gäller oavsett vinst summans storlek. I dagens data samhälle kostar det väl inte mer att föra över 1:- än 100 000:- till ett konto.
Om jag som privatperson startar ett spel och meddelar kunderna att det var så många deltagare med rätt spel så vi för över pengarna till en ny omgång där även nya spelare är välkomna tror jag nog att det bedöms som lurendrejeri och stöld.
Jackpott är och förblir en stöld och ett reklamtrick för att locka in nya spelare och även att locka lurade spelare att få tillgång till stöldgodset.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
svepet (+5), Grovport (+5), znipstern (+5), ExtremtRik (+100), Strappa71 (+222), gnoffa (+5)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-14 klockan 19:57.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat