Om man bortser från kriteriekvalet för två år sedan så är det enbart Upstate Face som har slagit Eddy West barfota. Och det var inte med mycket i finalen under elitloppshelgen. Chapuy har väl inte direkt imponerat i år och både 1 och 4 borde ladda för att hålla ut honom. (Och varför inte Vacqeyras som tidigare hållit ut Chapuy). Tycker Chapuy känns lite ständigt överskattad medan man nästan får säga det motsatta om Eddy West.
Med hård körning borde Claes Sjöström kunna hitta ner hyfsat och sedan sätta in stöten 800 kvar när de övriga gasat klart. Visst finns det en möjlighet att han aldrig kommer in i matchen om de kan under 1.10 där framme för han är väl ingen utpräglad sprinter som de andra kanske är. Avslutade ändå under 1.09 sista 700 i spåren senast och jag tror det kommer bita bra för honom även denna gång. Enbart 12% i dagsläget och håller det sig runt där så tycker jag att det finns bra värde i honom och kommer då att spika. Blir alltså ett riktigt tv-system då jag hade spiken i dd-1 klar redan får två veckor sedan...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|