Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-19, 18:52   #16
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daza Visa inlägg
Melander skriver i GT: Hon håller superform för dagen och springspår passar perfekt!
Det Melander uttrycker eller skriver och det katten skiter - det kan man stoppa i samma påse.

Frågan återstår: Har du sett att hon snabbstartat i nåt enda voltstartlopp, vilket isåfall?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 18:58   #17
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Har spelat några raketer. Den här tror jag mest på.

RAKET
Inlämnat: 2021-08-19, 19:23
Östersund
Torsdag 2021-08-19
Start: 20:14
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Plats 5 Guli Aron
9: Plats 14 Tangen Braute

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: NMB CTJ GXR
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 19:18   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2911


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hade jag haft badkar så hade Xanthis Coktail vunnit i det.
Men jag tror han gör det ändå!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 19:25   #19
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hade jag haft badkar så hade Xanthis Coktail vunnit i det.
Men jag tror han gör det ändå!
Lite av samma resonemang som kring Iceland Radio.

Hur ska han komma till från springspåret? Av det jag har sett verkar han vara långsam som en finlandsfärja från start. Haft springspår ett par gånger tidigare men då galopperat. Har han mognat? Blivit snabbare från start? Jag vet inte. Men det yttre springspåret kan vara rena rama döden över den här distansen, om han inte kommer ner nånstans.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 20:22   #20
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Har spelat några raketer. Den här tror jag mest på.


9: Plats 14 Tangen Braute
26 ggr degen. Bra spaning!

Synd för alla travtorskar på Sharps att du postade i fel forum....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 20:33   #21
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5143
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Verkar som att själva bankroppen är i bra skick och skulle klara tävlingar redan i morgon. Det är tekniken, främst ljudsystemet, som fått stryk av vattnet och tar tid att fixa till.
Fredagens tävlingar är inställda nu:
Citat:
Flytt av tävling: På grund av tekniska problem efter regnoväder, flyttas Gävles tävlingar med V64 fredag 20 augusti till Solvalla.
Källa Atg.se

Jag kan tänka mig att många av de som tänkt köra på fredagen kanske är sådana som ska vara med på lördagen och tar det som lite uppvärmning.. tycker det är lite sent att ändra från Gävle till Solvalla kvällen innan för en sån resa kräver ju framförhållning.

Senast redigerad av Moonfala den 2021-08-19 klockan 20:37.
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 20:40   #22
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2911


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Lite av samma resonemang som kring Iceland Radio.

Hur ska han komma till från springspåret? Av det jag har sett verkar han vara långsam som en finlandsfärja från start. Haft springspår ett par gånger tidigare men då galopperat. Har han mognat? Blivit snabbare från start? Jag vet inte. Men det yttre springspåret kan vara rena rama döden över den här distansen, om han inte kommer ner nånstans.
Så sant! Men jag vill även ha med 1 Tale of Jacks. Kan bli fler innan lördag...
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 21:31   #23
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 23
Sharp$: 108
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daza Visa inlägg
Tog några odds:

SVS

Morotai Degato vinnare 4.00 - Oskar tror han håller spets.
Ain’t Misbehavin vinnare 14.00 - Örjan, storlopp, bra form och bra rygg.

NordicBet

Iceland Radio vinnare 6.50 - Örjan, barfota, spets o slut!
Epimetheus vinnare 6.00 - Örjan…men vet inte hur han vinner…grym häst dock.
Sourire Frö vinnare 6.25 - bra läge, kusk och form. Satt fast senast och hade nog vunnit annars.

//David
Morotai degato spetsar ej förbi åkes häst och därav är morotai sårbar i mina ögon 100 den spetsar inte hur han gör ändringar på sin häst så spetsar åkes häst här och kan leda inte på korta häcken
Haryboy2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 21:37   #24
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 23
Sharp$: 108
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av daza Visa inlägg
Tog några odds:

SVS

Morotai Degato vinnare 4.00 - Oskar tror han håller spets.
Ain’t Misbehavin vinnare 14.00 - Örjan, storlopp, bra form och bra rygg.

NordicBet

Iceland Radio vinnare 6.50 - Örjan, barfota, spets o slut!
Epimetheus vinnare 6.00 - Örjan…men vet inte hur han vinner…grym häst dock.
Sourire Frö vinnare 6.25 - bra läge, kusk och form. Satt fast senast och hade nog vunnit annars.

//David
Morotai degato spetsar ej förbi åkes häst och därav är morotai sårbar i mina ögon 100 den spetsar inte hur han gör ändringar på sin häst så spetsar åkes häst här och kan leda runt om på korta häcken
Haryboy2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 21:39   #25
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 23
Sharp$: 108
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Har spelat några raketer. Den här tror jag mest på.

RAKET
Inlämnat: 2021-08-19, 19:23
Östersund
Torsdag 2021-08-19
Start: 20:14
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
6: Plats 5 Guli Aron
9: Plats 14 Tangen Braute

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: NMB CTJ GXR
Kan du inte hålla dig till v75 inf vem fsn är intresserad av din bong på 50 spänn
Haryboy2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-19, 21:51   #26
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 176
Sharp$: 9373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haryboy2 Visa inlägg
Kan du inte hålla dig till v75 inf vem fsn är intresserad av din bong på 50 spänn
Om du blir bättre på att formulera dig så kanske man slipper läsa om 3 gånger för att förstå.. Eller bara låt bli att kommentera ett vettigt inlägg som råkade hamna i fel tråd!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+50), Timotimo (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 09:49   #27
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 96
Standard

Om man bortser från kriteriekvalet för två år sedan så är det enbart Upstate Face som har slagit Eddy West barfota. Och det var inte med mycket i finalen under elitloppshelgen. Chapuy har väl inte direkt imponerat i år och både 1 och 4 borde ladda för att hålla ut honom. (Och varför inte Vacqeyras som tidigare hållit ut Chapuy). Tycker Chapuy känns lite ständigt överskattad medan man nästan får säga det motsatta om Eddy West.

Med hård körning borde Claes Sjöström kunna hitta ner hyfsat och sedan sätta in stöten 800 kvar när de övriga gasat klart. Visst finns det en möjlighet att han aldrig kommer in i matchen om de kan under 1.10 där framme för han är väl ingen utpräglad sprinter som de andra kanske är. Avslutade ändå under 1.09 sista 700 i spåren senast och jag tror det kommer bita bra för honom även denna gång. Enbart 12% i dagsläget och håller det sig runt där så tycker jag att det finns bra värde i honom och kommer då att spika. Blir alltså ett riktigt tv-system då jag hade spiken i dd-1 klar redan får två veckor sedan...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 10:11   #28
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haryboy2 Visa inlägg
Morotai degato spetsar ej förbi åkes häst och därav är morotai sårbar i mina ögon 100 den spetsar inte hur han gör ändringar på sin häst så spetsar åkes häst här och kan leda runt om på korta häcken
Men vad har du rökt på..?

Eller, hur får man tag på din kran?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 11:09   #29
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Om man bortser från kriteriekvalet för två år sedan så är det enbart Upstate Face som har slagit Eddy West barfota. Och det var inte med mycket i finalen under elitloppshelgen. Chapuy har väl inte direkt imponerat i år och både 1 och 4 borde ladda för att hålla ut honom. (Och varför inte Vacqeyras som tidigare hållit ut Chapuy). Tycker Chapuy känns lite ständigt överskattad medan man nästan får säga det motsatta om Eddy West.

Med hård körning borde Claes Sjöström kunna hitta ner hyfsat och sedan sätta in stöten 800 kvar när de övriga gasat klart. Visst finns det en möjlighet att han aldrig kommer in i matchen om de kan under 1.10 där framme för han är väl ingen utpräglad sprinter som de andra kanske är. Avslutade ändå under 1.09 sista 700 i spåren senast och jag tror det kommer bita bra för honom även denna gång. Enbart 12% i dagsläget och håller det sig runt där så tycker jag att det finns bra värde i honom och kommer då att spika. Blir alltså ett riktigt tv-system då jag hade spiken i dd-1 klar redan får två veckor sedan...
Precis mina tankar också. Jag hade Eddy West som förstahäst förra gången det begav sig och då spurtade han förbi alla på ett smått överlägset sätt – jag satte både vinnarspel, platsspel och utgång på V7. Här tycker jag att det är den tveklöst bästa hästen. Det enda jag vacklar kring är hur Claes ser på loppet, då de redan är klara för finalerna den 25 september. Troligtvis sitter de lugnt i kön tills det är 500-600 kvar och sedan kör man med full fart över mål. Den stora frågan är om man hinner hela vägen fram, men till 12-15% är jag eventuellt villig att chansspika en omgång likt denna då jag tycker att motståndet här är ungefär likadant som sist.

Jag har gått igenom de mest betroddas senaste 8-12 starter och såhär läser jag loppet (notera att det är auto med distanserna 1640/2140/2640 inkluderat i mina siffror):

Citat:
5 Chapuy måste till ledningen för att vinna. Utan ledningen är den helt chanslös. Den vinner inte från utvändigt ledaren och den vinner inte från kön.

Citat:
1 Morotai Degato går ganska bra i ledningen, men den har kroknat i spets flera gånger. Detta över full väg dock. Över 1640 tror jag definitivt att man satsar på att spetsa och jag tvivlar att man släpper ifall man kommer dit. Personligen så tycker jag att Morotai Degato är som absolut bäst när den får spara sin speed till slut, men jag har oerhört svårt att tänka mig att man vill sitta rygg ledaren över kort distans och riskera att låsas inne.

Citat:
4 Oxidizer har också kroknat i ledningen ett par gånger, så det är verkligen inte ett måste att komma till ledningen för att vinna loppet. Den har suttit 1 utvändigt/2 utvändigt ett par gånger nu på slutet och gått bra i princip varje gång. Hamnar den i dödens så finns det en risk att den kroknar vid tufft upplägg, men troligtvis hamnar man 2 utvändigt och därifrån kan man definitivt vinna loppet.

11 Van Gogh Z.S är direkt chanslös från bakspår och kommer aldrig någonsin att kunna spurta ned de övriga. 6% är överspelat. Jag har inte hunnit kolla in i detalj på de övriga, men den enda roliga megaskrällen jag kan hitta är 10 Hell Patrol. Dock tycker jag att den är överspelad till sina 3% också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travanalys (+20), MikaF (+10)

Senast redigerad av Slark den 2021-08-20 klockan 11:10.
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-20, 13:34   #30
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 151
Sharp$: 659
Standard

Förresten; är det någon som har kommentarer från Olle Alsén angående 1 Jaguar C Boko i V75-4? Loppets troliga ledare initialt, men vem vill man släppa till?
Slark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td