Jackpottsurr
Spännande att se om banpersonalen lyckas fixa till ett i vanliga fall hyllat banunderlag på Gävle banan efter skyfallet härom dagen. I min värld är det dessutom hårt doserade kurvor som kan spöka när hästarna laddas i första kurvan samt ett ganska kort upplopp typ Färjestad och Mantorp.
V75 1) 6 Iceland Radio är mitt chansdrag i ganska öppen Brons. Hästen har gått bra hela sommaren och är värd en vinst. Ok sto mot hingstar, lång distans och står hårt inne. Men Örjan är en grym driver och det känns som sagt vidöppet i min värld.
V75 2) 2 Francesco Zet är (för) stor favorit. Ok trots orutinen kan det gå vägen men det blir nog ingen promenad seger. Men får storlopps Örjan bestämma är det väl över.
4 Dowhatyoudodowell är min superstänkare. Hästen har tävlat i hårt motstånd som 2 och 3 åring och är inte borta om det blir lite fart på loppet. Tvilling drag !
V75 3) 4 Coin Perdu har hittat sin 3 års form på ”gamla” dar. Klar första häst i min värld.
6 Hachiko De Weluve har ingen vacker rad och vinner inte ofta nuförtiden. Men tuffat på bra i skymundan och en vacker dag smäller det. Kanske imorgon ?
V75 4) 9 Santos De Castella blir väl omgångens stallskrik och men är lite onödigt mycket spelad. Ok är nog med på linjen felfri.
4 Lefty Gun. Westholms andra häst känns intressant med Jorma vid spakarna. Bra läge och Jorma kan hitta rätt knappar med nya styrningar.
Men loppet är vidöppet och omgångens garderingslopp.Klass2 är Klass2.
V75 5) 9 Naheed är min första häst trots läget. Ok lite fladdrig i travet men 11 vinster på 14 försök skojar man inte bort.
6 Again Kronos måste bevakas. Visst fina takter i enkla gäng. Ok hoppas Mika har is i magen och ger hästen en bra resa. Då är dom med på linjen.
V75 6) 2 Isla Mist Sisu. Svårslagen är bara förnamnet.
V75 7) Öppen och härlig Silverdivision. Här vankas det nog race från början till slut.
1 Morotai Degato har ju läget på sin favoritdistans men det kan kosta skjortan att försvara piken.
4 Oxidizer gillar jag skarpt. Tar nog piken om kusken vill men jag tror smarte Uffe kan ge hästen en perfekt smygare.
8 Eddy West kan få loppet kört i halsen av Sjöström som är lite Örjan light i sina styrningar.
Morotai, Vasquezyras och Oxidizer bevakar nog sina positioner i spetsrusningen. Guldtanden drar nog nitlotten och får smaka på solfjäders effekten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: MikaF (+5)
Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-08-20 klockan 16:59.
|