Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-21, 09:27   #41
Jiwa

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Många miljoner att köra om idag. Men nu går vi för 7an efter många timmar i arkivet.

V75-1 Ett svårlöst lopp om man inte försöker sig gå kort!

3 Gogobet Sisu 22% är bästa hästen är utan tvekan. Kapacitetmässigt bästa hästen men lite virrig. För mig en chansspik men samtidigt så är hästen inte att lite på. Men skulle den trava iväg så tror jag det är stor chans till vinst

1 Tale Of Jacks 21% har visat hysterisk form och snart sitter vinsten. Men det är ingen garanti spets och den kan bli sårbar denna gång då den är i mina ögon för hårt streckad till förhållande till chans

7 Xanthis Coktail 14% är rätt snabb ut och har ett bra läge. Skulle hästen komma till spets så kommer den leda länge. Intressant på läget denna gång

6 Icleland Radio 16%
står liten hårt inne men har kapacitet att slå de flesta. Barfota runt om är spännande denna gång.

8 Qvidja´s First 2% är skrällen i loppet som an få drömmloppet här. Garderar man detta lopp så får man inte glömma denna häst.

4 Don´t Be Weak 10%
är stark och rejäl men spåret är ej bra. Skulle hästen trampa iväg så är den stark nog att vinna så kapacitet finns så det räcker.

2 Quen Roc 3% har fart och speed för kunna slå av de flesta men behöver sitt lopp. Segern på Östersund var grym och hästen kan blixtra till

Rank V75-1
A 3
B 1-7-6-8-3-2
C 10-5
D 9-12-11

V75-2 Omgångens största favorit är spelad på 69% Hmm

2 Francesco Zet 69% blir för många omgångens spik. 5 Starter i livet och nu final i E3. Jag känner att det här ingen megapsik till % även om det är klar första häst. Men den kan vara rolig att försöka fälla.

7 Chipper Kronos 4% är spännande denna gång med alla ändringar. Kan man ladda för spets så kommer den här bli svår att nå idag. Måste med om man garderar favoriten

6 Felix Orlando 10%
har redan tjänat nästan 2 miljoner. Hästen är otroligt fin som individ och gör aldrig ett dåligt lopp. Nordström och storlopp är 2021.

1 Ambrosius 6% har en perfekt läge här och hästen blir bara bättre och bättre för varje start.

3 Imanuel K 5% är en spännande häst som kan avsluta som få kan.
Får hästen spara speeden och luckan kommer till slut så blir den farlig här.

12 Dozen Of Oysters 0% vill jag varna lite för. Hästen hänger med i alla lopp och har inte gjort en enda dålig start. Nu barfota runt om. Varning

Rank V75-2
A 2
B 7-6-1-3-12
C 5-4-9
D 10-8

V75-3 Varför Fredrik B Larsson? Varför???

Alla vet att jag gillar 5 Milliondollarrytme men jag klarar inte av att se Sveriges sämsta kusk i sulkyn bakom hästen. Efter förra loppet så trodde jag verkligen att han skulle sätta upp proffskuskar. Men ack så fel jag hade och det finns inte en chans att jag rankar upp hästen med tjommen i sulkyn nu

4 Coin Perdu 22% är nu klar första häst för mig. Även om det är skor på så tycker jag hästen matchas otroligt fint och nu tror jag man är redo för vinst i Guld.

11 Heavy Sound 19% är en flygmaskin som även kan göra jobbet när hästen har sin dag. Idag tror jag att man kör offensivt tidigt och man kör för seger. Ska med om man garderar

6 Hachiko De Veluwe 9% är väl den hästen som kostat mig mest 2021. Jag har varnat och flaggat för hästen i varje start men nada resultat. Skulle det stämma så tror jag han har bäst kapacitet i gänget över denna distans.

1 Antonio Trot 11% hade jag nog kunnat spika om den inte haft spår 1. Hästen är så otroligt fin för dagen och segern är nära. Men läget är inte bra men visst kan komma om luckan kommer.

9 Esprit Sisu 4% var favorit i Guld i början av året och hårt spelad hela året. Nu har den fått snällare lopp och snart sitter segern igen. Se upp

8 Ragazzo Da Sopra 1% är lite underskattad varje gång. Nu barfota runt om. Se upp

Rank V75-3
A 4
B 11-6-1-9-8
C 5
D 12-2-7-10-3

V75-4 Här tror jag vi har en bra spik idag!!

2 Sourire Frö 22% sågade jag lite senast då som 3 åring ut på V75. Men hästen såg riktigt fin ut senast och hade krafter kvar. Med det på näthinnan så anser jag att det är en bra spik idag

11 Upside Face 14%
är en grym häst men jag vet inte vad man gör med kuskhänderna på Erikslund för galopp är mer regel än undantag. Men hästen måste räknas på kapacitet.

9 Santos De Castella 24% är favorit här men jag tycker det är en favorit i fara pga av läget. Jänkarvagn denna gång vilket är spännande.

6 Cena 12% har ju en chans att kunna blåsa till spets även om det är snabba hästar innanför. Goop lite positiv uppåt vilket måste tas på allvar

4 Lefty Gun 8% har varit fin i varje start även om den inte ville vara med i matchen senast. Jag tror det blir laddning denna gång och skulle den ta spets så blir den farlig.

7 Stojweiler One 5% har fart och kapacitet att skrälla. Läget är inte det bästa men skulle hästen komma ner och få draghjälp så kan en skrälla

Rank V75-4
A 2
B 11-9-6-4-7
C 1-5-
D 8-12-10

V75-5 Jag ger mig inte. Jag kan chanspika till 1 % igen

7 Zeolit 1% är ju en häst som jag lovordar varje gång och på slutet har den svikit mig. Jag tror det var skit i maskineriet senast. Men kapacitetmässigt finns det ingen i gänget som kan slå Zeolit. Missar ni den här på 1% idag så gör ni bort er.

9 Naheed 21%
är det mycket surr på idag. Hästen är bra och ska räknas men jag tycker det är tufft på läget. Rycktussar och jänkarvagn är spännande.

3 Claw 2% tycker jag lite bortglömd här. Barfota runt om idag tycker jag är lite signaler att det är dags inge. Varning för er som garderar

8 Epimetheus 20% går framåt för varje lopp och poletten börjar ramla ner. Skulle hästen komma till så blir den farlig men spåret är uselt denna gång

6 Again Kronos 10% är nog spetsfavoriten här och tror man kommer ladda. Jänkvagn på som det låter så det finns bra förutsättningar att köra i spets idag. Se upp’

1 Tattoo Avenger 15% är hårt spelad här och man kör med helstängt samt barfota runt om så här gå man allin. Skulle hästen gilla detta så tror jag den blir farlig. Men det är några frågetecken på spåret.

Rank V75-5
A 7
B 9-3-8-6-1-4
C 2-10-12
D 5-11

V75-6 Jag tror det är spel emot ett mål denna gång!!

2 Islay Mist Sisu 54% tror jag sitter i spets efter 100m och sedan är det ingen som kör. Kör jag detta lopp i badkaret så vinner hästen 9 av 10 för ingen kommer sätta upp farten. Jag ser inte vem som ska offra sin häst emot favoriten faktiskt. Nä det är känns som en bra spik

1 Bouillabaisse 7% är värst emot då läget är kanon. Rygg ledaren lär det bli här och visst kan den speeda men frågan är om det blir något tempo.

3 Lacille Boko 15% glänste i kvalet och går framåt. Men risken är stor är att det blir dödens denna gång.

9 Ain´t Missbehavin 11% är en blivande stjärna men jag tror den kommer behöva lite tid på sig. Ska man gardera så måste man nog ha med denna häst.

5 Breeze 2% ska nog inte underskattas här då den hela tiden är med på linjen. Får den andra utv och får draghjälp hela vägen så kan den avsluta vasst.

Rank V75-6
A 2
B 1-3-9-5
C 10-4-8
D 7-6-11-12

V75-7 Återigen en fin och öppen silverdivision. Men vilken körning det kommer bli!

4 Oxidizer 18% är min först häst här. Tycker den har bästa kapaciteten och jag får en känsla att man kommer få ett bra lopp när de andra kör som galningar.

8 Eddy West 13% är svår att inte gilla. Hästen är en blivande guldhäst som kommer bäras sina pengar även där. Men spåret är inte det bästa men fart finns.

11 Van Gogh Z.S 6% kan få loppet om de kör där framme. Hästen är sjukt lite spelad här om man tänker på hur loppet blir kört

10 Hell Patrol 3% ska nog inte glömmas bort här då 4åringen har en grym speed att tillgå.

1 Morotai Degato 27% samt 5 Chapuy 27% tror jag kommer köra ihjäl varandra. Skulle någon blåsa till spets och bestämma så kan de absolut vinna men jag tror att de tillsammans med 2an kommer öppna på runt 1,06 första 500.

Rank V75-7
A 4
B 8-11-10-1-5
C 6-3-7-9
D 2

Lycka till mvh Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5), SakanAA (+5), Zeolit (+5), Oscar (+5), bosseguldheden (+5), Fulsprit (+7), asgaya3141 (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat