Avd 1) 5,6,7,9,10,12. Måste försöka fälla Admiralen för lite substans i systemet. Ivory är ju en grym stayer med 7 segrar och 4 andraplatser på lång distans och bra stallform på Bergh. Rekord 12,2 på lång. Admiralen kan säkert samma men ändå.
Avd 2) 2,9,10,11. Skrällopp nästan oavsett vem som vinner. Har inte råd med helgaddning. Tror det kommer hända mycket i detta lopp så går på 3 tunga kuskar bakifrån och ev spets med Djuse.
Avd 3) Spik Månlykke. Gör han bort sig så lär ju sexan ge bra betalt men jag kan inte spekulera i det. Helt överlägsen.
Avd 4) 1,3,6,7,8,9,11. Hakar på Sjöden här och schasar bort tilläggshästarna som tydligen aldrig vunnit. Får väl se om Hevin rundar alla men tror inte det. Ultra Bright lyckades 2 av 6 i våras men då var det inte snudd på miljonhästar på startvolten. Får se om man åker på dumstrut. Inte kul att att ev få 7 sexor och åka på betrodd kuse. Äsch våga o vinn.
Avd 5) Spik Mateo de Reve. 7-8 kan vinna men Goopen uppåt så går på det. Spets o slut.
Avd 6) 4,6. Skönt lås tycker jag. Tar med Frodo. 2 raka V7 segrar imponerar. 9:an har bra tider men sto, bakspår, 4 år...näh schaas. Bricka 1-6 vinner väl nästan alltid på 1640a. Dessutom tveksam stallform på Gocciadoro
Avd 7) 1,8,10. Ser väl 7-8 st tänkbara vinnare här så går kort och hoppas på lite skräll. Måste ha med Zarenne Fas som kan få loppet om det blir galet kört. Den är bra alltså.
ps: lopp 4 utanför....har en bevakning på den så kan vara värt några tior på vinnarspelet.
Min kommentar
Twilight Angel:
Kuskmiss och inte gick ut i andra spår sista 500m när han hade chansen. Hade säkert vunnit plättlätt isåfall. Passas och speciellt med annan kusk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Flyer den 2021-08-27 klockan 20:50.
|