Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-22, 18:38   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

V75 - Bergsåker 28 aug


Har inte blivit mycket trav senaste tiden för egen del på grund av all fantastisk fotboll. Får se hur det blir med denna omgång men drar igång slingan ändå. Blir troligen en liten jackpot eftersom atg kör V75 på tisdag när det är derbykval. Svårt att tro att det kommer ge några pengar för 5 rätt. Sen drar V86 festivalen igång på onsdag med V86 onsd, torsd, fred, månd, tisd och onsdag. Måste vara fantastiskt för alla er som sitter och spelar på hästar varenda dag.

Fin sport på Bergsåker på lördag i alla fall. Sedan V75 i Danmark på söndag också.



V75-1

Felfri är Admiral As överlägsen detta silvergäng. Stod i 3,75 i onsdags mot världsstjärnor. Men kommer bli enormt stor favorit. Främsta motbud är nog Digital Class trots att det är ett sto.

V75-2

Lägsta klassen och många jag har noll koll på. Ser väl rätt öppet ut. Goop favorit med Double O Seven trots spår 8?

V75-3

Inget norskt motstånd vilket gör att Månlykke AM ska ha riktig toppchans om inte kusken kör bort den fullständigt.

V75-4

Rörigt ungdomslopp. Otroligt kul att Fredrik Wallins megastjärna Activated är tillbaka igen men hade gärna sett att en häst som årsdebuterar sista helgen i augusti inte gör det inom atgs V75 spel. Ett lopp som det är väldigt stor risk att det blir en massa omstarter i tyvärr och det gör slumpfaktorn större. Garderingslopp men tippar ändå Unique Juni som väl var första reserv till Sundsvall open trot och då bör det vara toppform.

V75-5

Fint lopp där väl Björn Goop som jättefavorit måste ha toppchans med sin nya belgiska megastjärna Mateo De Reve. Har ju varit grym barfota och med jänkarbike på slutet och samma nu . Det finns dock 3-4 hästar som skulle kunna utmana.

V75-6

1640 auto och Swagger fick perfekt spår. Luktar spets och slut lång väg som stor favorit.

V75-7

Dagens huvudlopp. Örjan är nog revanschsugen med Whos Who men Milligan School har ju hysterisk form. Hur löser man spår 8? Very Kronos nu barfota runt om. Borde räcka med 2-3 sreeck.


Sammanfattningsvis fin sport men många väldigt starka favoriter som oftast när det är V75 i Norrland. Rekommenderar reducerat då det finns många väldigt bra a hästar att spela med denna omgång. Rekommenderar i och för sig alltid reducerade system på streckspel med 6 lopp eller mer.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-23, 07:48   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Admiral As , trodde inte det skulle starta på ett bra tag, såg knackig ut på valla, galoppen kom som ett brev....., och såg kantig ut sedan, A A har ju inte gillat hårda banor tidigare, tex på Åby där den tappade travet 100 kvar

Who's Who samma, kanon i provstart på jägers, tveksam provstart sist, gal in i 1a kurvan på en elithäst, känns sådär

Unique Juni, OK i comeback på Solvalla men inte mer, men var det inte ganska enkelt lopp efter att några hårt betrodda var riktigt dåliga


får beakta vad tränarna säger, men man startar väl inte bra hästar om de inte är friska o redo segerstrida
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 21:39   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blev Gardner Shaw valack inför senaste vinsten, eller? Kan ju då finnas en grym utveckling i kusen om så är fallet - nu torde Admiral As ändå vinna, men detta kräver såklart felfritt, genom hela loppet...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 21:50   #4
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns det något ställe där man kan få information om när hästar kastreras, eller får man gå på stallens egna hemsidor?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-26, 07:29   #5
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg


får beakta vad tränarna säger, men man startar väl inte bra hästar om de inte är friska o redo segerstrida
Det där är en av travvärldens största klyschor. "-Men dom startar väl inte hästen om de inte tror att den är fräsch och står på fyra friska ben?".

Jodå. I många fall har de inte en susning.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-08-26 klockan 07:32.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 07:52   #6
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

V75:4
Fantastiskt roligt lopp. 15 märrar som tillsammans har dragit ihop över 25 miljoner, så det är inga duvungar vi pratar om. För att kompensera det så körs de av kuskar som, med ett par undantag, är att betrakta som nykomlingar och ”med för att lära”. I princip kan alla märrar på start kuta 13-tider (kanske ännu snabbare) över distansen och eftersom det är 11 hästar 20 meter före så tror åtminstone jag att det kommer att bli en utmaning för de längst bak att runda hela gänget, ute i spåren 700 kvar. Trots det så är de tre märrarna på tillägg streckad tvåa, trea och fyra.

Favorit är 3 Zante Grif (19%). Den initialt stora frågan är väl vem som tar spets och kör där? Får Gustav J iväg 1 Miss Silver (10%) från start? Efter att 5 Georgia Am så kanske det underlättar för någon av springspårshästarna? 6 Saga Doc (2%) verkar i alla fall vara i kanonform och 7 IES Elisabet (3%) har varit nere i Frankrike och skaffat sig lite hår på bröstet. Kanske man kan nöja sig med dessa tre, alternativt ta med favoriten, på läge och kusk, och ytterligare nån stänkare. 9 Whelk (2%)?

Sammanfattningsvis kan man få bra betalt om stekningen av tilläggshästarna slår in.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 10:29   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Jackpottomgång igen?

12 Admiral As. 8 Månlycke A.M. 3 Mateo De Reve. 4 WHO’s WHO känns som ganska stabila spikar i min värld.
3 Zantos Grif och 13 Hevin Boko kan vara låset.
1-2-3-4-5-6-7-8 bevakas i Klass 2 loppet.
4 Swagger. 6 Frodo S och 9 Brezza De Kras är måste strecken i Brons.
Så tråkig är jag

Ok vi tar några stänkare oxå som kanske kan krydda upp jackpott grytan.
2 Balotello Crown 3%. Perfekt läge och gått bra på Rikstoton.
1 Miss Silver 10%. Lill Gustav har läget och häst i form. Fick för tuff resa senast.
4 G.K. Justus 4%. Rikstotohärdad och står bra inne.
3 Gogobet Sisu 7%. Farlig med smygresa och överpace.
1 Hickothepooh 2%. Speedig rackare med form. Smygläge.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 13:26   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Jens Sjödén och Daniel Berglund V75 Bergsåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Staketkusken (+10)

Senast redigerad av hoola den 2021-08-27 klockan 14:22.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 14:28   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2896


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inga ändringar, säger Robert Dunder om 5 Albert Zonett i femte. Men i startlistan är det väldigt röda barfotafötter. Dessutom hemmabana. Lång distans verkar passa.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 14:30   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jackpottomgång igen?

12 Admiral As. 8 Månlycke A.M. 3 Mateo De Reve. 4 WHO’s WHO känns som ganska stabila spikar i min värld.

12 Admiral Ås behöver man inte ha med på kupongen. "-Vaddå, han var ju nästan favorit i Jubileumspokalen juh!?". Ja, mot bättre vetande. Det är lätt att glänsa som ensam stjärna mot ett antal löss, men när det ställs upp mot lite bättre motstånd, när man inte kan öppna och när motståndarna springer minst samma snabba tider så ska man inte vara favorit.

Och nu ska han ut från tolftespår, med en helt omotiverad galopp i förra starten? Schas säger jag.

3 Mateo De Reve är mer berättigad som favorit, bra spår, bra kusk, tre raka inför den här starten. Men fick ett jäkla bjudlopp senast och står lite hårt inne på pengarna. Två av de värsta motståndarna från samma stall, med bra lägen. 3140 meter så får det inte strula något.

Hittar den till spets? Annars påstår jag att det är kört.

4 Who´s who
Galopperade lite oförskyllt senast, när han skulle korrigeras. Också mer berättigad som favorit än Admiralen. Men spik?! Ska man gå på Jensas statistik kan man ta bort den direkt från kupongen. Får i vilket fall svårt att svara spets mot 6 Click Bait (kanske t o m 3 Very Kronos, som också kan öppna, om de nu väljer att ladda, har inte läst in mig på taktikvalen än). Och går det verkligen att förbise Milligans tokform?

Nä, favoriten är en av flera för mig, om man garderar.

Så rolig är jag....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+1)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-08-27 klockan 14:32.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 14:58   #11
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
12 Admiral Ås behöver man inte ha med på kupongen. "-Vaddå, han var ju nästan favorit i Jubileumspokalen juh!?". Ja, mot bättre vetande. Det är lätt att glänsa som ensam stjärna mot ett antal löss, men när det ställs upp mot lite bättre motstånd, när man inte kan öppna och när motståndarna springer minst samma snabba tider så ska man inte vara favorit.

Och nu ska han ut från tolftespår, med en helt omotiverad galopp i förra starten? Schas säger jag.

3 Mateo De Reve är mer berättigad som favorit, bra spår, bra kusk, tre raka inför den här starten. Men fick ett jäkla bjudlopp senast och står lite hårt inne på pengarna. Två av de värsta motståndarna från samma stall, med bra lägen. 3140 meter så får det inte strula något.

Hittar den till spets? Annars påstår jag att det är kört.

4 Who´s who
Galopperade lite oförskyllt senast, när han skulle korrigeras. Också mer berättigad som favorit än Admiralen. Men spik?! Ska man gå på Jensas statistik kan man ta bort den direkt från kupongen. Får i vilket fall svårt att svara spets mot 6 Click Bait (kanske t o m 3 Very Kronos, som också kan öppna, om de nu väljer att ladda, har inte läst in mig på taktikvalen än). Och går det verkligen att förbise Milligans tokform?

Nä, favoriten är en av flera för mig, om man garderar.

Så rolig är jag....
Du kommer jag med motbuden i dessa lopp:

Even's Cool Boy
Bra spår, startsnabb, hemmaplan, kapacitet finns.
Spets lr rygg på ledaren... 5%.

Carry Cash
JW körde bara för "korvpengarna" senast för att bli kvar i klassen. Startsnabb, form... 13%.

Very Kronos
Påkörd senast. Fick häst i knät gången innan.
"Mycket fin..." säger dom från stallet.
Spets och slut! 23%
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 18:00   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sällan sett en så given att gå emot som Admiral As, där är fin chans att hänga av kollektivet imorrn.

Månlykke bråkar jag dock nog inte med.

Swagger känns också som en spik.

Very Kronos ganska kall, bra spår hjälper inte så mycket med spetskanon med flera utanför. Click Bait och Gareth ser ganska spelvärda ut dock.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 19:31   #13
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Avd 1) 5,6,7,9,10,12. Måste försöka fälla Admiralen för lite substans i systemet. Ivory är ju en grym stayer med 7 segrar och 4 andraplatser på lång distans och bra stallform på Bergh. Rekord 12,2 på lång. Admiralen kan säkert samma men ändå.

Avd 2) 2,9,10,11. Skrällopp nästan oavsett vem som vinner. Har inte råd med helgaddning. Tror det kommer hända mycket i detta lopp så går på 3 tunga kuskar bakifrån och ev spets med Djuse.

Avd 3) Spik Månlykke. Gör han bort sig så lär ju sexan ge bra betalt men jag kan inte spekulera i det. Helt överlägsen.

Avd 4) 1,3,6,7,8,9,11. Hakar på Sjöden här och schasar bort tilläggshästarna som tydligen aldrig vunnit. Får väl se om Hevin rundar alla men tror inte det. Ultra Bright lyckades 2 av 6 i våras men då var det inte snudd på miljonhästar på startvolten. Får se om man åker på dumstrut. Inte kul att att ev få 7 sexor och åka på betrodd kuse. Äsch våga o vinn.

Avd 5) Spik Mateo de Reve. 7-8 kan vinna men Goopen uppåt så går på det. Spets o slut.

Avd 6) 4,6. Skönt lås tycker jag. Tar med Frodo. 2 raka V7 segrar imponerar. 9:an har bra tider men sto, bakspår, 4 år...näh schaas. Bricka 1-6 vinner väl nästan alltid på 1640a. Dessutom tveksam stallform på Gocciadoro

Avd 7) 1,8,10. Ser väl 7-8 st tänkbara vinnare här så går kort och hoppas på lite skräll. Måste ha med Zarenne Fas som kan få loppet om det blir galet kört. Den är bra alltså.



ps: lopp 4 utanför....har en bevakning på den så kan vara värt några tior på vinnarspelet.

Min kommentar
Twilight Angel:
Kuskmiss och inte gick ut i andra spår sista 500m när han hade chansen. Hade säkert vunnit plättlätt isåfall. Passas och speciellt med annan kusk.

Senast redigerad av Flyer den 2021-08-27 klockan 19:50.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 20:19   #14
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Jag bygger bolagssystemet på att 12 Admiral As I N T E vinner. Annars blir det jackpot på 5 (och 6:or till och med).Man måste hitta annan lösning, men vad?

Swagger hade jag tänkt spika först men jag M Å S T E ha med Self EXplosive - I sitt livs form och Nils säger att hästen med rätta löpningen kommer att sänka sitt rekord REJÄLT (som är 11.8 !!!) Rebecca har verkligene tränat ujpp hästen! Men hur ska hästen få ledningen där den trivs bäst ?? 5% chans kanske?, 9;an med italienaren plockar jag bort- Går på berglunds snack

Ska man bums ha en spik till så undrar jag om inte Goops 3;an i 3140 loppet är valet?
får sova på saken
gonatt/SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 21:17   #15
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ojojoj! Varför tjafsar ni???!!! Admiral AS står med tre och en halv hov i mål redan nu - betänk vad han stod i för odds senast och särskilt vilka prestationer denne gjort innan - har någonsin dennes startspår varit ett frågetecken?! Denne vinner med 20 meter om felfri. Jag förstår att ni hoppas på detta, men jag chansar på felfritt och enkel seger och så har mitt gäng kopplat greppet på pöbeln...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td