Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-31, 18:24   #199
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ok det låter väl positivt. Men.
Fråga 1. Lägger du ner extra tid för att konstruera detta spelsystem jämfört med matematiskt.
Fråga 2. Hur är utfallet under en längre period typ 1-2 år ?
Fråga 3. Varför kallar de upplägget för ett ”fiffel” he,he.
1) Jag tänker ut systemet exakt som ett matematiskt. Varken mer eller mindre. Det tar några få sekunder att få programmet att generera auto-multen. ( Auto.... )

2) Det har inte funnits i så många år än. När man gör något som minskar variansen brukar det ofta vara att man får betala lite i form av EV. Dock är ju variansen inom streckspel på trav så brutal att man gärna spyr lite åt den ibland. Genom åren har jag fått in många KANON-spelidéer som varit lågt spelade. Men med magisk precision dyker de mest spelade upp där jag garderat och slututfallen har blivit mycket klena. Mha auto-mult har jag de senaste åren helt sluppit att "kamma nästan noll" pga favvar i fel lopp.

3) Det sker ju auto-magiskt och den som gillar att skriva EN lapp....på EN kupong anar jag tycker det är "fiffel" och inte travspel. Men återigen. Själva tipsprocessen är EXAKT som ett vanligt rakt system ( om man vill )....och insatsen är ju HÖGRE....så det är ingen gratis manna från himlen. Krävs fortfarande att man gör bra spel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat