Visa ett inlägg
Gammal 2021-08-31, 19:38   #200
svepet

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Auto-Mult, Reducerat och alla jäkla datasystem är definitivt inte min likör. Åldern tar ut sin rätt. Jag spelade V5 på Åby på 50 talet och då var väl inte dagens Auto Multi företrädare ens påtänkta. Ok inget fel med nya metoder och spel hjälpmedel MEN lika förbannat är det viktigt att ha bra egen kontroll på vem eller vilka som har bäst vinstchans i loppen. Självklart fattar även en gamling som jag att det går att med hjälp av data och spelupplägg hitta genvägar men lika förbannat är det travsporten och spelets grundtanke att försöka hitta vinnarna. Jag har spelat på trav i 60 år och har inte blivit miljonär men fått in en och annan skaplig vinst. Dock endast med matematiska system. Och även bra V/P spel när man besökte banorna på förra seklet och fick hästarnas härliga lukt och trampet från hovarna live. Och där hittade man ibland sin egen vinnare utan Auto- Mult.
Ok förlåt min gammal modiga inställning och ingen skugga över er innovatörer inom travspelet. Var sak har sin tid.
Hehe, jag tror du missuppfattat vad det hela rör sig om. Hästarna får du fortfarande välja ut själv och gradera vilka som har bäst vinstchans. Och flerkupong har nog spelats i alla tider tror jag, eller ?

Säg att du spelar V4 där du streckat 1x5x1x5 = 25 rader = 50kr
Säg att du vill lägga 200kr på V4 men tycker denna ram räcker. En flerkupong kör du då ggr 4. Det gör att samtliga 25 enkelrader körs 4 ggr. Enkelt.

BaraTrav:s automulti finns i två varianter:

1. Urvalsbudget. Denna är ganska flexibel. Då skriver du helt enkelt att du vill spela detta för 200kr. Då kan du låta verktyget lägga på multirader utifrån:
a.Aktuell spelprocent(aktuell insatsprocent hos folket). Då kommer favoritraderna få betydligt mer rader och den som ger mest i utdelning kommer få minst rader.
b.Din egen insatsprocent(om du redan reducerat något innan). Dvs om några av hästarna har mer insatsprocent efter din reducering så får de flest rader.
c. Internpoäng. Du rankar och poängsätter alla hästar relativt efter hur du vill att multiraderna ska fördelas. De du själv rankar upp i poäng får fler multirader.

2. Bruttovinst. Denna är väldigt enkel. Du sätter helt enkelt ett belopp som du minst vill vinna. Du sätter t ex att raden i exemplet måste ge minst 2000kr. Då räknar verktyget ut hur många ggr varje enskild rad måste köras för att nå 2000kr. Insatsen blir då väldigt varierande beroende på hur mkt varje rad faktiskt beräknas ge.

Verktyget har också en flik "rader" där du i ovan fall kan se samtliga 25 enkelrader, hur många ggr varje rad körts och vad utdelning förväntas bli. På så sätt kan du alltid justera värdena så att de hästar du verkligen vill ha betalt mest på också ger så.

Detta var en lång förklaring men förhoppningsvis förstod ni nåt. Det exemplet Strappa givit motsvarar mest bruttovinstvarianten eller alternativ 1a ovan. De andra kan styra mer själv vilket kan ge några svaga rader som inte ger mkt men några kanonrader som ger riktigt bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Migge (+10)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat