Citat:
Ursprungligen postat av Rob
Nu har jag uppdaterat min ranking och draft strategy, vad mer bör man göra som noob?
Annat än att hålla tummarna...
Och om jag förstått det rätt så behöver jag logga in och vara tillgänglig typ 21:45-22:15 ikväll, men sedan sköts själva draften automatiskt baserat på rankingen - är det rätt uppfattat?
Körde en mock draft men behövde ju då sitta och ranka om igen då den började med någon form av default ranking där... Vet dock inte riktigt vad jag sköa göra med infon som trilla ut av mock draften, sa mig inte så mycket tycker jag...
|
Nej, det är inte att rekommendera att köra automatisk draft baserat på ranking utan det är bättre att vara inloggad under hela draften och sedan välja spelare när det är ens tur.
Det kan hända mycket olika saker under draften som gör att din ranking inte blir som du tänkt dig och då kommer ditt lag förmodligen inte bli så bra om du kör autopick.
Mock draften kan hjälpa dig att se hur en draft fungerar och ungefär i vilken ordning som spelare tas. Dvs att ett försvar eller kicker tas inte tidigt. När tas RB, WR, TE, QB osv.
Enkelt förklarat så kom in i draftlobbyn lite innan kl 22 så du ser att allt funkar som det ska. Sen när det är din tur i varje runda så väljer du den spelare som du tycker är bäst av de tillgängliga som finns kvar.
Sen är det upp till dig hur förberedd du vill vara.
Det finns oändligt med material att läsa om hur man ska drafta lag i fantasyn och det går att läsa många guider och tips. Sen finns det otroligt många genomgångar av just denna säsongen, vilka spelare kan vara fynd och vilka går mot en sämre säsong, men det är ju bara olika åsikter som ingen vet hur det sedan blir under säsongen.
Vissa här läser på mycket och har väl genomarbetade strategier.
Andra kanske gör som mig och läser på minimalt, men man vet ju ändå ungefär vilka spelare som är bra och så får man hänga med i vad som händer under draften och säsongens gång.
Jag är mest med för en att ha en jäkligt rolig grej som gör hela säsongen roligare och så med lite tur så kan man ju också vinna lite pengar på nöjet. Jag är fullt medveten om att min "strategi" med största sannolikhet är en minusaffär, men jag tycker det är värt det ändå.