Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-31, 10:21   #31
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Jag hittar heller inget sätt att göra finalen 2 veckor, men övriga slutspelsmatcher 1 vecka.

Man kanske kan köra "manuell räkning" på den andra finalveckan om det går?

Om jag minns rätt så brukar väl lagen finnas kvar och man kan justera lineups även fast ligan är avgjord och då kan ju de två finallagen få sina poäng inräknade från vecka 17 också. Kan dock inte ta gift på att det funkar, men vi skulle säkert kunna lösa det om vi verkligen vill.
Nä, jag kan heller inte lösa det.
Ska dock absolut gå att lösa manuellt, har för mig att poängen för det valda laget redovisas som vanligt även om man har tex bye week, så det ska ju inte vara nåt problem.

Nån som ser nån risk med att vi lägger på poängen manuellt för andra veckan i finalen?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 10:47   #32
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej,

Nej, det är Ok för mig. Gäller bara att vi är glasklara med vad som gäller. Att finalen är w16, enligt ESPN och w17 manuellt. Sedan plussar vi ihop resultaten. Kommer ev. stå fel i appen som vinnare, men det är ju egentligen ointressant. Då officiellt slutar ligan w16.

Så kör på!

//j
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 08:05   #33
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Ikväll kl 22.00 så är det dags för draft. Vill uppmana alla att logga in och vara redo i god tid så att vi slipper strul.

Förtydligande:
Finalen kommer att spelas över TVÅ veckor, vecka 16 och 17. Gick inte att lägga in det i ligan på Espn så där står finalen enbart under v 16 men det är alltså fel.

Finallagen kommer välja lag som vanligt v 17 innan deadline och så kommer jag att manuellt lägga ihop poängen från v 16 och 17 för att få fram en vinnare.
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 08:37   #34
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Nu har jag uppdaterat min ranking och draft strategy, vad mer bör man göra som noob?
Annat än att hålla tummarna...

Och om jag förstått det rätt så behöver jag logga in och vara tillgänglig typ 21:45-22:15 ikväll, men sedan sköts själva draften automatiskt baserat på rankingen - är det rätt uppfattat?

Körde en mock draft men behövde ju då sitta och ranka om igen då den började med någon form av default ranking där... Vet dock inte riktigt vad jag sköa göra med infon som trilla ut av mock draften, sa mig inte så mycket tycker jag...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 09:22   #35
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Nu har jag uppdaterat min ranking och draft strategy, vad mer bör man göra som noob?
Annat än att hålla tummarna...

Och om jag förstått det rätt så behöver jag logga in och vara tillgänglig typ 21:45-22:15 ikväll, men sedan sköts själva draften automatiskt baserat på rankingen - är det rätt uppfattat?

Körde en mock draft men behövde ju då sitta och ranka om igen då den började med någon form av default ranking där... Vet dock inte riktigt vad jag sköa göra med infon som trilla ut av mock draften, sa mig inte så mycket tycker jag...
Nej, det är inte att rekommendera att köra automatisk draft baserat på ranking utan det är bättre att vara inloggad under hela draften och sedan välja spelare när det är ens tur.

Det kan hända mycket olika saker under draften som gör att din ranking inte blir som du tänkt dig och då kommer ditt lag förmodligen inte bli så bra om du kör autopick.

Mock draften kan hjälpa dig att se hur en draft fungerar och ungefär i vilken ordning som spelare tas. Dvs att ett försvar eller kicker tas inte tidigt. När tas RB, WR, TE, QB osv.

Enkelt förklarat så kom in i draftlobbyn lite innan kl 22 så du ser att allt funkar som det ska. Sen när det är din tur i varje runda så väljer du den spelare som du tycker är bäst av de tillgängliga som finns kvar.

Sen är det upp till dig hur förberedd du vill vara.

Det finns oändligt med material att läsa om hur man ska drafta lag i fantasyn och det går att läsa många guider och tips. Sen finns det otroligt många genomgångar av just denna säsongen, vilka spelare kan vara fynd och vilka går mot en sämre säsong, men det är ju bara olika åsikter som ingen vet hur det sedan blir under säsongen.

Vissa här läser på mycket och har väl genomarbetade strategier.

Andra kanske gör som mig och läser på minimalt, men man vet ju ändå ungefär vilka spelare som är bra och så får man hänga med i vad som händer under draften och säsongens gång.

Jag är mest med för en att ha en jäkligt rolig grej som gör hela säsongen roligare och så med lite tur så kan man ju också vinna lite pengar på nöjet. Jag är fullt medveten om att min "strategi" med största sannolikhet är en minusaffär, men jag tycker det är värt det ändå.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 09:57   #36
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Håller med i allt som Lazlo skriver ovan. Auto pick är katastrof och inget du ska satsa på. Den finns där för de som blir utkastade, inte kan medverka eller av annan anledning inte kan drafta live. Pre ranking är också ett konstigt fenomen. Där rankar du dina spelare men jag tycker det är synnerligen märkligt sätt att köra sin draft på. Eftersom det är 13 andra som väljer så måste du anpassa din strategi efter hur spelarna innan gjorde. Så oavsett hur du rankar dina spelare så kommer valet av andra påverka dig mer. Jag har haft solklara favoriter att ta med mitt 10 pick men i varje mock draft har jag fått tänka om. Ngn tog Kelce tidigt, ngn tog en WR tidigt osv. Man måste anpassa sig.

Så du måste i princip vara med i draften live, alltså ca 22-00, annars blir ditt lag troligtvis väldigt märkligt.

Lycka nu till!

Ses ikväll!
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 10:08   #37
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Ok toppen tack för tips!
Bara för o vara på säkra sidan, det är ingen inställning som jag måste göra för att göra live draft istället för autopick?
För den mock draft jag var med i så kunde jag inte se att jag själv kunde välja spelare "live" så att säga
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 10:27   #38
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det kommer inte vara autopick i vår draft såvida du inte klickar i den rutan som brukar finnas nånstans.

Är du i draftlobbyn så kommer de tydligt både synas och höras när det är din tur och så har man då 90 sekunder på sig att välja en spelare.

Lämnar man draftlobbyn så blir det autopick, främst genom sin egen ranking, och om det saknas så blir det autopick efter den generella rankingen.

Det finns en chatt i lobbyn där du kan fråga generella saker, men tips kring spelare och vem som ska väljas är ju inget som kan delas mellan oss som tävlar i ligan såklart.

Vi brukar också ha någon kort break på 5 min i draften så Monster kan hämta mer öl utan att missa något.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 13:49   #39
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Vi brukar också ha någon kort break på 5 min i draften så Monster kan hämta mer öl utan att missa något.
Räkna med det, lagt åtskilliga timmar nu i dessa pandemi tider, när jag ändå jobbar 100% hemma på att brygga öl...dessa ska avnjutas ikväll!



//J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 19:18   #40
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Räkna med det, lagt åtskilliga timmar nu i dessa pandemi tider, när jag ändå jobbar 100% hemma på att brygga öl...dessa ska avnjutas ikväll!



//J
Låter som vi borde haft livedraft hemma hos dig ju.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 19:27   #41
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Låter som vi borde haft livedraft hemma hos dig ju.


Tänkt på det flera gånger, har en stor gård inom familjen som vi kunnat använda. Där finns 15+ sovplatser och fiber anslutning. Men sedan kom pandemin i vägen och det lär ju inte bli bättre på ett tag.

Men en vacker dag så! Ska vi live drafta. Grilla, dricka gott och snacka skit!

Ses snart!
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtraCheese (+100), FindingDeebo (+10), mequei (+50), Lazlo (+50)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 20:37   #42
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg


Tänkt på det flera gånger, har en stor gård inom familjen som vi kunnat använda. Där finns 15+ sovplatser och fiber anslutning. Men sedan kom pandemin i vägen och det lär ju inte bli bättre på ett tag.

Men en vacker dag så! Ska vi live drafta. Grilla, dricka gott och snacka skit!

Ses snart!
Skulle vara episkt!
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-03, 23:27   #43
 
Reg.datum: aug 2021
Inlägg: 29
Sharp$: 327
Standard

Tack för proffsig och jämn draft och tack för att jag fick vara med i ligan!

Här kommer mitt tips på vilka jag tror blir topp 4 efter jag kollat allas lag:
1. Lazlos
2. Om A-Ha
3. Dirtball state
4. Norrland Knuckleheads

håller ni med?
FindingDeebo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-04, 07:00   #44
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Morgon,

Tack alla! Grym draft kväll. Fick t.o.m. ett Harletun skämt.

För egen del var det tufft. Märkte direkt att detta inte kommer bli som planerat. I nästan samtliga mock drafts jag gjort så har jag aldrig varit i den sitsen som igår. Som vanligt lyckades ofta Lazlo eller Meq ta mina spelare när jag tänkt ta dom. Vi tänker rätt så lika.

Finns potential om Saq håller sig frisk och Mixon samma sak! Oerhört svag på QB då min taktik men en Ryan och sedan Fields gick åt skogen.

Tunn på RB om mina två toppar skadar sig.

Tycker det finns många bra lag.

Mina topp 3:

1. Lazlo. Ett mkt vasst lag. Ngt svag på WR men galet bra RB, QB, DST,K. Bra bänk.
2. Harletun. Gillar laget, smart tänk med Davis, Pittman. Starka RB. Auto pick? 3 TE
3. Storuman. Detta laget gillar jag. Higgins kommer bli bra, stark TE, QB och RB. Mkt potential!

Lycka till!
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-04, 13:27   #45
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ojoj, totalt jinxad innan säsongen ens startar. Tack för det!

Då gissar jag på:

1. Leon Sandcastle. En ok QB så är han klar.
2. Quack Attack. Funkar nån RB2 så är laget grymt.
3. THE GenoAtkins Diet. Stabilt på alla positioner.

14. Lazlo. Måste försöka antijinxa lite.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td