Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-05, 03:54   #42
macin

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

För mig är det enkelt.

Om en rekare/bloggare/heltids-capper kan visa upp ett spreadsheet på 400+ med 108-1xx% roi så känns det generellt som solklara ryggningar.

Har rekaren 108% roi bör man fadea spel där man inte får i princip samma lina/odds eller liknande. Här tror jag lina (tex basket hcp) är en rejäl skillnad mot vad du får i odds (logiskt?).

Om rekaren till exempel spelar Boston Celtics -4.5 till 2.00 och har 108% roi så har vi i teorin 58% vinstchans, medan oddset säger att vi har 50% vinstchans. Detta är enbart i teorin vilket är viktigt att poängtera, då praktiken enligt mig bör säga att 400+ spel är för litet spreadsheet för att det ska vara troligt, det är dock en bit på vägen. Jag jämför detta med mina egna 'framgångar' i pokerformen Double or Nothing där man tex betalar 10+1 och således måste vinna 55% (55 av 100) för att gå break/even. Om jag på mitt sheet har lirat 200 stycken och har en roi på 3% låt oss säga så borde man säga att jag cashar i 58/100, men att få en korrekt siffra så uppskattar jag att man kan säga att man faktiskt gör detta om man har lirat 5000+, kanske till och med 10000+ för att vara ännu mer säker.

Som ni säkert förstår så kan jag klämma in 200 double or nothings per dag vilket gör det enklare för mig att snabbare få klarhet i om jag suger, är medel (mini+) eller duktig (duktigt med +). Detta går inte att göra med en inviduell rekare då man knappast kan lira 200 spel/dag. Vissa av er tycker detta är off-topic, men det finns klara likheter mellan poker-grind och betting-grind.

Så på det stora hela så följer jag gärna många rekare, men har ett ROI-krav på 108%+, och har till skillnad från andra inga problem att ha stor procent av min bettingrulle levande, då pengarna ändå ska stoppas in på spel förr eller senare. Om jag får välja mellan att ha 70 spel levande en lördag eller att ha 10 spel levande varje veckodag så väljer jag 70 spel levande en lördag alla dagar i veckan, då jag får 6 dagar extra på ett år att i längden få en ROI som pekar något åt 108%+ hållet.

Summa summarum: Jag skiter i om rekaren heter Anja Pärsson och gillar köttbullar eller om rekaren heter Roman Empire och är en av världens mest respekterade rekare, det enda som spelar roll i slutändan är ROI.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat