Fredagsfunderingar
Känns i min värld som Stall Bergh och Stall Goop hästarna bör bevakas lite extra imorgon.
V75 1) Öppet och spelvänligt långlopp med voltstart.
4 Hunter Montana har visat fina takter i sina senaste starter och det är väl spår 4 i volt för auto hästen som kan ställa till det. Annars klar förstahäst.
6 Mellby Ironman. Borde kanske vunnit senast men har bra läge och borde duga här.
11 Reven Dejavu. Surt läge men är stark, rejäl och Rikstoto härdad.
Favoriten Whistle är kanske farlig att glömma men jag står nog över. Ingen feeling för vinst.
V75 2) 6 Alm Nagano. Chans spik förslag i som vanligt klurigt Nordis lopp.
V75 3) 7 Double O.Seven. Chans spik förslag i som vanligt klurigt Klass 2 lopp.
V75 4) 10 Alfredo Sause. Måstestreck på min kupong. Sur galopp senast i finalen. Revansch.
15 Alexi Quick har många att runda men är en tuffing och är nog med på linjen.
V75 5) 1 The Bald Eagle, 4 Van Gogh Z.S och 8 Eddy West känns som ett stabilt 3 hästars lås.
V75 6) 5 Moses. Perssons Pack är ute på långresa i angeläget ärende. Formen på topp och bra läge.
3 Speedy Tilly har inte övertygat i senaste starterna men är en rutinerad Rikstoto lirare och borde få en fin resa.
4 Xanthis De Roi. Wäjersten måste bevakas. Form på alla fronter.
V75 7) 3 Milliondollarryme brukar jag rata. Men det ser väl ut som en straffspark. Vågar dock inte spika trots favorit distans. Tveksam skalle på hästen.
5 Brother Bill. Reijo har alltid starthästarna i bra författning. Med på linjen.
6 Inti Boko. Har sett kanonfin ut i sina två lopp efter lång paus. Trivs på distansen. 8% är mumma.
2 J.H. Mannerheim är väl chanslös i detta gäng jag vet. Men jag har ett gott öga till hästen och fina minnen efter hans grymma 4 års säsong hos Lillunter. Dessutom matchad av duktige, ödmjuke Wäjersten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|