Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-08, 14:16   #1
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

V75 Bollnäs 11 september


Nån som hittat några godsaker ur lopparkivet?
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-08, 22:20   #2
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

Faaaan Clayton struken i top 7….
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 14:57   #3
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
Faaaan Clayton struken i top 7….
Perfect bara att spika Morotoi då
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 10:41   #4
 
mille94s avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 1411
Standard

Varför kör inte Fredrik B Larsson Milliondollarrhyme?
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 14:06   #5
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9336
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mille94 Visa inlägg
Varför kör inte Fredrik B Larsson Milliondollarrhyme?
Han vill väl vinna den här gången
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10), abstruse (+30), viroid12 (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 14:19   #6
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Daniel Berglund V75 Bollnäs på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 14:33   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mille94 Visa inlägg
Varför kör inte Fredrik B Larsson Milliondollarrhyme?
Ägaren har väl tröttnat på ordinarie kusk
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 16:31   #8
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ägaren har väl tröttnat på ordinarie kusk
Äger inte Fredde hästen själv (med några andra)?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 16:40   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Fredagsfunderingar

Känns i min värld som Stall Bergh och Stall Goop hästarna bör bevakas lite extra imorgon.

V75 1) Öppet och spelvänligt långlopp med voltstart.
4 Hunter Montana har visat fina takter i sina senaste starter och det är väl spår 4 i volt för auto hästen som kan ställa till det. Annars klar förstahäst.
6 Mellby Ironman. Borde kanske vunnit senast men har bra läge och borde duga här.
11 Reven Dejavu. Surt läge men är stark, rejäl och Rikstoto härdad.
Favoriten Whistle är kanske farlig att glömma men jag står nog över. Ingen feeling för vinst.

V75 2) 6 Alm Nagano. Chans spik förslag i som vanligt klurigt Nordis lopp.

V75 3) 7 Double O.Seven. Chans spik förslag i som vanligt klurigt Klass 2 lopp.

V75 4) 10 Alfredo Sause. Måstestreck på min kupong. Sur galopp senast i finalen. Revansch.
15 Alexi Quick har många att runda men är en tuffing och är nog med på linjen.

V75 5) 1 The Bald Eagle, 4 Van Gogh Z.S och 8 Eddy West känns som ett stabilt 3 hästars lås.

V75 6) 5 Moses. Perssons Pack är ute på långresa i angeläget ärende. Formen på topp och bra läge.
3 Speedy Tilly har inte övertygat i senaste starterna men är en rutinerad Rikstoto lirare och borde få en fin resa.
4 Xanthis De Roi. Wäjersten måste bevakas. Form på alla fronter.

V75 7) 3 Milliondollarryme brukar jag rata. Men det ser väl ut som en straffspark. Vågar dock inte spika trots favorit distans. Tveksam skalle på hästen.
5 Brother Bill. Reijo har alltid starthästarna i bra författning. Med på linjen.
6 Inti Boko. Har sett kanonfin ut i sina två lopp efter lång paus. Trivs på distansen. 8% är mumma.
2 J.H. Mannerheim är väl chanslös i detta gäng jag vet. Men jag har ett gott öga till hästen och fina minnen efter hans grymma 4 års säsong hos Lillunter. Dessutom matchad av duktige, ödmjuke Wäjersten.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 16:41   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Äger inte Fredde hästen själv (med några andra)?
Det stämmer
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 17:48   #11
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Jens Sjödén V75 Bollnäs på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 18:31   #12
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

1: 6
2: 8, 11
3: 1, 2, 4
4: 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 13
5: 4, 8
6: 3, 4, 5, 10
7: 3
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-10, 21:19   #13
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

9 Your Dreamlove (avd1) kördes offensivt senast men vek ner sig alldeles för tidigt, men de två starterna dessförinnan såg den väldigt vass ut. Spännande kuskbyte med. Till 7% kan man nog offra ett streck på Love You avkomman.

Spår 12 över 1640 m ska väl vara omöjligt att segra ifrån men så som Milligan´s School sett ut under sommaren känns ändå 8% i underkant.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-11, 06:51   #14
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

En spännande omgång som blev ännu mer öppnande med flera viktiga strykningar. Hoppas och tror jag är rätt på det idag. Nu kör vi


Ett relativt öppet lopp öppnar upp V75-1. Tippsettan är ett roligt drag


11 Reven Dejavu 9% är en liten rensare som har farten att speeda ner detta gäng utan tvekan. Tror inte läget behöver vara så dåligt när tåget går sista 800m. Klar första häst här för mig

9 Your Dreamlove 7% är Westholm andra häst i loppet. Ska enligt källor gjort ett kanonjobb i veckan och var ett lite skrik senast. Se upp och glöm inte bort hästen om ni tar ett par hästar.

2 Final Whistle 27% blir favorit här. Hästen är bra nog för att vinna och det är väl inte fel att den är favorit heller. Men jag är inte säker på att den tar spets och då tycker jag den är sårbar

6 Mellby Ironman 18% tror jag är hästen som sitter i spets och där kommer den köras. Även den kan hålla undan men det finns risk att den kommer få press under resans gång.

4 Hunter Montana 21% har gjort två bra starter för Goop. Frågan är väl hur 4spår är för hästen som sägs ska vara stabil. Goop brukar kunna få ordning på såna hästar som har för lite pengar på sig.

7 Zerozerosette 11% lyft ju fram av kusken som klassklättrare. Det låter sjukt bra från det hållet men ibland blir man ju lurad. Men hästen har också visat fin kapacitet och har bra fart.

Bakom dessa 6 hästar så är det inte många som sticker ut. 5 Magnolia Boy 0% hade jag tagit med om Uffe eller någon annan kört samt 12 Sister of Mercy med bättre spår.


Rank V75-1
A 11
B 9-2-6-4-7
C 5-12-1-3
D 8-10



V75-2 Vet inte om detta ska vara ett V75-lopp eller inte men spel vänligt är det då det är svårt

6 Alm Nagano 13% får bli första hästen. Man satsar på att köra till spets trots bakspår här och då blir den nog tuff att stå emot. Men det kan ju också bli trafikproblem och då sitter man med svartepetter

8 Nårje 28% är en riktig fartmaskin men strulig som få. Med så här många hästar runt om så känns det som att hästen kommer hetsa upp sig. Felfri är den svår att stå emot men det är just det.

12 Tangen Frikk 19%
är väl den starkaste hästen i loppet utan tvekan. Frågan är om distansen är i kortaste lagret men det lär bli offensivt och den är att räkna med.

10 Valle Hugo 13% har också den bra fart men lite strulig också. Jorma upp igen är ingen nackdel och man tror på hästen från stallet. Ska inte räknas bort

3 Sölvsveds Atlas 5% är ju hästen på start som har bäst kapacitet. Körs emot spets men lär släppa om någon bakom kommer tidigt. Kommer i alla fall få ett bra lopp här

14 Tangen Braute 12% har varit grymt bra i två starter men står nu väldigt mycket sämre. Ska det gå gäller det att man får lite hjälp på vägen. Långben och V75 brukar inte vara en bra komb dessvärre.

13 Tangen Töff 4% rycker man skorna på samt att man försökt pigga upp hästen. Lite långsökt men ändå en rolig skräll i ett öppet lopp


Rank V75-2
A 6
B 8-12-10-3-14-13
C 11-1
D 2-9-4-7-5



V75-3 Mycket talar för spets och slut på favoriten men 53% är alldeles för mycket.


4 Santos De Castella 53% har ju bra spetschans och leda detta runt om. Men i och med att loppet är så pass öppet så kan många chansa och köra och då måste hästen vara bra för att vinna. Ett spikförslag absolut men den är lite stor favorit i mina ögon

7 Double O.Seven 16% är också startsnabb och jag får en känsla av att Björn trycker av vad det går. Jänkarvagn denna gång gör att den är spännande här.

1 Clanestine7% tror jag vi kommer att få se mycket på V75 under hösten. Ser ut att finnas mycket fart i hästen och kommer den bara ut så blir den livsfarlig här. Måste med vid gardering

12 No Pressure 0% är ju helt bortglömd här. Hästen var en av favoriterna näst senast på V75 och nu nada. Fattar ingenting förutom att visst spåret drar ner men från favorit till ospelad är en gåta. Jag tar med den vid större gardering

2 Loveyouecus 5% testar man jänkarvagn med samt att den har ett bra spår. Petter Lundberg brukar köra för seger på V75 jämt och jag tror inte idag är något undantag.

8 Majestic Up 1% har ju inte det bästa läget men har visat fin kapacitet. Tror att den behöver tur från spåret men helt borträknad är den inte

11 Grand Canyon Sisu 14% har ju vunnit på riktigt bra tider och visat att den duger bra i klassen. Men även denna häst behöver mycket tur. Högre rank vid framspår


Rank V75-3
A 4
B 7-1-12-2-8-11
C 3-6
D 5-9-10



V75-4 Denna gång tror jag faktiskt att optimistiska Micke Eriksson får rätt! Spikförslag


13 Pappajonnys Ilse 12% har ett bra spår och får även Classe upp vilket gör att jag tror på toppchans. Gör sällan ett dåligt jobb och jag tror man kör fram och då får dom andra kämpa. Rolig drag i en öppen omgång tycker jag

9 Strangerinthenight 31% har tänt till i ny regi. Men tänk på att hästen är orolig i volten och är stressad. Jag tycker inte det är en motiverad favorit även om jag tror hästen absolut kan vinna

10 Alfredo Sauce 12% skulle jag lira alla dagar i veckan om hon lärde sig öppna. Tappar alltid och är alltid en av de sista men ändå så är den med på fotot. 15 hästar med är inte lätt men den dagen hon är snabb ut så kommer hon blåsa såna här gäng.

8 Saga Doc 7% är också en jämn och säker märr som alltid gör sitt. Men körs oftast på chans och lite passivt vilket gör att den är svårberäknad. Fart finns i alla fall.

15 Alexi Quick 8% står ju bra inne i klassen men uselt läge. Men Goop nöjd med hästen och de har inte givit upp på förhand. Ska med vid större gardering absolut

1 Muzzle The Yakker 15% är relativt hårt spelad då den inte visat alltför mycket. Men läget är bra och man försöker köra emot spets. Kan rinna undan men jag tror bakspårhästarna är ett strå vassare

4 Guines D Atout 1% har varit riktigt fin i de senaste starterna. Jag tror hästen går lite under radarn och inom kort kommer slå till. Kanske redan idag lördag

14 Luna Nere Doc 2% är sista hästen jag nämner. Finns fart i hästen och barfota runt om igen gör att det är racerbalans igen.


Rank V75-4
A 13
B 9-10-8-15-1-4-14
C 6-5
D 12-2-11-3-7




V75-5 Oj vilket spännande lopp det var innan strykningarna. Nu blir det lite annorlunda

1 The Bald Eagle 25% blir nu klar spetskandidat och jag tror hästen sitter i spets. Jag tror den blir svårslagen därifrån och det kan vara en bra spik då. Men han utmanas om spets tror jag i början

8 Eddy West 23% har ju visat en sådana kvaliteter att den borde bara vinna emot detta gäng. Men det blir nog till att göra grovjobbet även denna gång. Kan gå men många bra emot nu

6 Morotai Degato 11% är ju sjukt bra när han sina dagar. Man vill ju även här till spets men det ser svårt ut. Men jag blir inte förvånad om den vinner för fart finns

4 Van Gogh Z.S 19% är ju en häst jag brukar spika. Jag rankar ner den denna gång då jag inte tror på spets och jag tror man kör lite på chans denna gång.

11 Golden News 1% är en fin häst som oftast blir bortglömd. Erik A upp är spännande.

9 Sign me up Too 1% går emot sin årstid och har kapacitet att vinna men det krävs tur. Men det kan bli rygg ledaren och då får den ett fint lopp.


Rank V75-5
A 1
B 8-6-4-11-9
C 10
D 2-3-7



V75-6 När dom kört klart där framme och gasat klart kliver min vinnare fram

12 One Kind Of Art 4% är så sjukt lite spelad till förhållande till kapacitet. Han gjorde ett kanonlopp näst senast emot min tipsetta i silver. Det här är en riktigt tanker som kan ta dom på stryka men även speed. När krutröken lagt sig så kommer oskar sända. Tack för dom låga %

3 Speed Tilly 8% tror jag kommer laddas för spets och köras där. Kapacitetsmässigt så kan den absolut räcka därifrån men något säger mig att det kommer bli körning

6 Cash Cowboy 5% har jag spikat till denna % på V75 förut Jag gillar ju verkligen hästen och Erik passar verkligen på hästen. Skulle det lösa sig så är den absolut att räkna med

4 Moses 45% är dagens överspelade häst. Fantastisk fin i ny regi och det är en kanonhäst. Men något säger mig att man kommer ta emot favoriten med varma servetter och då tror jag den är sårbar. Därför är den för hårt streckad. Men skulle den släppas till spets så blir det en annan femma

10 Tales Of Jacks 4%
blev en så kallad kommunare senast, Fick inte fritt och hade krafter kvar. Sämre läge nu då hästen vill vara i den främre träffen. Skor på gör att den räknas ner

9 Riptide R.D 4% skulle jag nog kunnat spika om man byter kusk på hästen. Pierre gör det inte dåligt men han får ju ingenting i loppen med sig. Det gör ju oftast att det blir trafikproblem. Skulle det lösa sig så är hästen bra nog för att vinna.


Rank V75-6
A 12
B 3-6-4-10-9
C 4-7
D 1-2




V75-7 Kusk upp på en av Sveriges bästa hästar. Då är det bara att spika!


3 MIlliondollarryme 58% får denna gång Uffe upp och jag anser att det bara är att spika. Tror även att den håller ut 7an om den vill men annars tror jag man kör sig till spets. Dagens bästa spik i mina ögon och tack Fredrik att du tar till förnuft till fånga.

7 Click Bait 5% är första motståndare. Dels för den kan ta spets, dels att det är hästen emot som har bästa speeden i loppet

5 Brother Bill 11% är ju en undantagshäst. Men jag tror inte distansen är en fördel men visst har den kapacitet att vinna på kort också. Kul att man provar

6 Inti Boko 8% kan ju ilband göra sådana lopp som man bara drömmer om. Lite ojämn i mina ögon men om en bra dag så kan den slå alla.

10 Dimanten 6% fick äntligen vinna senast och det tror jag betyder mycket. Man önskar ju att den här kommer tillbaka till den yppersta eliten igen.

12 Milligan´s School 8% har ju en magisk höst som lär fortsätta. Men spår 12 och kort distans lär nog bli det tuffaste lagret för denna häst den här gången.


Rank V75-7
A 3
B 7-5-6-10-12
C 1-11
D 2-9-4


Lycka till
Mvh jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), Hansin (+10), Difsteve (+5), asgaya3141 (+20), Magnus (+20)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-11, 07:15   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Fredagsfunderingar


4 Xanthis De Roi. Wäjersten måste bevakas. Form på alla fronter.


2 J.H. Mannerheim är väl chanslös i detta gäng jag vet. Men jag har ett gott öga till hästen och fina minnen efter hans grymma 4 års säsong hos Lillunter. Dessutom matchad av duktige, ödmjuke Wäjersten.
Citat:
Ursprungligen postat av Jens Sjödén Visa inlägg

Det har gått bra för stall Wäjersten i år, man han redan slagit rekord i insprungna pengar och seger har det blivit i var fjärde start. De flesta startande hästarna har tagit en plats.

I de senaste 23 starterna har det dock bara blivit en seger.

Inom V75 har det blivit en seger på 37 starter sedan 9 januari.
Men det kanske är hans årstid snart?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td