Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn
Ok, jag var mest intresserad av varför han är sån favorit på strecken. Medhängare näst senast, förlorade som megalampa senast, vann som megalampa dessförinnan i ett skräplopp. Det är ju inte så att han vunnit elitkampen nyligen, direkt.
Åsrud Vilja har sprungit in nästan lika mycket pengar som Tangen - fast på hälften så många starter. Och som jag skrev i mitt inlägg, han har alltid varit betydligt mindre spelad än Åsrud Vilja, samtliga gånger de mötts.
Så min fråga var mer på vilka meriter han nu är streckad på 36%. Jag tror inte att det är spets och slut, direkt. Men, kuskförstärkning, absolut.
|
Tror att hans superlativ påverkat stort. "Siktat mot loppet, särskilt upplägg inför starten med övernattning på Örebro, vill vinna både detta loppet och Elitkampen, maxar utrustning, tränar kanon" etc....
Det innebär ju inte att Åsrud Vilja inte har gjort det också... Jag spikar Åsrud! Spets och slut! Bara inte Adielsson får hybris och tror att han kan pressa och vinna på 1.19 från dödens... Då vinner en tredje... Nr7?