Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-14, 17:37   #16
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tisdagsfunderingar

V75 1.
Sandsjöns Enzo. Imponerande seger i senaste Färjestadsbesöket. Repris ?
Adde S.H. Farlig med rätt smygresa.

V75 2.
Lorenzo Boko. Loppets stänkarvarning i som vanligt luriga Klass 2.

V75 4.
Crazy First Love och Mystic Mom. Måstestreck.

V75 5.
Loveexplosion H.C. Chansspik Formen på topp och står perfekt inne.

V75 6.
Tangen Happ. Spikförslag.

V75 7.
1-2-3-4-5-6-7-8-10. Eller kanske alla Vidöppen Bronsdivision.

Adde S.H mycket bra kuse i sina bästa stunder, men med Sören Boel - nja, knappast på V75...

Resten av avdelningarna håller jag med om det mesta...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 09:29   #17
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tisdagsfunderingar

V75 6.
Tangen Happ. Spikförslag.
Jag har inte läst några intervjuer, än, så jag kanske har missat något. Men varför är Tangen Haap favorit - eller spikförslag?

Har mött Åserud Vilja tre ggr, klart mindre spelad varje gång, enda gången han var före i mål är när han lyckades stänga in Åserud Vilja i ryggen från rygg ledaren (favoriten vann pisslätt).

Har ett spår utanför och märren är väl rejält startsnabb....är det för att Erik A sitter upp?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 12:47   #18
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 802
Sharp$: 13184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag har inte läst några intervjuer, än, så jag kanske har missat något. Men varför är Tangen Haap favorit - eller spikförslag?

Har mött Åserud Vilja tre ggr, klart mindre spelad varje gång, enda gången han var före i mål är när han lyckades stänga in Åserud Vilja i ryggen från rygg ledaren (favoriten vann pisslätt).

Har ett spår utanför och märren är väl rejält startsnabb....är det för att Erik A sitter upp?
Tangen Haap! Spikförslag / Favorit eller inte är väl en smaksak tycker jag. Jag gillar hästen (och tränare Björn) som trots all lunkat in 4 mille i skuggan av Nordiskungarna Persson och Melander. 2-3-4-5 känns är väl alla vinstdugliga och hästen med bästa resan av dessa är nog vinnaren. 2-3-5 är ganska likvärdiga i startrusningen. Men är Tangen på rätt humör är det en tuffing att ha utvändigt. Jag tror Erik sitter i spets efter ett halvvarv. Därför spikar jag.
Men visst kan han vinna bakifrån oxå.
Psst Nordisar är inte min likör och det brukar krävas helgardering för att favoriten ska vinna när jag spelar.
God tur med ditt spel i Nordisloppet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 13:02   #19
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tangen Haap! Spikförslag / Favorit eller inte är väl en smaksak tycker jag. Jag gillar hästen (och tränare Björn) som trots all lunkat in 4 mille i skuggan av Nordiskungarna Persson och Melander. 2-3-4-5 känns är väl alla vinstdugliga och hästen med bästa resan av dessa är nog vinnaren. 2-3-5 är ganska likvärdiga i startrusningen. Men är Tangen på rätt humör är det en tuffing att ha utvändigt. Jag tror Erik sitter i spets efter ett halvvarv. Därför spikar jag.
Men visst kan han vinna bakifrån oxå.
Psst Nordisar är inte min likör och det brukar krävas helgardering för att favoriten ska vinna när jag spelar.
God tur med ditt spel i Nordisloppet.
Ok, jag var mest intresserad av varför han är sån favorit på strecken. Medhängare näst senast, förlorade som megalampa senast, vann som megalampa dessförinnan i ett skräplopp. Det är ju inte så att han vunnit elitkampen nyligen, direkt.

Åsrud Vilja har sprungit in nästan lika mycket pengar som Tangen - fast på hälften så många starter. Och som jag skrev i mitt inlägg, han har alltid varit betydligt mindre spelad än Åsrud Vilja, samtliga gånger de mötts.

Så min fråga var mer på vilka meriter han nu är streckad på 36%. Jag tror inte att det är spets och slut, direkt. Men, kuskförstärkning, absolut.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 13:26   #20
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1692
Standard

Kul omgång - får bli lite på chans med tidig inlämning.
Räknar med att bomma på spikarna - men måste lira följehästarna.
Med lite överpace - så kan båda sitta där nu, och då ska jag vara med.

Utgår från att Conrads felar i volten - 45% är för mycket - schas!

Tjofadderittan

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 11 (5, 8)
2: 1, 6, 7, 9, 10 (2, 5)
3: 3 Antonio Trot (4, 6)
4: 1, 2, 3, 4, 6, 10 (13, 12)
5: 2, 5 (9, 10)
6: 2, 5 (3, 4)
7: 10 Four Guys Dream (2, 7)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 14:09   #21
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Vem är det i kallblodsloppet som Spelvärde jiddrar om
denna gång?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 14:12   #22
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50146
Standard

Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Färjestad på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)

Senast redigerad av hoola den 2021-09-17 klockan 14:18.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 15:28   #23
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Vem är det i kallblodsloppet som Spelvärde jiddrar om
denna gång?

De tror klart mest på samma som Stankarn.

De tror på ledning och att hästen går extra bra denna årstid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 15:37   #24
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
De tror klart mest på samma som Stankarn.

De tror på ledning och att hästen går extra bra denna årstid.
Nja, Stänkarn´ funderar på att spika Goop Jr, tycker att 6 Våler Nikolai har bättre chans än de 8% han är streckad till.

Det jag funderade över varför Tangen Haap, nu, efter de tidigare tre starterna där han sprungit på en relativt duglig märr, plötsligt blivit mer än dubbelt så mer streckad eller spelad än vad han varit tidigare (mot samma motstånd). Inget annat.

Jag kan inte se att man rycker skor, sätter på sulky med självdrift eller nåt annat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 15:50   #25
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 203
Sharp$: 9476
Standard

Jag synar Åsrud Vilja och spikar nog 4 Söndre Jerkeld. Det blir nog bra fart där framme med 2,3,5 som alla vill ha ledningen. SJ sitter bra på det i andra spår och har dokumenterad toppform. Jag rankar A 4. B 5. B/C 3,2
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 15:51   #26
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 802
Sharp$: 13184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Ok, jag var mest intresserad av varför han är sån favorit på strecken. Medhängare näst senast, förlorade som megalampa senast, vann som megalampa dessförinnan i ett skräplopp. Det är ju inte så att han vunnit elitkampen nyligen, direkt.

Åsrud Vilja har sprungit in nästan lika mycket pengar som Tangen - fast på hälften så många starter. Och som jag skrev i mitt inlägg, han har alltid varit betydligt mindre spelad än Åsrud Vilja, samtliga gånger de mötts.

Så min fråga var mer på vilka meriter han nu är streckad på 36%. Jag tror inte att det är spets och slut, direkt. Men, kuskförstärkning, absolut.
Ha,ha. Ja du Stankarn Tangen Haap är väl inte din favorithäst

Medhängare näst senast ? Andraplats i lopp med Elit Nordisar är väl godkänt. Slagen av Odd Herakles men klart före Månlycke.
Förlust senast ! Ja med nos mot en skaplig ”medhängar” häst som visat toppform. Tangen fick en blytung resa.
Vinst i skräplopp dessförinnan ! Tja så är det men hästen vann med 10 längder !
Visst har han meriter för vinst i detta gäng men absolut ingen blåvinnare. Och kanske är intressanta kuskbytet en viktig faktor i sammanhanget.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-09-17 klockan 16:15.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 16:06   #27
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
De tror klart mest på samma som Stankarn.

De tror på ledning och att hästen går extra bra denna årstid.
Ah, är lite splittrad.
Tangen har gjort bra ifrån sig mot två av världens bästa kallblod.
Tycker dock han är jävligt ojämn och ej att lita på.
V75 GUIDEN spikar Bugatti Miles & Tangen Haap
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 16:08   #28
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ha,ha. Ja du Stankarn Tangen Haap är väl inte din favorithäst

Medhängare näst senast ? Andraplats i lopp med Elit Nordisar är väl godkänt. Slagen av Odd Herakles men klart före Månlycke. Förlust senast ! Ja med nos mot en skaplig häst som visat toppform. Vinst i skräplopp dessförinnan ! Tja så är det men hästen vann med 10 längder ! Visst har han meriter för vinst i detta gäng men absolut ingen blåvinnare. Och kanske är intressanta kuskbytet en viktig faktor i sammanhanget.
Nej, Tangen Haap är ingen av mina favorithästar. Men jag är glad över att vi har såna som Björn Karlsson, som orkar hålla dag ut och dag in, trots att de knappt kör in nån miljon per år som tränare.

Men min fråga är fortfarande: Varför värderar spelarkollektivet vinstchansen för Tangen Haap nu mångdubbelt gånger större jämfört med hur de bedömt vinstchansen tidigare när Tangenten sprungit på Åsrud Vilja.

Den här typen av förflyttningar intresserar mig. Särskilt när det inte finns några enskilda faktorer som kan förklara det. Mer än strecklistan på atg.se.

Förlåt Skogsblomman (a.k.a Fulsprut) inte min mening att hi-jacka tråden....(btw, Skogsblomster skulle nog f-n ha haft chans här...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 16:19   #29
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg

3: 3 Antonio Trot (4, 6)
7: 10 Four Guys Dream (2, 7)
Alltså, hur kan det komma sig att en häst i högsta divisionen inte lärt sig att öppna bättre än Antonio Trot? Oavsett vad man nu tänker eller har för synpunkter om Claes Sjöström så kan nog ingen, inte ens Erik Adielsson få den här väghyveln, med schaktbladet nerfällt från start, att komma iväg från början. Hamnar alltid sist.

Avslutningen senast är ju egentligen formidabel, hade vunnit pisslätt om Claes hade vågat gå iväg tidigare. Tyvärr sitter duschdraperiet kvar. jag har 08 sista 500. Över 2640 meter. Mot högst tveksamt motstånd.

Och ändå blir han inte bättre än trea.

Nu har han tydligen ett "perfekt" startspår. Har han verkligen det? Helt j-a utlämnad. De innanför är betydligt snabbare från start. Var hamnar han? femtepar utvändigt när det lugnat ner sig?

Ledsen. Det här borde vara "spets-och-slut" för Antonio Trot. Nu är det "sist-utvändigt-och-en-bra-spurt-till-tredjeplats" istället.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-17, 16:24   #30
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nej, Tangen Haap är ingen av mina favorithästar. Men jag är glad över att vi har såna som Björn Karlsson, som orkar hålla dag ut och dag in, trots att de knappt kör in nån miljon per år som tränare.

Men min fråga är fortfarande: Varför värderar spelarkollektivet vinstchansen för Tangen Haap nu mångdubbelt gånger större jämfört med hur de bedömt vinstchansen tidigare när Tangenten sprungit på Åsrud Vilja.

Den här typen av förflyttningar intresserar mig. Särskilt när det inte finns några enskilda faktorer som kan förklara det. Mer än strecklistan på atg.se.

Förlåt Skogsblomman (a.k.a Fulsprut) inte min mening att hi-jacka tråden....(btw, Skogsblomster skulle nog f-n ha haft chans här...
Vaddå, Stinkarn! Detta är innanför vad man snackar om i en travtråd som avhandlar V75 och kringspelen...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td