Visa ett inlägg
Gammal 2021-09-22, 19:22   #207
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Jag antog bara att du försöker spela "+EV-rader (?)", med tanke på dina inlägg i andra trådar.

Det minskar variansen i hur mycket du vinner, GIVET att du vinner. Det är absolut inte samma sak som att minska kassavariansen vilket är det enda relevanta begreppet om man diskuterar "varians" som spelare.
Nja. Det händer att jag sorterar bort favve+favve i de täckta loppen också. Ibland kostar helt enkelt för mycket att målvinst-a upp. Men oftast inte.

Om jag inte tror att jag har något +EV på mina spelidéer mot favoriten så ryker de. Men i regel ska ju spelidéen ha rejält värde om man ska spela alls. Då finns det värde även mot en favorit i ett garderingslopp.

Självklart är inte målvinst någon helig graal för att tillintetgöra spelavdraget eller garantera att man vinner. Om det framstod på det sättet så var det inte meningen. Men det garanterar ATT man vinner när man väl vinner....och att man vinner som minst ungefär så mycket som man tänkt sig.

Att minska variansen i hur mycket jag vinner när jag har rätt är minst lika viktigt för mig som om jag vinner eller inte överhuvudtaget. ( På V4+V5 )