V75 Örebro 23 oktober
Jag brukar skriva ut gratisprogrammet på måndag så jag kan börja ringa in mina "måste-hästar" innan jag har påverkats av vad jag har läst eller hört.
Mina första drag ser ut så här. Sen tillkommer ju alla 1:or i voltstartsloppen givetvis.
Avd 1
Hade Jepson kört 1 DATS SO COOL hade jag bankat in spiken. Nu blev det Stefan Persson istället, ingen jag vill hålla i handen på V75. Men 2% på en häst med hysterisk form. Hallå eller?
Fleming & Wäjersten måste man ha med oxå. Admiralen är alltid farlig.
Chapuy är väl ute på fel distans.
Avd 2
Nicklas Westerholm (som ju är son till Robert Bergh) reser ner från Bergsåker till Örebro med EN häst. 4 FIRST TARTAR.
Har dom verkligen SÅ gott kaffe på Örebro-travet eller har han en räv bakom örat som far sin? En 14%-are i dagsläget! Kommer med två raka. Barfota runt om.
Avd 3
Nämen hej på dej 5 WILD LOVE. Tack för senast på Jägers. Det gjorde du bra! Är du på väg tillbaka upp i topp? Jag chansar på det och du får bli dagens
kioskvältarspik. Det här är väl ändå ingen “riktig” gulddivision?
Avd 4
Ungdomslopp. Ta de bästa kuskarna!!!
Avd 5
Diamantstoet (Carl-Erik Lindbloms lopp).
Här har Åke Lindblom en häst,
2 TONIQUE. Det märkliga är att den körs av kusinen Calle Kråka, (Carl-Erik) som har namngett loppet. Ett omen?
5 GEORGIA AM känns svår att lämna utanför.
Avd 6
Här verkar 12 EROS ZOLA bli megafavorit. Den bara vinner och vinner. Men aldrig att jag spikar en häst med spår 12 på Örebro som har ett av landets kortaste upplopp. 9 CONDIOR ska absolut med. Ja, kanske ALLA?
Avd 7
Min första känsla säger 1 MASTER SÅNNA. Jag kanske t o m stannar där.
Vem vet inte?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Grovport (+5)
|