Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-07, 04:15   #1
Sonadar
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Att alltid spela RL och PL


Har funderat en hel del runt detta, och brukar känna att jag vinner mer än jag förlorar på att alltid spela run eller puck line. På slutet av baseballsäsongen garderade jag alltid upp min ML med en RL, och det var ju det som generererade absolut mest pengar för mig.
på 159 spel (visserligen relativt liten sample size men ändå)
gick jag 65-94 med ett medelodds på 3,07 och ROI på 120%.
På ML 158 spel
81-77 medelodds 2,17 ROI: 110%

När man kan spela omvänd run line på hemmadogs kan man hitta sjukt mycket värde, då run linen ofta är över 1.0 högre i odds. (Vet också att det är mindre chans att run linen för hemmalag går in, men detta faktum medför även att lag med bra closers får en liten grädde på moset effekt.)
Exempel:
Giants - Phillies ML 2.07
Giants - Phillies RL 3.38

Till saken.
I hockey går puck linen kanske inte in lika ofta som run linen i baseball, men med tanke på att om ett lag leder med ett mål, så tar motståndarlaget alltid ut målvakten sista minuterna om de har chans, vilket relativt ofta som vi alla vet leder till ett mål i baken så har puck linen en stor chans att gå in även om det ena laget inte vinner matchen tydligt över tre perioder.
För att inte tala om hur saftiga odds det går att hitta på puck linen.
Jag ska köra ett test över säsongen så får vi se hur det går i alla fall. Det största problemet som jag ser det är att man inte blir erbjuden -1.5 på underdogs (på pinnen iallafall) så det kanske blir svårare att hitta värde om man inte kan pricka in några högoddsare utan tvingas hitta rätt favoriter.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat