Ämne: NFL week 9
Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-07, 11:24   #1
MrPoker
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 1032
Standard

NFL week 9


Många intressanta matchups denna vecka. Här är mina spelförslag:

Bears@Bills -3 1.97 (1 unit)

Bills är inte sämst i ligan, men det är enda laget som inte vunnit en match i år. Efter två raka OT-förluster borde de rimligtvis vara knäckta. Säsongen är över sedan länge.

Bears är ett lag som jag tycker flyger lite under radarn och efter en extra veckas ledighet ska de inte ha några problem att smiska upp hemmalaget.

Matchen spelas förövrigt i Toronto, Canada. Bills har många fans där, men det är ytterligare en anledning till att de inte kommer ha energi nog att stoppa björnarna.

Colts@Eagles ML 2.44 (1 unit)

Colts är naturligtvis det bättre laget, kanske till och med bäst i NFL. QB Peyton Manning är i alla fall bästa QB:n och jag måste spela honom med dessa odds.

Colts spelade i måndags och har därför vilat en dag mindre, vilket definitivt är ett minus. Eagles har haft en extra veckas ledighet vilket definitivt är ett pluss. Men Eagles resultat efter en BYE är missvisande enligt en intressant artikel jag läst då det mest mött dåliga lag. Då är det ett riktigt bra spel på Colts till 2.44.

Jets@Lions

Spelade tidigare i veckan på Jets -3,5 till 1,91 då jag trodde att Jets skulle vara revanschsugna efter förra veckans pinsamma nolla i poängkolummen. Vanligtvis gillar jag att vänta, men här högg jag då jag var övertygad om att oddset skulle försämras.

Många proffs tror mycket på Lions här, och jag håller med om att de är klart bättre än vad folk tror, och kanske är Jets sämre än vad Rex Ryan och vi andra tror. Har klurat hela veckan och väljer att byta sida.

Spelar Lions +4,5 till 2.03.

Det innebär att jag har en hyfsad middle på det intressanta numret 4.

Om Jets vinner med 5 eller mer så förlorar jag 0.09 units.
Om Jets vinner med 3 eller mindre (eller Lions vinner) så vinner jag 0.03 units.
Om Jets vinner med exakt fyra poäng så vinner jag 1,94 units.

Det betyder att jag riskerar 0.03 units för att vinna 1,94 units vilket är drygt 60 ggr pengarna. (Allt är avrundat så jag betackar mig för matematiska uträkningar från teoretiker som inte har något bättre för sig.)

Om man fick göra sådana spel varje vecka skulle man bli rik.
MrPoker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat