Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-07, 21:33   #22
frages

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1588

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.

Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan.

Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret.

För att göra det lite enklare tar jag ett exempel.

Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen.

Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat.

Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna.

På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans.

Lite luddigt, men min tanke i det hela.
Precis det upplägget har ju Guldspel.
Att köpa pengar för att köpa spel med menar jag.
frages är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat