Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Bör Sharps starta en TOUT-tjänst? (Läs hela tråden först)
Ja 53 27.18%
Nej 95 48.72%
Blankt! (Jag är på admins sida oavsett vad) 47 24.10%
Antal röster: 195. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-07, 20:13   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

De menar nog med all sannolikhet pris per månad och inte per spel.

Ni får även komma ihåg att den är separat från forumet.
"Experter" vill koncentrera sig på sitt, nämligen släppa spel.
Med vår plattform kommer även risken för oddsslash att vara bortglömt. Vi kommer presentera ett upplägg för det senare där vi berättar hur. Inga fler oddsslash helt enkelt.

Vi bevarar kompetensen på sharps. Samtidigt som den del vi får in kommer att gå åt marknadsföring. För vi vill få sharps att växa och enda sättet att göra det är genom marknadsföring som kostar storkovan. Det är ett vägval vi har gjort, vi diskuterade det mellan varann om det skulle vara att "skjuta oss själva i foten" men vi alla kom fram till att det behövs en sådan tjänst i landet.

En tjänst där spelen sätts i fokus
En tjänst där oddsen inte riskerar slash för de som betalt för tjänsten
En tjänst med sms/rss/mailfunktion.
Helt enkelt en tjänst som saknas av nästan alla sidor.

Samtidigt kommer dessa rekare att hänga på forumet och kommer dela med sig utav sina kunskaper i forumet och ingå i diskussionerna.
Alla kan inte sälja spelen här nej, alla kan ansöka men vi kommer att granska varje.

Mao, allt kommer fortsätta som vanligt
Det som läggs upp under serviceplay kommer finnas som vanligt
Vi får hit fler experter som kommer att kunna delta och dela med sig av sin kunskap
De som väljer att köpa tjänsten är de som inte har tid att hänga på forum och jaga spel själva. De vill ha några att rygga blint helt enkelt.

Vi i ledningen ser faktiskt fler för än nackdelar.
Det kommer att gå bra ska ni se
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:17   #17
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Har fullt förtroende för er admins. Är bara orolig för att det ska bli dålig stämning och massa skitsnack när de här killarna kommer få sina dippar. Bara hoppas på att sidan kan behålla sin charm...
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:17   #18
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag förstår inte problematiken med att betaltjänsten säljs via sharps eller via GB, det påverkar ju ändå ingen på sharps.

Förstår inte kritiken heller, låter som på vissa att sharps säljer sig? Befängt!

Utan att veta, men inkomsterna lär väl gå till större delen, om inte hela till capparna och inte sharps.se. Och skulle delar gå till sharps så lär det vara för drift och utveckling som vi alla har nytt av.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greedy (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:23   #19
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Jag har en liten fråga, är det inte så att GB ofta rekar mindre sporter/ligor som svensk basket och volleyboll och oftast till lite bättre odds/linor hos mindre bookies. Om ni då ska använda er av en timerfunktion för spelsläppen som RAS och man deltar i ett gäng med 100-200 andra sharpsare som samtidigt försöker lägga sina spel hos dessa bookies. Är det inte ganska självklart att man då snabbt kommer bli limiterad hos dessa bookies?
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:30   #20
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av saman Visa inlägg
Jag har en liten fråga, är det inte så att GB ofta rekar mindre sporter/ligor som svensk basket och volleyboll och oftast till lite bättre odds/linor hos mindre bookies. Om ni då ska använda er av en timerfunktion för spelsläppen som RAS och man deltar i ett gäng med 100-200 andra sharpsare som samtidigt försöker lägga sina spel hos dessa bookies. Är det inte ganska självklart att man då snabbt kommer bli limiterad hos dessa bookies?
Limiteringar är varje persons problem. Vi kommer gå ut med hårda regler för de som säljer spelen.
Mao inga skojarfällor

Dvs bl.a.

1 Spela ej själv före ni rekar offentligt.
2. Spela ej på skojarbolag med skämtlinor.
3. Reka till linor där majoriteten av bolagen lagt sig.
etc.

Dvs så som en seriös tjänst ska vara.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), JohanH (+1), timadolf (+1), capital-pb (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:31   #21
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.

Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan.

Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret.


För att göra det lite enklare tar jag ett exempel.


Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen.

Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat.


Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna.


På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans.


Lite luddigt, men min tanke i det hela.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+1), zz (+1)
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:33   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 533
Sharp$: 1588


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.

Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan.

Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret.


För att göra det lite enklare tar jag ett exempel.


Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen.

Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat.


Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna.


På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans.


Lite luddigt, men min tanke i det hela.
Precis det upplägget har ju Guldspel.
Att köpa pengar för att köpa spel med menar jag.
frages är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:34   #23
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av frages Visa inlägg
Precis det upplägget har ju Guldspel.
Att köpa pengar för att köpa spel med menar jag.
Jo, det är väl möjligt men det är ju det mest rättvisa sättet att låta bra rekare få en extraslant. Dessutom så blir det inte ett ojämt antal rekar för det hela handlar om en egna motivation och bör inte stressa fram massa dåliga tankar eller spel.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:35   #24
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Wall of Text
Det där är dock en utveckling som jag skulle tycka vara tråkig och skulle antagligen leda till att folk försvinner från sidan.

Varenda en kommer jaga chans att bli tout och på så sätt kommer forumet tappa kvalitet och idén så som jag uppfattat den.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:36   #25
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

vet inte vad jag tycker om detta, ska bli intressant att följa vad som kommer hända.
vad är det som säger att dessa inte kommer att läcka ut, jag signar upp och, skickar spelen vidare till knatte, fnatte o tjatte osv.

men måste sätta mig in mer, vet i nuläget inte tillräckligt om detta ryckte.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:38   #26
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det där är dock en utveckling som jag skulle tycka vara tråkig och skulle antagligen leda till att folk försvinner från sidan.

Varenda en kommer jaga chans att bli tout och på så sätt kommer forumet tappa kvalitet och idén så som jag uppfattat den.
Om alla gör sitt bästa för att få ett bra record så dom kan bli touts kommer väl det knappast bli sämre? :O
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:40   #27
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.

Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan.

Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret.


För att göra det lite enklare tar jag ett exempel.


Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen.

Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat.


Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna.


På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans.


Lite luddigt, men min tanke i det hela.
Lemasive har alltid intressanta idéer men jag vill klargöra att detta inte alls är vad touttjänsten handlar om för er som inte har 100% koll på vad en touttjänst innebär.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:41   #28
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
blablabla


.

Jag håller inte med dig alls och vi siktar snarare att vara tvärtemot det. Att varje rek ska kosta. För det ska det inte göra.

Nu är det så att GB har redan sin kundstock, det som kommer hända är att den kommer att förflyttas till oss.

Forumet fortsätter som vanligt
De fortsätter reka som vanligt. Mao kommer allt vara som vanligt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:43   #29
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

kommer det va ok att läcka spelen anonymt nu efter detta? borde väl inte va nåt problem va?
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+1), papak (+2)
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 20:44   #30
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jag tycker att man skall betala för det man vill ha, jag tycker även att det smidigaste är om man har en valuta på forumet som är värd något. Finns så mycket man kan göra med den då. Blir jävligt enkelt att ha inombords vadslagningar och turneringar.

Om någon lägger upp ett servicespel som jag blir glad för kan jag ge han några sharp$.


Känner jag att jag säker på att vinna i NBA/NHL/MLB fantasy mot nån annan kan vi spela om några sharp$ den veckan.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td