Skönt att vara egen och sitta på "jobbet" och bara hela gårdagen och dagen analysera, kollat arkiv och pratat med hästfolk i telefon. Jäklar vad bra all dryck kommer smaka i kväll. Hoppa och tror att jag är rätt på det idag
V75-1 Spika sig ur eller gardera med många. Det är frågan
3 Prosperous S 29% har en mycket bra chans att leda detta runt om. Snabb ut, trivs bra i spets och är den i gänget som har bäst kapacitet. Frågan är bara hur det är med formen på Goops hästar?
7 Linares 2% är för mig en gåta att den kan vara så lite streckad. Den klättrade i ryggar senast på V75 och sköt till som ett skott. Där är en häst man ska passa alla dagar i veckan om man garderar
5 Goodlockin pepper 15% ser fin ut och är alltid med där framme. Är tyvärr inte snabb ut vilket kräver att det blir ordentlig körning om den ska komma till
6 Ready Häggenäs 15% har suttit fast 2 raka V75 segrar och senast tog den en lätt seger från spets. Kommer tyvärr inte till spets och är lite utlämnad här. Men fart finns
12 Spinal Tap A.T 1% är den häst i loppet som sprungit en 11-tid och det var för 3 starter sedan. Även visat styrka och 14 starter i år och 10 på plats borgar för att den är med när upploppet kommer.
4 Joker of Steel 15% drar på sig många streck här. Men glöm inte at den är mer stark än speedig och väldigt osäker. Därför åker den ner på ranken.
1 Tattinger 17% kan få det ultimata loppet här med rygg på ledaren och favoriten. Men att jag rankar ner den är att antagligen släpper favoriten inte ut den eller så packar den ihop 200m och då blir det ingen lucka oavsett. Men visst skulle det lösa sig så är den farlig med tanke på läget.
Rank V75-1
A 3
B 7-5-6-12-4-1
C 9-8-10-2
V75-2 Jag tror vi har en stor favorit som är i fara här!
8 Global Creation 59% är megafavorit får man säga. Vi har hästen varit bra. Men senaste starten fick den tömmas ordentligt för att vinna. För 3 starter och 2 starters sedan för nr 5 så stod favoriten i 28 gånger emot nr 5 ca 3,8 gånger. Tittar man hur dom andra sett ut så tycker jag det finns mer spelvärden här.
5 Nocturne Zon 13% är första strecket här. Hästen gör det bra varje gång och volt är inga problem då den aldrig felat. Tror målet är att komma före favoriten och då blir det åka av.
6 Wilma C.D 14% har gjort 6 starter och högsta oddset är 2,24. Hårdsatsande SRF Stable som äger och det måste finnas fog för det. Senast blev den fast med allt så jag tror det blir offensivt nu. Tror den här blir farlig.
1 Conrads Lill Babs 6% är snabb ut men kommer få kämpa för att behålla spets emot nr 3 som också är snabb ut. Vet att man vill köra i spets men frågan är som sagt om den kan göra det.
7 M.T Ravishing 4% är ny i Goop Regi. En seger kom under elitloppshelgen på ett imponerade vis. Finns kapacitet men fråga är om den är mogen redan nu
Rank V75-2
A 5
B 6-8-1-7-3-2-4
V75-3 Otroligt svårt lopp på förhand där jag tror på bästa hästen trots dåligt spår
8 Vinci Nice 7% var inte som bäst senast men det kan varit resan eller banan. Jag får en känsla att det här en häst man tror väldigt hårt på. Hästen ser ut att utvecklas och jag tror man laddar här. Skulle den komma till så tror jag faktiskt den bara vinner.
11 My Story Is True 18% gillar jag vad jag ser i arkivet. Det känns som den har den där farten att bara blåsa till och det kan vara guldvärt i ett öppet lopp. Även här tror jag på ett offensivt upplägg.
6 Gliding Eagle 27% blir favorit här och det kanske inte är fel. Men frågan är var den hamnar då jag inte riktigt kan bedöma startsnabbheten. Orutin har den som många andra men men.
2 Puycheric Wine 19% ser ut som där häst som man vill ha den i början av karriären. Debuten vann den trots gunga och gick ca 1,15 2000m och det är inte många som gör i sin debut. Därför finns det nog mycket att hämta här
1 Alisson Face 2% var bra vid segern. Nu hörde jag att man ska ladda och kommer man till spets så kör man där. Det är en bra rensare till 2% och Dante är ju inte blyg.
3 Mafioso Lynx 7% är stor och rejäl häst som lägger mycket mark under sig. Lär säkert få ett bra lopp härifrån och då ska den räknas tidigt om en får med alla ben och travet fungerar.
5 Camelot AS 11% är tränad körd här igen och jag rankar den på det utan att påstå att Marcus är en dålig kusk. Men jag tycker andra kuskar får bättre fart på just hans hästar.
Rank V75-3
A 8
B 11-6-2-1-3-5
C 12-10-15-14
D 13-7-4-9
V75-4 Tycker favoriten kan ha bra chans från spets men det är några som är riktigt bra för dagen
6 Nymke Brigaddon 47% har inte gjort många fel på slutet. Volt ska inte vara några problem så det lär ju laddas för spets och då blir den absolut svårslagen.
7 Woodbury Wine 2% är det 50/50 om hon trampar i väg i volt. Men hon besitter mest fart i detta startfält och är streckad på under 2%. Hon har sprungit emot kulltopparna vilket få hästar i detta lopp gjort. Måste med vid gardering
2 Aurora Show 12% ser ut att vara på topp för dagen och man hör från stallet att det här är en häst man gillar. Volten är det jag är lite orolig för, men annars tror jag hon är med där framme.
13 Divane Godiva 11% har varit riktigt bra under en längre period. Hon har styrkan att avgöra detta och jag tror de kommer gå en 12 sista rundan i spåren. Frågan är hur långt det räcker
14 Beauty Wind 3% har fått startat i två enklare lopp på slutet. Men glöm inte att den hade 10 raka V75 starter innan varav 2 finaler. Har finns det erfarenhet och även speed och styrka
8 Al´s Boozy Suzy 11% har enorm kapacitet när hon sköter sig och springer rakt. Löser sig det här är hon inte borta för hon gillar jämt och hårt tempo.
4 Kirsi Boko 5% får en liten notis då hon är bra men har ett dåligt spår. Men från stallet låter det väldigt bra då hon varit riktigt bra i sista jobbet. Det är värt att notera
Rank V75-4
A 6
B 7-2-13-14-8-4
C 15-10-5
D 1-11-3-9-12
V75-5 Ett ruskigt öppet lopp där vi har många hästar som kommer klättra
6 Zola Love 6% har jag fastnat för efter sett henne på MP. Senast såg hon klar ut när hon felade så jag tror hon är riktigt bra för dagen. Kan öppna fort med så se upp!
5 Fly Fly My Dream 31% är obesegrad felfri men felar väldigt mycket. Men felfri i senaste 3 starterna och sett fin ut gör ju att man får förhoppningar. Vill se värmningen på denna i kväll
4 Whispering Hills 25% är otroligt startsnabb och kommer spetsa direkt. Frågan är vad Goop gör om det kommer någon av de utvändiga. Tror hon skulle må bra av ett lopp i ryggar denna gång.
1 Inara O.E 20% är ingen dum häst. Men jag tror hon kommer få svårt att svara spets och då är den lite utlämnad. Men skulle den komma ut så är den att räkna med.
10 Readly´s Dream 11% har även den gjort det riktigt bra även om den haft svårare att sticka nosen först. Måste bli tufft tempo och den ska få smyga med i ryggar för att det ska lösa sig
Rank V75-5
A 6
B 5-4-1-10
C 2-12
D 11-7-9
V75-6 En riktigt kommande klassklättrare men frågan är om den har hårdheten här?
3 Hilltorp Hawk 43% har sett makalös fin ut på slutet. Ser ut som att den kommer klättra men blir ändå lite oroad att de har många raka starter på kort och nu ska den ut på långdistans med spårtrappa. Det kan bli tufft även om hästen har bra chans
7 Incredible Wine 10% har hårdheten och erfarenhet av V75 mm. Är lite strulig men jag tror den kommer köras fram tidigt och den blir att räkna med.
14 Frodo Cash 11% här en stark dansk häst som man har haft höga tankar om. Det låter som man kommer i angeläget ärende här och klart den ska räknas.
5 Cambria 4% kan i sina ljusa stunder väldigt mycket. För tre starter sedan gick hon 14 i 3000 m efter gunga. Stater efter avslutade hon grymt för senast vara blek. Men fart finns.
13 Cruise 3% gillar att skrälla och smyga med. Får den rätt lopp och avsluta med sin speed är den att räkna med.
12 Look Håleryd 2% är en häst som jag gillar och även den gillar att skrälla och smyga med. Har fart för vinna detta men det krävs flytt.
Rank V75-6
A 3
B 7-14-5-13-12-11-1
C 4-2-6-8-10
D 15-9
V75-7 Dagens bästa spik avslutar en svår omgång! Spel emot ett mål!
6 Bordeaux S. 17% gjorde ett heroiskt lopp för 5 starter när den lekte hem trots tung resa från dödens. Då hyllade tränaren hästen för och efter och sa en av de bästa i stallet. Efter det 4 raka V75 lopp mot hästar som Admiral As, Sweetman, Emoji, Rackham mm.
Nu är det vanligt motstånd och jag tror att hästen kommer känna sig som en kung här. Tror inte ens döens skrämmer Jepsson och jag tror på stallorder att köra bara för du har bästa hästen. Att den inte är favorit är för mig en gåta men det spelar ingen roll. Jeppson avslutar kvällen och glöggen smakar bättre än någonsin.
Rank V75-7
A 6
B 1-12
C 3-5-10
D 11-7-4-2-8
Önskar alla en riktigt God Jul och så ses vi den 25e igen
mvh jiwa