Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-12-20, 09:25   #1
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

V75 Halmstad 2021-12-23


Uppesittarkväll och V75 på Halmstad. Som vanligt kommer banan att serveras i perfekt skick (nån plusgrad, några millimeters nederbörd under dagen som avtar mot kvällen) och det blir lätta aluminiumskor på hovarna.

Den stora frågeställningen för mig är hur Björn Goops hästar kommer att prestera. Det såg inte bra ut när hans Kurri Jari Boko skrynklade ihop sig fullständigt för två omgångar sedan och statistiken sedan 2021-11-30 inte är bättre än 6 vinster på nästan 90 starter. Klart under hans tränarstatistik på ca 15% (13% 2021, 16% 2020).

Annars är det en smålurig omgång med flera öppna lopp. Ett rent treåringslopp, två stolopp. två spårtrappor och ingen Guld, ingen Silver. Det är inte som i lördags där det i princip var omöjligt att missa 7 rätt om man valde rätt bland spikarna (eller körde reducerat). Bellfaks, Unique Juni, Millinodollarrhyme och Chaouy var väl de klara vinnarna som förordades här på Sharps (ja, jag vet, det fanns ett par dumstrutar på som förordade Eddy West i sista, men i övrigt så...) när det drog ihop sig mot start och skriket (Hultman, Spelvärde m fl) Devs Definitif infriade.

I flera av loppen startar 3-åringar, såna som normalt sett har minst 20 meters försprång till äldre kamrater, vilket kan vara bra att ha med sig när ni ska ta ställning för vem som vinner loppen. 4 Whispering Hills och 6 Gliding Eagle är två 3-åringar från Goops stall som säkert kommer att bli påpassade.

Ser att 3 Hilltop Hawk är tidig favorit i V75:6/DD1, 5 raka starter över 1640 - 2640 nu.

Stall Untersteiner verkar komma laddade upp till öronen men jag tror att Jepson (tillsammans med lill-goopen) blir omgångens nyckelkusk. Tacksamt att både Örjan och Erik står över....

Se upp för skrällkuskarna Sjunnesson, Dalborg, Larsen och Lähdekorpi. Riordan selar ut enbart två på V75 och nån av dem kanske ska passas, ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+5), Basse (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-20 klockan 10:36.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-20, 10:32   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Förra året vid den här tiden så hade BG också en riktig svacka, varade väl nästan hela januari ut(?)...så kanske bäst att vara lite försiktig med hans styrningar ett tag...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-21, 23:32   #3
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Tycker generellt sett att det är bedrövligt att inte ATG.se innehåller kompletta uppgifter kring startande hästar, särskilt när det - som på torsdag - gäller danska hästar. Det är ju inte mer än 20 minuters resa med bil! Om det nu ska vara så svårt att föra över uppgifterna på elektronisk väg.....

Ett exempel är 14 Frodo Cash i V75:6. Enligt formraden har han en enda vinst i karriären, tagen i oktober 2020. Växlar man till fliken rekord så framgår det att han vunnit tre ggr i år. På 11 starter. Man har alltså inte med de 3 viktigaste loppen i formraden!? Av de 4 lopp som saknas har han vunnit 3!

Annars är V75:6 ett roligt lopp, en spårtrappa där de som är längst bak har tjänat mer än dubbelt så mycket pengar som de med innersta spåren.

Min tidiga vinnare var 8 Digital Crunch med Hanna Lähdekorpi. Förstår inte varför hon inte sätter upp en proffskusk på den här, när hon satt upp proffskuskar i andra lopp under dagen. 6 vinster och 16 ggr på plats de senaste 23 starterna. De få gånger som hon varit utanför pallen har det endera varit nån galopp eller också har hon stått i 20-30 ggr pengarna. Är absolut den i loppet som gynnas mest av aktuell distans och att det är skotvång. Kommer hon iväg hyfsat från sämsta läget bakom bilen så är det här en väldigt rolig idé, till 1% och 70 ggr pengarna i dagsläget. Men man kanske får begränsa sig till ett substansiellt platsspel istället?

5 Cambria har läget och var ett litet skrik på Bjerke. Kunde inte ta ner ledande C Nu Gilbak men gjorde ett helt ok lopp, via angrepp i tredjespår varvet kvar och fram till dödens 500 kvar. Står hon kvar i 4% på torsdag eftermiddag kan det absolut vara ett spikförslag. Att Dalborg har valt den här före sin 7 Incredible Wine kanske också är en indikation....

Segervane 10 Van Gils tycker jag ska passas. André E hade en bra dag på hemmabanan Axevalla på tisdagslunchens LD och framgång föder framgång, som Hultman brukar framhärda. Iallafall, den här slog Cambria regelrätt i augusti och vann senast den startade på Halmstad, full väg, låg 13-tid. Har på slutet förlorat mot Björn Goops kanoner Digital Eye och Giordano Soa, samt en gång från dödens där Jepson liftade med i rygg bakom, efter han knäckt ledaren. Ingen fara på torpet, med andra ord.

2 Tresexton - nu med framspår, bike och kuskförstärkning (Daniel Berglund kanske inte håller med?) i form av Mika Forss - måste övervägas på en seriös kupong. Avslutningen senast, som 20-oddsare, var av bästa märke. Slog, bland andra, Gordon Brodde och Devs Definitiv regelrätt, från sämsta läget över aktuell distans (Gordon i spets). Och deras kapacitet fick vi en indikation på i lördags.....2%!

I övrigt kanske man måste överväga 14 Frodo Cash och 11 Forever Shadow. Jag steker den tidiga favoriten 3 Hilltop Hawk, även om det blir spets så kommer det att vara tungt att ta emot, exempelvis en sån som Digital Crunch.

Ett tvillingspel blir aktuellt här. 2,5,8,10?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Gus (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-22, 00:47   #4
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

V75:2 är också en utmaning. Spårtrappa över 2640a, med 3- och 4-åringar, sent på säsongen. Jodå, det går att vinna V75 som treåring. Men över 2640 meter? Autostart? Liiite körning blir det väl ändå första 250 metrarna?

3-åringarna 2 Puycheric Wine (endast 3 starter i karriären) och 6 Gliding Eagle (också endast 3 starter i karriären) har fått de bästa utgångslägena men jag vet inte jag. Jag tror att jag steker båda. De ska ut som favoriter på V75, över lång distans, efter enbart tre ynka starter? Vad jag har sett i arkivet så är det ingen av de här två som kommer att kunna gå fortare än 13-14 sista 500 och då borde det vara några andra mottävlare som "kan" bättre.

Exempelvis 3 Mafioso Lynx. Hanna Lähdekorpi sätter upp Peter Ingves i sulkyn och jag är rätt inne på att det här ekipaget blåser till spets, och kör där. Hur startsnabb Goops favorit är, vet vi inte. Inte heller PU:s. 7%.

Favorit till slut lär Dahlentränade 11 My Story is True bli. Bland de tre i samtliga (7) starter, om han inte galopperar. Dahlén är tydligen inne i ett härligt flyt, och det kommer det att tjatas om på atg.se under hela torsdagen. Jepson i jollen borgar för att rätt initiativ och beslut tas och fattas. Förmodligen kring 25-30% till slut (18% nu).

Helt bortglömd, än så länge, är 10 Fönix Wang, nu med bike. Rosleff blir bättre och bättre i sulkyn och sitter inte bara och åker med längre. Mycket galopper i raden men en av få i det här gänget som står distans. Tvåa på en 15-tid på Lunden över 2500m är väl ok? Vann senast med skor runt om. 1%!

Nämner att 14 Teton Farfetch verkar trivas i bike.

I övrigt är det nog treåringarna som står på tur att streckas. Gillade intrycket på 1 Alisson när han vann sitt lopp. Den här blir nog inte så tokig, till slut, men har otroligt svårt att gå felfritt och kanske streckas "längre fram"

5 Camelot As har gjort betydligt fler starter än sina årgångskompisar, och skulle normalt sett vara ett bud från bästa läget. Men man blir ju skogstokig på körningarna. Bli dragen sist i sista sväng, helt i onödan, istället för att rycka i högertömmen och runda tröttnande konkurrent, släppa ut invändig konkurrent 600 kvar, trots att det inte finns plats för den att komma ut - listan kan göras kilometerlång. Dessutom snabb som en finlandsfärja från start. Övervägs om det blir kuskändring.

8 Vinci Nice är en trevlig Maharaja-avkomma, ovanligt snabb från start, och skulle kunna vara en utmanare, både initialt och till slut. Men, den behöver tydligen ett lopp i kroppen?

Provar med all säkerhet en tvilling även i detta lopp. 3,8,10,11 eller 11 mot ett gäng? Ska bli intressant att se hur oddsen utvecklar sig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), Gus (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-22 klockan 01:18.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-22, 12:42   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Förra året vid den här tiden så hade BG också en riktig svacka, varade väl nästan hela januari ut(?)...så kanske bäst att vara lite försiktig med hans styrningar ett tag...
Det brukar bli så under den här säsongen när Goop fokuserar på Frankrike.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 08:15   #6
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Härliga analyser, Stankarn!

Angående 5 Cambria i V75-6 säger Thomas Dalborg till Guiden att hästen är bäst barfota bak och kan därför slå ihop (lätt med skor). Därför kör han själv eftersom han känner Cambria bäst.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 08:31   #7
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

Inte helt lätt att hitta spikar.

Kör på en favorit och en rolig.

I avd 1 tror jag 3 Prosperous är relativt överlägsen detta gäng om
rätt gångart hålles.
Chansspiken kommer i nästa avd. Är inne på att 5 Nocturn Zons
hårdhet och rutin övertrumfar motståndarna.
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 08:32   #8
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Härliga analyser, Stankarn!

Angående 5 Cambria i V75-6 säger Thomas Dalborg till Guiden att hästen är bäst barfota bak och kan därför slå ihop (lätt med skor). Därför kör han själv eftersom han känner Cambria bäst.
Jo, såg det. Men jag skrev så tidigt och ville inte gå in och ändra nåt....

Såg också att vi fick en förklaring till den kanske något blekare insatsen senast, det var tydligen en mottävlare som behövde 20 minuter på sig för att byta töm. Jag vet inte, Dalborg påstår att 7 Incredible Wine är i toppform och återigen ska få på sig en bike. Kan det bli fråga om lite stallkörning från start så är 42%-aren till favorit riktigt illa ute.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-23 klockan 08:33.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 08:39   #9
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jo, såg det. Men jag skrev så tidigt och ville inte gå in och ändra nåt....

Såg också att vi fick en förklaring till den kanske något blekare insatsen senast, det var tydligen en mottävlare som behövde 20 minuter på sig för att byta töm. Jag vet inte, Dalborg påstår att 7 Incredible Wine är i toppform och återigen ska få på sig en bike. Kan det bli fråga om lite stallkörning från start så är 42%-aren till favorit riktigt illa ute.
Ja, Rosleff kommer inte köra mot uppdragsgivaren så att säga.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 08:52   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

V75:2

8 Global Creation är megafavorit, omgångens mest streckade (60% men kanske trendar nedåt, efter avslag i Vass eller Kass).

Lite kluven. Även om loppet bara innehåller treåringar så är det just treåringar, där hon har femtespår på tillägg. Låt vara att det är få startande i loppet, kanske nån som hoppar också (verkar ju vara standard, numera, att det många hoppar i loppen, varför är oklart). Men vinner hon det här loppet 6 ggr av 10? När vi inte vet hur de står sig mot varandra? Den insats som imponerar mest på mig är när hon vann på Solvalla i slutet på oktober, häftig avslutning då. Men i övrigt? Hade aldrig vunnit på Åby för tre starter sedan om det inte varit just för att loppet avgjordes på Åby.

Och senaste insatsen sprutade det inte direkt adrenaliin om. Stod med 20 meters tillägg, första 1000 efter 18(!), var utanpå ledaren 700 kvar. 12,9 sista 700 räckte för att vinna säkert – iofsig med skor på. En enda start i ett lopp med över 100 papp till vinnaren.

5 Nocturne Zon förlorade mot 8 Global Creation, näst senast, skilde en hel del mellan spelarnas bedömning då och nu (då 3,85 resp. 28 i odds), men fick då en rejäl tryckare från början i ett par hundra meter av Nova Mahiron (första 500 efter 08,6). GC spurtade frenetiskt på innerst sniken och hann fram. Förlorade mot Eight Hour senast, släppte då till Kolgjinis Afrodit Face, gav sig motvilligt efter 11,4 sista 500. Betydligt bättre när den vann senast, 15,5 första 1000 då. Sista 500 under 10. Har varit ute i 7 lopp med över 100 papp i första pris. Skor på nu.


6 Wilma C.D. är Skoglunds älskling i loppet, 6 starter totalt, aldrig spelad högre än 2,24ggr, men ändå bara tre av sex, får en liten utmaning här. Lampa senast (1,63), körde fram på första långsidan, 11,5 första 500. La sig i rygg bakom spetsande Wilma Töll. Satt fast där in i mål. Bättre då gången innan, som lampa (1,71). Kunde inte vara med i någon körning utan backade sig i andrapar utv. 1000m/14,3, skyldig att vinna med resan som gavs. Gav sig iväg 650 kvar, dödens genom sista sväng, fick verkligen jobba för att knäppa ledaren via 12,1 sista 600. Inte varit med i nåt lopp över 100 papp.

Vad kan en sån som 1 Conrads Lillbabs? Ledningen senast. Stegade från via 15,8 sista 700. Måste nog vara betydligt bättre på torsdag om den ska räcka.

7 M.T Ravishing vann på Valla under elitlopppshelgen till dryga 12 ggr. Dödens först, fick andrapar efter ett knappt varv. Fick dödens igen när dödenshästen galopperade ett par hundra meter senare. Trampades på gasen 700 kvar när ledaren galopperade. Helt överlägsen via 12,9 sista 700. Kan nog vara ett bud, om den går felfritt. 4 senaste loppen över 100 papp i prispengar. Debut för Björn Goop men ska vara mogen för V75 enligt stallet.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-23 klockan 13:59.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 11:38   #11
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Skönt att vara egen och sitta på "jobbet" och bara hela gårdagen och dagen analysera, kollat arkiv och pratat med hästfolk i telefon. Jäklar vad bra all dryck kommer smaka i kväll. Hoppa och tror att jag är rätt på det idag


V75-1 Spika sig ur eller gardera med många. Det är frågan


3 Prosperous S 29% har en mycket bra chans att leda detta runt om. Snabb ut, trivs bra i spets och är den i gänget som har bäst kapacitet. Frågan är bara hur det är med formen på Goops hästar?

7 Linares 2% är för mig en gåta att den kan vara så lite streckad. Den klättrade i ryggar senast på V75 och sköt till som ett skott. Där är en häst man ska passa alla dagar i veckan om man garderar

5 Goodlockin pepper 15% ser fin ut och är alltid med där framme. Är tyvärr inte snabb ut vilket kräver att det blir ordentlig körning om den ska komma till

6 Ready Häggenäs 15% har suttit fast 2 raka V75 segrar och senast tog den en lätt seger från spets. Kommer tyvärr inte till spets och är lite utlämnad här. Men fart finns

12 Spinal Tap A.T 1% är den häst i loppet som sprungit en 11-tid och det var för 3 starter sedan. Även visat styrka och 14 starter i år och 10 på plats borgar för att den är med när upploppet kommer.

4 Joker of Steel 15%
drar på sig många streck här. Men glöm inte at den är mer stark än speedig och väldigt osäker. Därför åker den ner på ranken.

1 Tattinger 17% kan få det ultimata loppet här med rygg på ledaren och favoriten. Men att jag rankar ner den är att antagligen släpper favoriten inte ut den eller så packar den ihop 200m och då blir det ingen lucka oavsett. Men visst skulle det lösa sig så är den farlig med tanke på läget.


Rank V75-1
A 3
B 7-5-6-12-4-1
C 9-8-10-2



V75-2 Jag tror vi har en stor favorit som är i fara här!

8 Global Creation 59% är megafavorit får man säga. Vi har hästen varit bra. Men senaste starten fick den tömmas ordentligt för att vinna. För 3 starter och 2 starters sedan för nr 5 så stod favoriten i 28 gånger emot nr 5 ca 3,8 gånger. Tittar man hur dom andra sett ut så tycker jag det finns mer spelvärden här.

5 Nocturne Zon 13% är första strecket här. Hästen gör det bra varje gång och volt är inga problem då den aldrig felat. Tror målet är att komma före favoriten och då blir det åka av.

6 Wilma C.D 14% har gjort 6 starter och högsta oddset är 2,24. Hårdsatsande SRF Stable som äger och det måste finnas fog för det. Senast blev den fast med allt så jag tror det blir offensivt nu. Tror den här blir farlig.

1 Conrads Lill Babs 6% är snabb ut men kommer få kämpa för att behålla spets emot nr 3 som också är snabb ut. Vet att man vill köra i spets men frågan är som sagt om den kan göra det.

7 M.T Ravishing 4% är ny i Goop Regi. En seger kom under elitloppshelgen på ett imponerade vis. Finns kapacitet men fråga är om den är mogen redan nu


Rank V75-2
A 5
B 6-8-1-7-3-2-4



V75-3 Otroligt svårt lopp på förhand där jag tror på bästa hästen trots dåligt spår

8 Vinci Nice 7% var inte som bäst senast men det kan varit resan eller banan. Jag får en känsla att det här en häst man tror väldigt hårt på. Hästen ser ut att utvecklas och jag tror man laddar här. Skulle den komma till så tror jag faktiskt den bara vinner.

11 My Story Is True 18% gillar jag vad jag ser i arkivet. Det känns som den har den där farten att bara blåsa till och det kan vara guldvärt i ett öppet lopp. Även här tror jag på ett offensivt upplägg.

6 Gliding Eagle 27% blir favorit här och det kanske inte är fel. Men frågan är var den hamnar då jag inte riktigt kan bedöma startsnabbheten. Orutin har den som många andra men men.

2 Puycheric Wine 19% ser ut som där häst som man vill ha den i början av karriären. Debuten vann den trots gunga och gick ca 1,15 2000m och det är inte många som gör i sin debut. Därför finns det nog mycket att hämta här

1 Alisson Face 2% var bra vid segern. Nu hörde jag att man ska ladda och kommer man till spets så kör man där. Det är en bra rensare till 2% och Dante är ju inte blyg.

3 Mafioso Lynx 7% är stor och rejäl häst som lägger mycket mark under sig. Lär säkert få ett bra lopp härifrån och då ska den räknas tidigt om en får med alla ben och travet fungerar.

5 Camelot AS 11% är tränad körd här igen och jag rankar den på det utan att påstå att Marcus är en dålig kusk. Men jag tycker andra kuskar får bättre fart på just hans hästar.


Rank V75-3
A 8
B 11-6-2-1-3-5
C 12-10-15-14
D 13-7-4-9



V75-4 Tycker favoriten kan ha bra chans från spets men det är några som är riktigt bra för dagen


6 Nymke Brigaddon 47% har inte gjort många fel på slutet. Volt ska inte vara några problem så det lär ju laddas för spets och då blir den absolut svårslagen.

7 Woodbury Wine 2% är det 50/50 om hon trampar i väg i volt. Men hon besitter mest fart i detta startfält och är streckad på under 2%. Hon har sprungit emot kulltopparna vilket få hästar i detta lopp gjort. Måste med vid gardering

2 Aurora Show 12% ser ut att vara på topp för dagen och man hör från stallet att det här är en häst man gillar. Volten är det jag är lite orolig för, men annars tror jag hon är med där framme.

13 Divane Godiva 11% har varit riktigt bra under en längre period. Hon har styrkan att avgöra detta och jag tror de kommer gå en 12 sista rundan i spåren. Frågan är hur långt det räcker

14 Beauty Wind 3% har fått startat i två enklare lopp på slutet. Men glöm inte att den hade 10 raka V75 starter innan varav 2 finaler. Har finns det erfarenhet och även speed och styrka

8 Al´s Boozy Suzy 11% har enorm kapacitet när hon sköter sig och springer rakt. Löser sig det här är hon inte borta för hon gillar jämt och hårt tempo.

4 Kirsi Boko 5% får en liten notis då hon är bra men har ett dåligt spår. Men från stallet låter det väldigt bra då hon varit riktigt bra i sista jobbet. Det är värt att notera


Rank V75-4
A 6
B 7-2-13-14-8-4
C 15-10-5
D 1-11-3-9-12



V75-5 Ett ruskigt öppet lopp där vi har många hästar som kommer klättra

6 Zola Love 6% har jag fastnat för efter sett henne på MP. Senast såg hon klar ut när hon felade så jag tror hon är riktigt bra för dagen. Kan öppna fort med så se upp!

5 Fly Fly My Dream 31% är obesegrad felfri men felar väldigt mycket. Men felfri i senaste 3 starterna och sett fin ut gör ju att man får förhoppningar. Vill se värmningen på denna i kväll

4 Whispering Hills 25% är otroligt startsnabb och kommer spetsa direkt. Frågan är vad Goop gör om det kommer någon av de utvändiga. Tror hon skulle må bra av ett lopp i ryggar denna gång.

1 Inara O.E 20% är ingen dum häst. Men jag tror hon kommer få svårt att svara spets och då är den lite utlämnad. Men skulle den komma ut så är den att räkna med.

10 Readly´s Dream 11% har även den gjort det riktigt bra även om den haft svårare att sticka nosen först. Måste bli tufft tempo och den ska få smyga med i ryggar för att det ska lösa sig

Rank V75-5
A 6
B 5-4-1-10
C 2-12
D 11-7-9



V75-6 En riktigt kommande klassklättrare men frågan är om den har hårdheten här?

3 Hilltorp Hawk 43% har sett makalös fin ut på slutet. Ser ut som att den kommer klättra men blir ändå lite oroad att de har många raka starter på kort och nu ska den ut på långdistans med spårtrappa. Det kan bli tufft även om hästen har bra chans

7 Incredible Wine 10% har hårdheten och erfarenhet av V75 mm. Är lite strulig men jag tror den kommer köras fram tidigt och den blir att räkna med.

14 Frodo Cash 11% här en stark dansk häst som man har haft höga tankar om. Det låter som man kommer i angeläget ärende här och klart den ska räknas.

5 Cambria 4% kan i sina ljusa stunder väldigt mycket. För tre starter sedan gick hon 14 i 3000 m efter gunga. Stater efter avslutade hon grymt för senast vara blek. Men fart finns.

13 Cruise 3% gillar att skrälla och smyga med. Får den rätt lopp och avsluta med sin speed är den att räkna med.

12 Look Håleryd 2% är en häst som jag gillar och även den gillar att skrälla och smyga med. Har fart för vinna detta men det krävs flytt.

Rank V75-6
A 3
B 7-14-5-13-12-11-1
C 4-2-6-8-10
D 15-9



V75-7 Dagens bästa spik avslutar en svår omgång! Spel emot ett mål!

6 Bordeaux S. 17% gjorde ett heroiskt lopp för 5 starter när den lekte hem trots tung resa från dödens. Då hyllade tränaren hästen för och efter och sa en av de bästa i stallet. Efter det 4 raka V75 lopp mot hästar som Admiral As, Sweetman, Emoji, Rackham mm.
Nu är det vanligt motstånd och jag tror att hästen kommer känna sig som en kung här. Tror inte ens döens skrämmer Jepsson och jag tror på stallorder att köra bara för du har bästa hästen. Att den inte är favorit är för mig en gåta men det spelar ingen roll. Jeppson avslutar kvällen och glöggen smakar bättre än någonsin.

Rank V75-7
A 6
B 1-12
C 3-5-10
D 11-7-4-2-8


Önskar alla en riktigt God Jul och så ses vi den 25e igen

mvh jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
peozz (+10), MikaF (+10), Staketkusken (+5), mijo14 (+15), asgaya3141 (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 12:37   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Mina spikar ikväll blir förmodligen Global Creation som nog kan köra sig till spets, Nymke Brigadoon, där Goop ligger lite lågt, men som ser ut som en bjudning till Jepson, och Zola Love som är väldigt bortglömd idag. Jag var även inne på att singla Bordeaux S. i sista, men skor på är knappast det bästa för honom, även om det funkar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 14:15   #13
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2442
Standard

Har synat V75-6 lite extra. Det första som sticker ut är ju Frodo Cash som var tvåa i danskt Derby. Borde ju räcka riktigt långt i Ljungby Maskins lopp. Uret körde då också.
Men.
Han fick en massa pengar på ett bräde och gick upp flera klasser.
Men.
Han står å andra sidan ett par hundra tusen bättre inne i loppet än konkurenterna.

Hilltop Hawk startar numera på sprinterdistans. Men sist han var ute på 2600 i somras fick han stryk av både Cambria och Van Gils(som vann och nu står i 4%!!). Hmmm... På den 44% favoriten.

Gardering med andra ord.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 14:34   #14
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50094
Standard

Jens Sjödén V75 Halmstad torsdag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-23, 15:28   #15
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Lilla mattesystemet. 2 spikar på Jocke som har stallform o nog är uppåt värre efter ett dubbelt championat på Jägers. Sen fick det bli spik även i 5:e loppet efter tips från Jens Denna känns dock mest osäker
V75
Inlämnat: 2021-12-23, 16:22
Halmstad
Torsdag 2021-12-23
Start: 19:30
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 7 (1, 4)
2: 5 Nocturne Zon (8, 6)
3: 8, 10, 15 (6, 2)
4: 13 Divane Godiva (6, 2)
5: 5 Fly Fly My Dream (4, 1)
6: 4, 7, 8, 14 (3, 11)
7: 3, 5, 6 (1, 10)

4x1x3x1x1x4x3 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: QXJ MTF ZZQ
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td