"Johan Untersteiner kör fem hästar på helgens kupong.
En gemensam nämnare för alla fem är att samtliga har vunnit V75-lopp tidigare!
Johan Untersteiner beger sig till Karlstad och Färjestad med ett par spännande uppsittningar på schemat.
Untersteiner inleder med Pere Ubu (V75-1) som vunnit lopp på rikstoton förut.
– Han fick en träningsperiod efter förra starten och kommer väl förberedd till detta lopp. Han kan ju öppna väldigt snabbt och det är klart att man måste försöka utnyttja det. Han bör nog räknas.
Kirsi Boko (V75-2) har varit etta respektive fyra i V75 på slutet.
– Jag tycker att hon gick helt okej i skymundan senast i en snabb avslutning och visade att formen är intakt. Vi kan hamna bra till från springspåret och jag tror att hon kommer att göra en bra insats på lördag.
Niky Flax (V75-3) kommer ut i Gulddivisionen.
– Han hade lite sparade krafter i mål senast och formen är i stigande. Nu fick vi dock ett spår lite väl långt ute på vingen och jagar pengar i första hand.
Sedan får han se två lopp från sidan innan det är dags för Ture L.A. (V75-6).
– Han gjorde det bra senast även om det inte höll hela vägen mot tuffa hästar. Här fick vi ett bra spår och några av de värsta motståndarna fick sämre lägen. Jag tror på en fin prestation och han ska räknas.
I det avslutande loppet kör han Maestro Crowe (V75-7) åt Petri Puro.
– Det är inte så lätt att vinna i Silverdivisionen från spår tolv, men samtidigt fick de bästa hästarna bakspår och streckar man tre, fyra hästar är han en av de som ska med, säger Johan Untersteiner."
|