Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-01-20, 12:36   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 739
Sharp$: 37615
Standard

V75 Färjestad 22/1


Dags att starta upp en tråd inför lördagens V75:a.

I första loppet blir det nog rejäl körning i början av loppet med flera startsnabba med framspår. Jag tror att Pere Ubu kommer till ledningen, men är inte alls säker. Bravo Sabotage lär laddas, Kimi di Quattro troligen och Lass Revenue drar nog iväg en bit för att försöka få vinnarhålet.

Sedan följer ett stolopp där det inte är helt givet att hästarna på 40 m tar in sitt tillägg på dem med 20 m tillägg. Garderas.

Disco Volante i Guld har gjort bort sig två ggr på rad och borde gå iväg nu, om inget står riktigt fel till med hästen. Jag är sugen på att singla den som tredjehandare i ett lopp där folk kommer att gardera.

Kallblodsloppet står i första hand mellan Berghs två hästar. Kanhända att det räcker med dem. Han väljer själv Buska Blyg och har nog för avsikt att komma till spets. Lome Storm gick väldigt bra i förra starten och hade varit segerfarlig utan galopp.

Klass II brukar det kunna skrälla i. Jag tror ändå inte att man behöver helgardera för att få med vinnaren den här gången.

Sjätte är ganska öppet. Nurmos tar ut Amalencius igen. Hannibal Face står också med bakspår, men duger gott här. Sen har vi några vettiga med framspår. Har svaga funderingar på att singla Ture L.A (Spets borde han ta) eller Nurmos pålle. Få se hur jag gör.

Sista loppet håller hög klass. Maestro Crowe kan vara en kul spik. Samtidigt är det lite svårt att gå emot favoriten Four Guys Dream, Innovation Love och några till. Jag gillar att ha väl garderat i avslutningen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 12:49   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stora pengar på spel - missa inte min häst!
säger Johan Untersteiner i GT. Men det är en Premium-artikel, så det kostar 79 kr om man vill få reda på vilken häst han pratar om. Det är billigare att ta med alla Johans hästar på lördag, så det gör jag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+50), Storkillen (+10)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 18:05   #3
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 23
Sharp$: 976
Standard

Det är inget direkt citat. Gissar på att dem syftar på Ture.
Han tycker Ture ska med på raden och Maestro Crowe om man tar 3-4.
Niky Flax jagar pengar.
Kirsi Boko kan hamna bra från springspår och tror på bra insats.
Pere Ubu startsnabb och ska testas. Tycker han ska räknas.

Ungefär så hans tankar, summerade kort bara då jag inte lyckades kopiera in alla svar.
Lincz89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 18:22   #4
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

"Johan Untersteiner kör fem hästar på helgens kupong.
En gemensam nämnare för alla fem är att samtliga har vunnit V75-lopp tidigare!
Johan Untersteiner beger sig till Karlstad och Färjestad med ett par spännande uppsittningar på schemat.

Untersteiner inleder med Pere Ubu (V75-1) som vunnit lopp på rikstoton förut.

– Han fick en träningsperiod efter förra starten och kommer väl förberedd till detta lopp. Han kan ju öppna väldigt snabbt och det är klart att man måste försöka utnyttja det. Han bör nog räknas.

Kirsi Boko (V75-2) har varit etta respektive fyra i V75 på slutet.

– Jag tycker att hon gick helt okej i skymundan senast i en snabb avslutning och visade att formen är intakt. Vi kan hamna bra till från springspåret och jag tror att hon kommer att göra en bra insats på lördag.

Niky Flax (V75-3) kommer ut i Gulddivisionen.

– Han hade lite sparade krafter i mål senast och formen är i stigande. Nu fick vi dock ett spår lite väl långt ute på vingen och jagar pengar i första hand.

Sedan får han se två lopp från sidan innan det är dags för Ture L.A. (V75-6).

– Han gjorde det bra senast även om det inte höll hela vägen mot tuffa hästar. Här fick vi ett bra spår och några av de värsta motståndarna fick sämre lägen. Jag tror på en fin prestation och han ska räknas.

I det avslutande loppet kör han Maestro Crowe (V75-7) åt Petri Puro.

– Det är inte så lätt att vinna i Silverdivisionen från spår tolv, men samtidigt fick de bästa hästarna bakspår och streckar man tre, fyra hästar är han en av de som ska med, säger Johan Untersteiner."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Staketkusken (+1), mackpeter (+5), asgaya3141 (+1)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 20:38   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag spikar nog Junter i de två sista men har med alla hans hästar. Sen upptäckte jag en riktigt intressant häst i 1 Sjaman i avd 5. Har varit tvåa och etta med Ådefors och Nilsson. Då borde han väl kunna vinna detta med Adielsson? Startsnabb, hemmabana, 25 i seger-% förra året. Tänkte först låsa på 3 och 4 men denna potentiella skräll till 9% vill jag inte missa att ha med.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 22:57   #6
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 23
Sharp$: 976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag spikar nog Junter i de två sista men har med alla hans hästar. Sen upptäckte jag en riktigt intressant häst i 1 Sjaman i avd 5. Har varit tvåa och etta med Ådefors och Nilsson. Då borde han väl kunna vinna detta med Adielsson? Startsnabb, hemmabana, 25 i seger-% förra året. Tänkte först låsa på 3 och 4 men denna potentiella skräll till 9% vill jag inte missa att ha med.

Niky Flax och Maestro Crowe ratas hos mig. Pere Ubu och Ture är A-hästar. Kirsi tidig om det inte blir spik på Devs Daffodil.

1, 3, 4 & 12 i avdelning 5.
Har en känsla att Ralf kommer flygande i jänkarvagnen, 1%.
Lincz89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 09:29   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 739
Sharp$: 37615
Standard

Jag har hittat en spännande chansspiken i Quarcia. Kan tänka mig att gå på henne då jag behöver en spik i några av de öppnare loppen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 13:08   #8
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har hittat en spännande chansspiken i Quarcia. Kan tänka mig att gå på henne då jag behöver en spik i några av de öppnare loppen.
Kanske får äta upp detta, men är nog bara kusken emot i ett sådant här race.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 13:25   #9
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50026
Standard

Jens Sjödén och Daniel Berglund V75 Färjestad på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), bosseguldheden (+10), Oblix (+10)

Senast redigerad av hoola den 2022-01-21 klockan 14:18.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 15:06   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läser jag helt fel men har Pere Ubu bara startat en gång med skor? Känns riskabelt, dessutom vilat ett par månader.

Bravo Sabotage SoS?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 15:21   #11
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Läser jag helt fel men har Pere Ubu bara startat en gång med skor? Känns riskabelt, dessutom vilat ett par månader.

Bravo Sabotage SoS?
Två gånger. En seger och en femteplats, men ett tag sedan.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 16:43   #12
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kimi De Quattro en given spik, för mig, i första - gedigna insatser hela tiden, trots ny i klassen. Går från alla positioner, både startsnabb och relativt stark. Kanonform, bra läge och stall i form...

SPIK!!!

Lycka till, alla!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 16:43   #13
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2085
Standard

Ni som har tillgång till intervjuer, har de någon förklaring till Disco Volantes galopper?

Även om det tar emot så är det väl nästan Lucifer Lanes tur denna gången. Ungefär samma hästar som sist och kusken kan väl inte göra samma misstag en gång till? Eller kan han det..
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 17:27   #14
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2085
Standard

Jag vet att det troligen är ett helt bortkastat streck, men jag kommer betala för Xerxes Millpond ändå. Han var svag senast av någon anledning, men näst senast stred han till linjen mot Mojo Express (och hur bra var han senast!). Många bud om spetsen här, kan kanske bli trötta ben på fronthästarna till slut.
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-21, 20:44   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 623
Sharp$: 2894


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vanligtvis Norge-tävlande som kommer till Sverige och får svensk toppkusk ska alltid bevakas om man letar efter skrällar, enligt Jens Sjödén.
Avd 3: 10 MADELEN L.T.C. med Erik Adielsson, 1%.
Avd 4: 6 FASTE JERVA med Jorma Kontio, 4%.
På pappret chanslösa men ibland går även sådana in. Jag tar med bägge,
fast det gör inte Jens. Han kanske inte läser Jens statistikanalys?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td