Detta är ingen rek, men se det som ett tips:
Wigan - Liverpool Under 9.5 hörnor ligger på ~1.95.
Enligt den normaliseringsformel som Zimond publicerade i en annan tråd så kommer det bli 9.38 hörnor i denna match.
((8,1+3,6)/2 * (((10,4+4,8)/2)/4.7395 = 9.38
Wigan är dock ett lag som inte skapar egna hörnor och släpper till väldigt få. Idag så saknas även Greken i Liverpools uppställning och med honom på planen så känns det som att Liverpool slår ut fler bollar till hörna (detta är ej baserat på fakta).
Med Roys inställning så vet man också att ju längre matchen lider desto mer försiktig blir han så mitt tips är:
följ matchen live och kolla trenden i matchen, blir det en tempofylld första halvlek där det blir tidigare hörnor eller att det blir för många hörnor sett till linan så kommer det tryckas uppåt. Detta har jag dock märkt att vad som händer i första sällan spelar så stor roll som man tror.
1 hörna i första halvlekt kan bli 10 totalt och 7 i första kan bli 8 totalt beroende på vad som händer. I huvudsak så känns det som att hörnorna håller sig hyfsat nära den uppsatta linan, men i vissa sammanhang så trycks linan upp utan att det speglar tänkbara scenarion i matchen.
Jag kommer sitta och hoppas på två tidiga hörnor i matchens inledande kvart och ta under på en högre lina om det känns rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|