Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-10, 15:17   #31
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop Visa inlägg
Bra där RobinD,någon måste stå upp för Lucas

Skulle säga att han är Box-to-Box det var mera den rollen han hade i Gremio men nu har Pool Gerrard så då har han tagit en mer defensiv roll utan att gnälla. Tycker inte han är landslagsklass men Brasilien är ett tufft landslag att ta sig in i också.
Han går absolut inte in i landslaget, men det väl inget att skämmas över som 23årig brasse. Han är ju med i 30-35 mannatruppen innan ett stort mästerskap och jag är övertygad om att han är med i nästa vm-trupp.

Hur som haver är det pinsamt att argumentera som vissa gör. Killen kopplades ihop med Inter i samma veva han valde Liverpool och att liverpoolfc.nu svämma över i smädelser över en kille som aldrig gnäller och enligt mig var mycket jämnare och sällan bidrog mindre än Gerrard förra året tycker jag känns som ett hån ingen liverpoolspelare föutim Itandje är värdig.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:23   #32
 
Turtlewaxs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 301
Standard

Allvarligt talat nu, höj nivån. Rekatochklarts klotterplank, är det du ?

Den enda matchen som är säker ännu för min egen del ikväll är Lazio. 2.10 på ett bortastarkt lazio (5/6 senaste) som borde vara taggade till tusen efter derby della capitale.
__________________
MÄSTARNA FRÅN MALMÖ
HÄR ÄR VI
Turtlewax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:26   #33
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Han går absolut inte in i landslaget, men det väl inget att skämmas över som 23årig brasse. Han är ju med i 30-35 mannatruppen innan ett stort mästerskap och jag är övertygad om att han är med i nästa vm-trupp.

Hur som haver är det pinsamt att argumentera som vissa gör. Killen kopplades ihop med Inter i samma veva han valde Liverpool och att liverpoolfc.nu svämma över i smädelser över en kille som aldrig gnäller och enligt mig var mycket jämnare och sällan bidrog mindre än Gerrard förra året tycker jag känns som ett hån ingen liverpoolspelare föutim Itandje är värdig.
Lite att ta i att han ska till nästa VM. Så bra är han inte i mina ögon och Hernanes som är bättre får ingen plats.

Den här mannen däremot lär vara given då. http://en.wikipedia.org/wiki/Paulo_Henrique_Ganso

Vi är iaf överens om att han är underskattad av många och är en klart duglig PL-mittfältare. Dags att jobba lite istället för att öva stavning nu
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:27   #34
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

100kr skojpeng i matchen Stoke-Liverpool är det enda. Där har jag spelat 2/1 @ 41x
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:28   #35
 
Savves avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 512

Savves spel
Stats: 22 - 18 - 2
ROI: 110.43%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Dubbelchans spelad i matchen Zenit - CSKA . Alltså X2 till oddset 1.80.
Savve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:41   #36
 
Malderisss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 110
Sharp$: 223
Standard

Dagens tredje spel:

Wigan Athletic - Liverpool X2
Aston Villa - Blackpool FC X2
Newcastle United - Blackburn 1
AC Cesena - Lazio 2
Everton FC - Bolton 1 2
Manchester City - Manchester United 1
Insats: 10 €
Möjlig vinst: 389.10 €

och det fjärde...

AC Cesena - Lazio (vinnare i halvtid: Lazio)
US Lecce - Inter (vinnare i halvtid: Inter)
Manchester City - Manchester United (vinnare i halvtid: Manchester City)
Insats: 10 €
Möjlig vinst: 221.30 €

Så, nu får det räcka med chans spel.
Nu väntar vi lite närmare inpå matchstart innan de sista spelen läggs.

Lycka till allihopa.
__________________
Championship, Liga BBVA, Premier League, Ligue 1 och till viss del Serie A är vägen att gå.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Malderiss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:45   #37
 
zlotyss avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 426
Sharp$: 62
Standard

Ingen som tror på Zenit idag mot CSKA MOSKVA ? Ligaguld vid vinst, dock oavgjort oxå ! läste lite om förutsättningarna på svenskafans. Tankar ?

Även Inter borta mot lecce ? 1.80 på 2:an, vet att Inter har många skadade men ändå ?
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 15:49   #38
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop Visa inlägg
Lite att ta i att han ska till nästa VM. Så bra är han inte i mina ögon och Hernanes som är bättre får ingen plats.

Den här mannen däremot lär vara given då. http://en.wikipedia.org/wiki/Paulo_Henrique_Ganso

Vi är iaf överens om att han är underskattad av många och är en klart duglig PL-mittfältare. Dags att jobba lite istället för att öva stavning nu
Har inte så bra koll på vad som kommer upp bakifrån ska jag väl medge, men mittfältarna i årets VM var:

Gilberto Silva - Panathinaikos lär inte vara med nästa VM
Felipe Melo - Juventus
Josué - Wolfsburg
Kléberson - Flamengo 35 2014, tveksamt om han håller då
Elano - Galatasaray
Ramires - Benfica
Kaká - Real Madrid
Júlio Baptista - Roma

Silva är garanterat inte med nästa VM, Josue och Kleberson är 35 och det är rätt troligt att de inte platsar då, Kaka och Baptista är 32-33 och någon av de kan mycket väl ha stagnerat då troligen Baptista.

Så nästa VM-trupps mittfält lär bestå av några av dessa spelare plus eventuella nya stjärnskott:

Diego 28 februari 1985
Elano 14 juni 1981 (29 år)
Lucas Leiva 1 januari 1987 (23 år)
Anderson 13 april 1988 (22 år)
Hernanes 29 maj 1985 (25 år)
Ricárdo Kaká 22 april 1982 (28 år)

Så enligt mig ganska goda chanser att Lucas är i truppen om han fortsätter utvecklas. Men vi får väl se vad som ligger på tillväxt i Brasiliens ungdomsled
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 17:03   #39
 
tjuves avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 55
Sharp$: 838
Standard

Har sedan tidigare spelat:

Milan - Palermo ö2.5 @ 1.83

Har egentligen ingen matnyttig motivering utan går mest på känsla här efter att ha sett de senaste matcherna. Man märker på laget att de har påverkats av de offensiva nyförvärven. Laget tänker offensivt och det känns som att de hela tiden har en vilja att spela "anfallsglad" fotboll. Med en medelmåttig försvarslinje och ett hungrigt Palermo med Pastore som verkligen tillför energi tror jag på en böljande ochc målrik tillställning.

Inne på följande spel (ej lagda)

Catania - Udinese: Att bortalaget inte gör mål / Underspel

Catania har släppt in 8-8=0 i målskillnad, 4/5 hemmamatcher har slutat under 2.5 medan Udineses 2/5 bortamatcher har slutat under. Oddset är för dåligt, men är inne på att spela bortalaget att inte göra mål, eller resultatspel (0-0, 1-0)

Newcastle - Blackburn ö2.5


Här ser jag värde i 2.03 hos Pinnacle. Newcastle har ruggig energi just nu efter seger mot Arsenal och jag skulle tro att de inte räds Blackburn hemma på St James' Park. Jag tror snarare att de i så fall drabbas av hybris vilket öppnar för kontringar (Blackburn á la 10/11 = långbollar). Statistiken talar för över (4/5 hemmamatcher för skatorna har slutat över. 3/5 bortamatcher för Bburn slutat över).

Hoppas det inte blev alltför rörig layout/språkmässigt
__________________
Intellect is invisible to the man who has none
tjuve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 17:26   #40
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 66
Standard

Ingen som tror på Arsenal?
Daniel_liraren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 17:35   #41
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Jag tror på Arsenal. de har två plattmatcher bakom sig och måste studsa tillbaka.
Wolves är luriga, men tror Arsenal tar det med -1.

2-0, 3-1?
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 17:37   #42
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Detta är ingen rek, men se det som ett tips:

Wigan - Liverpool Under 9.5 hörnor ligger på ~1.95.

Enligt den normaliseringsformel som Zimond publicerade i en annan tråd så kommer det bli 9.38 hörnor i denna match.

((8,1+3,6)/2 * (((10,4+4,8)/2)/4.7395 = 9.38

Wigan är dock ett lag som inte skapar egna hörnor och släpper till väldigt få. Idag så saknas även Greken i Liverpools uppställning och med honom på planen så känns det som att Liverpool slår ut fler bollar till hörna (detta är ej baserat på fakta).

Med Roys inställning så vet man också att ju längre matchen lider desto mer försiktig blir han så mitt tips är:

följ matchen live och kolla trenden i matchen, blir det en tempofylld första halvlek där det blir tidigare hörnor eller att det blir för många hörnor sett till linan så kommer det tryckas uppåt. Detta har jag dock märkt att vad som händer i första sällan spelar så stor roll som man tror.

1 hörna i första halvlekt kan bli 10 totalt och 7 i första kan bli 8 totalt beroende på vad som händer. I huvudsak så känns det som att hörnorna håller sig hyfsat nära den uppsatta linan, men i vissa sammanhang så trycks linan upp utan att det speglar tänkbara scenarion i matchen.

Jag kommer sitta och hoppas på två tidiga hörnor i matchens inledande kvart och ta under på en högre lina om det känns rätt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:01   #43
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag har oerhört svårt att inte lägga mig i när det pratas om Liverpool FC i allmänhet och faktiskt Lucas Leiva i synnerhet.

Liverpool är mitt lag det vet de flesta om på forumet, men det förtar inte min förmåga att se saker objektivt ur bettingsynpunkt. Jag har inga problem med att lägga mina pengar på motståndarna om det är där värdet finns (skippa skitsnacket om laglojalitet, jag är lojal mot pengar i första hand).

Lucas är född 1987 och är alltså 23 år, killen har representerat Brasilien på U20, U23 och A-landslagsnivå.

Han har vunnit Campeonato Gaúcho med Gremio och kommit trea i Seria A med Gremio, han är yngsta spelare någonsin som blivit utsedd till Brasilianska ligans bästa fotbollsspelare som yngsta spelare någonsin. Där gör han spelare som Zico, Falcao, Alex, Romario, Kaká och Carlos Tévez sällskap som även de är pristagare.

Han debuterade för Liverpool som Brasilianare år 2007 som 20åring, 2009 spelade han 4 flest matcher för klubben och blev framröstad som bästa unga spelare i Liverpool.

Han var lagkapten för U20 när de vann Sydamerikanska mästerskapet och gjorde 4 mål. Missade U20 VM pga skada där han även skulle varit lagkapten.

Lucas har varit med i OS för brasilien och var ordinarie, han har blivit uppkallad till A-landslaget av totalt 3 tränare om jag inte är ute och cyklar, han har blivit tilldelad speltd av både Benitez och av Hodgson.

Två av fotbollsvärldens mest respekterade taktiker.

Nej Lucas är inte Xabi Alonso eller Xavi men de personer som inte förstår vilken talang denna kille har och som säger idiotiska saker som att han är PL's sämsta spelare etc har ingen som helst koll på fotboll.

Det finns otaligt många duktiga personer i världen som har givit utrymme för Lucas och det är av en anledning.

Ni kan prata om sidledsspel hit och dit, passningsprocent hit och dit men om ni inte förstår att Lucas är en balansspelare eller på sin höjd box-to-box så är det ingen idé att prata fotboll med er.

Det finns inget ni kan säga som förtar hans prestation, man blir uttagen till dessa landslag, spelare i detta klubblag eller vinner utmärkelser som Kaka och Tevez har gjort om man inte är en duktig fotbollsspelare. Att sydamerikaner/sydeuropeer brukar ta lite tid på sig att aklimatisera sig till tempot i världens bästa liga är inte speciellt ovanligt. Speciellt inte för en så pass ung spelare.

Att han dessutom har en attityd som slår de flestas gör inte saken sämre. Jag har hellre Lucas i laget än en Mascherano eller en gipskatt som Aquilani.
-
Nej han är inte Essien, men Liverpool är heller inte Chelsea.

Jag har försvarat Lucas sedan han kom till klubben och om ni inte förstår det än så lär ni snart göra det.


Liverpool svar på Håkan Mild?
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:02   #44
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 194
Sharp$: 187
Standard

Många intressanta matcher ikväll, men hittar inga odds som jag gillar. Jag tror att Inter kan vara ett bra spel ikväll men oddset har sjunkit som en sten.

Det blir därför ett lite halvgalet spel, kalla det TV-peng.

-Fulham att göra 1mål @ 2.60
-Fulham över 1.5mål @ 8.50


Jag tycker att Mark Hughes gör ett fantastiskt bra jobb i Fulham, över förväntan, och att deras nya anfallare Dembele kan mycket väl vara denna sässongens andra bästa värvning till ligan (van der Vaart den bästa). Så oddsen på Fulham är intressanta.

Lägg därtill att Fulham har gjort mål i 7 av de 10 senaste PL matcherna mellan de här två lagen.

Jag tror att Fulham gör 1 mål, men då marknaden ö0.5 inte erbjuds på blir det att göra en splitbet och hoppas på att de på något sätt lyckas peta in 2 baljor bakom Cech.

xtrmntr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 18:31   #45
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Jag har spelat 2 singlar och en trippel:

AS Roma
Lazio

Chelsea
Rangers
Palmeiras
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td