Ämne: Butiksandelar
Visa ett inlägg
Gammal 2022-04-02, 13:40   #16
MultiSharp
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Enligt mina informatörer får spelbutikerna ingen vanlig provision på butiksandelarna, utan de får bara de 6 % som kunderna betalar extra. Detta betyder i så fall en ännu sämre vinståterbetalning för spelarna (65%-6%=59% i snitt) eftersom för alla andra ATG-spel är det ATG som betalar butiksprovisionen, medan för butiksandelarna får kunderna stå även för den kostnaden.

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Jag lägger andelsspel på en sida. Av dom 6% som tjänas på såld andel så går 55% till bolaget och 45% till mig. Sedan så måste jag fakturera bolaget för att få dessa 45% utbetalt.
Vid fakturering så faller ca 50% bort i skatt samt andra avgifter. Så i slutändan så blir det inte många kronor kvar som jag tjänar på att lägga andelsspel.
En stor majoritet av kunderna kan sannolikt inte skilja på ett genomanalyserat proffssystem med övervärde och ett "harry boy"-typ system framtaget på 10 min. Du och andra som ägnar 10 min att ta fram butiksandelssystem där andelar säljs för totalt 20000:- kommer då tjäna 20000*0,06*0,45*0,5=270:- i rena skattade pengar. Det blir en timlön på 270*6=1620:- efter skatt och avgifter.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat