Enligt mina informatörer får spelbutikerna ingen vanlig provision på butiksandelarna, utan de får bara de 6 % som kunderna betalar extra. Detta betyder i så fall en ännu sämre vinståterbetalning för spelarna (65%-6%=59% i snitt) eftersom för alla andra ATG-spel är det ATG som betalar butiksprovisionen, medan för butiksandelarna får kunderna stå även för den kostnaden.
Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636
Jag lägger andelsspel på en sida. Av dom 6% som tjänas på såld andel så går 55% till bolaget och 45% till mig. Sedan så måste jag fakturera bolaget för att få dessa 45% utbetalt.
Vid fakturering så faller ca 50% bort i skatt samt andra avgifter. Så i slutändan så blir det inte många kronor kvar som jag tjänar på att lägga andelsspel.
|
En stor majoritet av kunderna kan sannolikt inte skilja på ett genomanalyserat proffssystem med övervärde och ett "harry boy"-typ system framtaget på 10 min. Du och andra som ägnar 10 min att ta fram butiksandelssystem där andelar säljs för totalt 20000:- kommer då tjäna 20000*0,06*0,45*0,5=270:- i rena skattade pengar. Det blir en timlön på 270*6=1620:- efter skatt och avgifter.