Visa ett inlägg
Gammal 2022-04-24, 17:33   #7
Gotland
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Var vänlig att skriva ut historisk statistik för tillsammanssystemet så det bli möjligt för läsarna att bedöma om det finns ett sannolikt övervärde.
Ett exempel:
Antal omgångar: 56
Total insats: 58934:-
Total utdelning: 32768:-
Nettovinst: -26166:-
ROI: -44,4% (TBP: 55,6%)
Antal nettovinster: 6
Jag förstår vad du är ute efter och gillar till viss del tanken. ATG borde verkligen bli bättre på att visa hur det går för de olika bolagsspelen. Dagens variant med stjärnorna gillar (ironiskt nog) inte jag. Det är så gott som omöjligt för köparen att veta hur det faktiskt gått och ännu svårare vilken spelstil man har.

De fakta du efterfrågar här (trots att det inte rör sig om tillsammanslag) är såklart oxå relevanta.
MEN, vad för data är det du vill ha presenterat här på forumet?

Är det för det här enskilda laget (vilket jag tycker ATG borde visa!!)? Eller för mig som spelare och samtliga mina ombudsspel? Inkl eller exkl mina privata streckspel? Eller kanske även mina singelspel (finns spreadsheet här) ? Eller för mina privata tillsammanslag (3st)? Eller även de jag köper in mig i?

Jag snurrar nog mer pengar än normalspelaren i genomsnitt men utger mig inte för att det skulle gå sådär superbra. Jag är mera kass än vass (dvs har oftast något fel) men det tror jag de flesta travspelare är. Jag lever inte på spelen (eftersom jag vägrar varva!) utan lirar för nöjes skull och omsätter lite drygt en miljon varje år.

Bra år går det runt. Riktigt bra år går det till och med plus. Dåliga år (läs 2021) går det sämre.

Men men, vi kämpar!

JAG skulle vilja att ALLA dock postar sina spel efter start/inlämning så att köparna här kan se hur spelläggaren spelar och därmed kan dra lärdom om upplägg etc. Det blir dessutom roligare för oss alla att jobba in spelen tillsammans! Men den diskussionen har jag ju tagit upp förr. Precis här!





PS, dagens lir gav 2995kr tillbaka och man fick nästan 120kr tillbaka på sin satsade 50-lapp. Hyfsad ROI kortsiktigt. Tre stjärnor hos ATG. Men långt ifrån vad jag skulle säga bra. Men det är jag det! DS.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2022-04-24 klockan 18:41. Anledning: fetningar och språkliga justeringar
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat