Visa ett inlägg
Gammal 2022-05-02, 20:11   #1
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4142

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Åby 7 maj

Äntligen Åby! Kan inte vänta med att starta upp snacket.

Detta är bara en liten grund som jag hoppas att ni andra bygger på med kloka ideer. Jag har ingen koll på streckprocenten ännu eftersom jag använder mig av det finurliga script som SwedishHorseRacing tipsade mig om för ett tag sedan. Det gör att kolumnen med streckprocent blir dold. Jag vill nämligen inte påverkas av den. Jag slår på den framåt fredag kväll för att se om jag missat något viktigt. Men jag kan tänka mig att de hästar jag valt i min "grund" är ganska favoritbetonade.

Nu är det ju många lopp med höga prissummor så jag tippar att Örjan lär plocka en del vinster. Det är så det brukar gå....

Avd 1:
En miljon, och Örjan kör 2 GLAMOROUS RAIN åt Redén. Två raka i år med skor och nu rycker man bak. Kan vara en chansspik redan i avdelning ett.

Avd 2:
Brons med voltstart. Då åker med automatik 1 FROMHEAVEN IDZARDA med. Alltid spår ett i voltstart! Men min första idé är 3 BORUPS TORNADO. Spår längst ut på vingen senast. Gott läge nu. Det är långlopp 2640m och då kollar jag på vilka som har rekord på långt. 7 ORNELLO. Tog rekord på långt senast på 13,7. Inga dubbla tillägg denna gång plus springspår. Intressant!

Avd 3:
Miljon i förstapris igen. 2 FRANCESCO ZET är given, kanske spikförslag?

Avd 4:
Stoeliten. Här tror jag på någon från bakspår. 11 KALI SMART är ju giftig i spurten och 12 HONEY MEARAS kan man aldrig bortse från. Vem får rygg på vem? Svårt lopp. Lär nog bli en del hästar här innan lördag.

Avd 5:
Huuva, hur många får man ta? Jag börjar med 5 NAPOLEN CASH så får vi se vad expertisen säger under veckan.

Avd 6:
6 UNICO BROLINE är mitt förstastreck. Går ju som tåget. Men om Joakim Lövgren fått ordning på fötterna så kan 5 OSCAR L.A. ta en revansch efter förra gångens galopp.

Avd 7:
Här "helgaddar" jag med hästarna 1-5.

En startplatta för 30 spänn. Kan det t o m vara så att det räcker?

Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-05-02 klockan 20:50.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat