Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-05-02, 19:11   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Åby 7 maj


Äntligen Åby! Kan inte vänta med att starta upp snacket.

Detta är bara en liten grund som jag hoppas att ni andra bygger på med kloka ideer. Jag har ingen koll på streckprocenten ännu eftersom jag använder mig av det finurliga script som SwedishHorseRacing tipsade mig om för ett tag sedan. Det gör att kolumnen med streckprocent blir dold. Jag vill nämligen inte påverkas av den. Jag slår på den framåt fredag kväll för att se om jag missat något viktigt. Men jag kan tänka mig att de hästar jag valt i min "grund" är ganska favoritbetonade.

Nu är det ju många lopp med höga prissummor så jag tippar att Örjan lär plocka en del vinster. Det är så det brukar gå....

Avd 1:
En miljon, och Örjan kör 2 GLAMOROUS RAIN åt Redén. Två raka i år med skor och nu rycker man bak. Kan vara en chansspik redan i avdelning ett.

Avd 2:
Brons med voltstart. Då åker med automatik 1 FROMHEAVEN IDZARDA med. Alltid spår ett i voltstart! Men min första idé är 3 BORUPS TORNADO. Spår längst ut på vingen senast. Gott läge nu. Det är långlopp 2640m och då kollar jag på vilka som har rekord på långt. 7 ORNELLO. Tog rekord på långt senast på 13,7. Inga dubbla tillägg denna gång plus springspår. Intressant!

Avd 3:
Miljon i förstapris igen. 2 FRANCESCO ZET är given, kanske spikförslag?

Avd 4:
Stoeliten. Här tror jag på någon från bakspår. 11 KALI SMART är ju giftig i spurten och 12 HONEY MEARAS kan man aldrig bortse från. Vem får rygg på vem? Svårt lopp. Lär nog bli en del hästar här innan lördag.

Avd 5:
Huuva, hur många får man ta? Jag börjar med 5 NAPOLEN CASH så får vi se vad expertisen säger under veckan.

Avd 6:
6 UNICO BROLINE är mitt förstastreck. Går ju som tåget. Men om Joakim Lövgren fått ordning på fötterna så kan 5 OSCAR L.A. ta en revansch efter förra gångens galopp.

Avd 7:
Här "helgaddar" jag med hästarna 1-5.

En startplatta för 30 spänn. Kan det t o m vara så att det räcker?

Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-05-02 klockan 19:50.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-02, 21:28   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Jag brukar ju inte börja tidigt (längre) men öppnade startlistorna redan nu och tycker nog att 5 Good Vibes känns lite kul i första.

Snabb ut och borde väl kunna få ett vettigt lopp i draget? 2%

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-02, 22:32   #3
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Spontant känns detta som det sämsta Olympiatrav i mannaminne? Det är ju i princip samma trötta Gulddivision som det brukar vara.

Iaf, i mina ögon är det spel mot ett mål för Extreme från innerspåret. Jag tror detta är året då Extreme verkligen skriver in sej i historieböckerna. Han rör ju knappt marken när han springer.
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 08:41   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 717
Sharp$: 12887
Standard

Nja sämsta Olympiatravet i mannaminne är väl att ta i. Men visst har det saknats utländska stjärnor senaste åren. Och även Svenska. Förr i tiden vimlade det av elithästar men det ligger kanske lite för nära Elitloppet. Och Fransmännen är inte så pigga på att tävla i Sverige nuförtiden.
Stål mormor och Prix d’amerique vinnaren Delia De Pommereux kommer dock och försöker försvarar sin titel. Kul. Gick en 09 tid som tvåa i Prix De France för tre månader sedan och ger nog Extrem en match. Men visst är det lite urvattnad tillställning bakom dessa. WHOs WHO ?
Visst var det bättre förr. Varenne, Callit, Queen L, Gidde Palema, Copiad, Commander Crowe är några av mina minnesvärda vinnare bland de 42 år Olympiatravet har funnits.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-05-03 klockan 08:43.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 09:09   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Lite tidiga kommentarer till en på förhand favoritbetonad omgång:

1) Många kommer nog att inleda med spik på Örjan/Redéns häst. Jag har prickat in en handfull hästar.
2) I det här loppet sätter jag Titan Yoda först, men det finns motbud vid gardering.
3) Örjan har som vanligt väl förspänt och storfavoriten har fin chans. Motbudet är Iznogoud AM.
4) Örjan med ytterligare en favorit. Tillsammans med Kali Smart, som jag väljer att tippa före, kommer de utgöra ett sparlopp på många system. Det kan dock vara värt att ta med några pållar där framme.
5) Napoleon Cash spikade jag ju förra gången, men den gången får han nog sällskap av 1 och 2. Il Forte sätter jag först.
6) Oscar L.A. hoppade tyvärr bort några tusen för mig förra starten. Den gick ju iväg i första, men tyvärr så blev det omstart. Nu är det auto och bra spår. Erik favorit med Unico Broline och ska väl vara första strecket. Lägger nog på ett par till. Rackham till exempel.
7) I sista är det en eller många. Extreme håller upp ledningen och då är frågan hur sugna de övriga är på att tävla? Det kommer att avgöra loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 12:08   #6
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

I går skulle vi spelat in ett Travsnack - Första tanken. Men hundrastning och grejjer kom emellan.
Så jag tänkte presentera enkelraden här ist:

V75-1: 4 Deborah S.H., tittar vi på de senaste tiderna och startspåret så har Persson en klar fördel här. Det enda minuset är väl att Örjan inte kör den här hästen då.

V75-2: 3 Borups Tornado. Helt rätt favorit. Även om Örjan kör första motbudet, så är det ändå spår 5 i volt.

V75-3: 2 Francesco Zet. Örjan/Redén. Slut på meddelande.

V75-4: 12 Honey Mearas. Lite som ovan. Tycker att Kali Smart beter sig lite ojämnt för att räkna på. Och Örjan/Redén, ni vet.....

V75-5: 3 Il Forte. Favorit och kanske ett tråk-streck, men det känns inte som att Jepson har sin bästa tid för tillfället.

V75-6: 5 Oscar L.A. Visst, Unico Broline har sett glimrande ut. Men nu har Jocke bästa startspåret. Det kanske kan bli spets och slut på den?

V75-7: 8 Night Brodde. Handikappas enormt av startspåret. Men slog ju enkelt av Extreme förra gången. Dock startsnabb och kan hamna bra på det. Inte missa till 2,6%.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Skaegget den 2022-05-03 klockan 12:09.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 13:02   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Utöver Night Brodde tycker jag inte man ska glömma Mindyourvalue i sista.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-03, 16:32   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 717
Sharp$: 12887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Utöver Night Brodde tycker jag inte man ska glömma Mindyourvalue i sista.
Tjena Shooter.
Night Brodde är en ganska tuff herre men med spår 8 i detta gäng känns hästen iskall trots härlig värme på min inglasade uteplats så här på tisdags em.
Mindyourvalue är en rutinerad luring MEN från bakspår är nog distansen ett varv eller åtminstone ett halvt varv för kort.
Jag är lite halvsugen på att spika gamla Franska Stålmormor trots lite halvdunkel form. MEN en 09 tid och andraplats i Prix De France är ett bra livstecken från 17 miljonärskan.
Vi kämpar på och kanske kan hitta skrällarna i högklassiga och favorit betonade Åby V75 omgången.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-05-03 klockan 16:33.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-04, 08:44   #9
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tjena Shooter.
Night Brodde är en ganska tuff herre men med spår 8 i detta gäng känns hästen iskall trots härlig värme på min inglasade uteplats så här på tisdags em.
Mindyourvalue är en rutinerad luring MEN från bakspår är nog distansen ett varv eller åtminstone ett halvt varv för kort.
Jag är lite halvsugen på att spika gamla Franska Stålmormor trots lite halvdunkel form. MEN en 09 tid och andraplats i Prix De France är ett bra livstecken från 17 miljonärskan.
Vi kämpar på och kanske kan hitta skrällarna i högklassiga och favorit betonade Åby V75 omgången.
Hallå där!

Night Brodde är ju startsnabb och kanske kan hitta ner någonstans. Om man väljer en så är det inte mycket att bry sig om, men jag ska nog gardera och då vill jag inte åka på så fina skrällar. Lycka till ikväll!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-05, 18:28   #10
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1242
Standard

1: 2 3 4 11
2: 2 3 4 5 7 11
3: 2 4
4: 3 11 12
5: 5
6: 10
7: 1 2 3 4 9

1: U 2
2: U 5
7: U 1
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-05, 19:52   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad tror ni om 4 RARE MAGIC i klass I-försöket? Den var tvåa i finalen på V75 i december och 3:a i årsdebuten, då tränarkörd. Nu Magnus A Djuse upp, barfota runt om och jänkarvagn. Första gången någonsin med den balansen. Borde inte den ha ett hyfsat spelvärde till 5%?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-05, 22:24   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 131
Sharp$: 1023
Standard

Hej alla,

Jag kommer den här veckan att göra en analys och rank till V75. Där jag går igenom lopp för lopp med både video och text. Fullständiga ranken kommer att uppdateras under morgondagen. Videoanalys för lopp V75-3 ligger uppe med lite intressant fakta.

Under den här veckan har jag och 5 andra personer en utmaning om att vi ska försöka få 200 kr att öka så mycket som möjligt. Jag vill såklart vinna denna utmaning och en regel är att det inte får vara något som man redan jobbar med. Då kom jag på den här iden om att jag skriver ihop travtips som jag ändå kan en del om. Man Swishar 10kr eller valfri summa till mitt nummer och sedan kommer jag maila ut tipset till de som har Swishat med fullständig rank och information. Samt videoanalys till alla 7 loppen.

Jag skapade den här hemsidan snabbt för att kunna göra det på ett så bra sätt som möjligt. Där finns all information.

Hoppas att det uppskattas och jag hoppas på eran hjälp!

Senast redigerad av Gotland den 2022-05-06 klockan 07:38. Anledning: Länk borttagen
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-06, 05:14   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cicikor Visa inlägg
Hej alla,

Jag kommer den här veckan att göra en analys och rank till V75. Där jag går igenom lopp för lopp med både video och text. Fullständiga ranken kommer att uppdateras under morgondagen. Videoanalys för lopp V75-3 ligger uppe med lite intressant fakta.

Under den här veckan har jag och 5 andra personer en utmaning om att vi ska försöka få 200 kr att öka så mycket som möjligt. Jag vill såklart vinna denna utmaning och en regel är att det inte får vara något som man redan jobbar med. Då kom jag på den här iden om att jag skriver ihop travtips som jag ändå kan en del om. Man Swishar 10kr eller valfri summa till mitt nummer och sedan kommer jag maila ut tipset till de som har Swishat med fullständig rank och information. Samt videoanalys till alla 7 loppen.

Jag skapade den här hemsidan snabbt för att kunna göra det på ett så bra sätt som möjligt. Där finns all information.

Hoppas att det uppskattas och jag hoppas på eran hjälp!
Du kan väl göra så här att du - utifrån din genomgång - ger din rekommendation av de tre bästa spelobjekten. Nej, en 70-oddsare till 1,20 är inget bra spelobjekt.

Jag lovar att spela tre dubblar utifrån dina tre bästa speldrag och om någon av dem sitter så swishar jag 20 spänn. Ok?

Lite märklig idé dock. Om du inte behöver punga ut med 200kr för att nån ska sätta upp din wordpress-sida….
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cicikor (+20)

Senast redigerad av Gotland den 2022-05-06 klockan 07:39. Anledning: Länk borttagen
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-06, 06:12   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 131
Sharp$: 1023
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Du kan väl göra så här att du - utifrån din genomgång - ger din rekommendation av de tre bästa spelobjekten. Nej, en 70-oddsare till 1,20 är inget bra spelobjekt.

Jag lovar att spela tre dubblar utifrån dina tre bästa speldrag och om någon av dem sitter så swishar jag 20 spänn. Ok?

Lite märklig idé dock. Om du inte behöver punga ut med 200kr för att nån ska sätta upp din wordpress-sida….

Ja det låter som en bra plan. Jag ska lägga in de tre bästa spelobjekten utifrån spelvärde. Videoanalys för de tre objekten kommer idag.

Jag tycker inte det är lätt att komma på något för att kunna öka. Försökte med en NTF men det var inte så lätt. Wordpress sidan är gratis så där har jag ingen kostnad. Så då har jag ju inga kostnader. Min sambo hon säljer sticklingar haha Så då fick det blir travtips som är det jag kan vid sidan om mitt jobb. På söndag kl 10 stängs tävlingen.
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-06, 07:40   #15
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cicikor Visa inlägg
Hej alla,

Jag kommer den här veckan att göra en analys och rank till V75. Där jag går igenom lopp för lopp med både video och text. Fullständiga ranken kommer att uppdateras under morgondagen. Videoanalys för lopp V75-3 ligger uppe med lite intressant fakta.

Under den här veckan har jag och 5 andra personer en utmaning om att vi ska försöka få 200 kr att öka så mycket som möjligt. Jag vill såklart vinna denna utmaning och en regel är att det inte får vara något som man redan jobbar med. Då kom jag på den här iden om att jag skriver ihop travtips som jag ändå kan en del om. Man Swishar 10kr eller valfri summa till mitt nummer och sedan kommer jag maila ut tipset till de som har Swishat med fullständig rank och information. Samt videoanalys till alla 7 loppen.

Jag skapade den här hemsidan snabbt för att kunna göra det på ett så bra sätt som möjligt. Där finns all information.

Hoppas att det uppskattas och jag hoppas på eran hjälp!
Kreativ idé. Men tyvärr ej tillåtet enligt forumets regler punkt 3.01.
Länkar därför borttagna.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td