Citat:
Ursprungligen postat av TravSven
Funkar HPT nu? Senast jag kollade funkade det inte.
Hpt kommer jag inte ihåg hur bra den reducerade för ett fel.
Jokersystemet behöver 19 rader för tre hästar i fyra lopp.
Mer än dubbelt mot abc på 9 rader.
Reduceringsprincipen finns redan inbyggd i många färdiga system som går att lämna in på vanliga sättet till atg.
Annars är det enkelt att skicka egna rader till atg.
Jag använde hpt mycket då det både kunde läsa in data från atg och skicka in.
Nu vet jag inte om detfunkar. Ska kolla.
I övrigt så mekar jag med ett enkelt system som hamnar på ca 30000 rader.
Två försök och två full pott med drygt 200tusen resp drygt 400tusen netto
|
System med 1- eller 2-felsreducering kan oftast inte lämnas in om de är på 5000 rader eller mer.
Det tenderar ju att bli endast enkelrader och då blir varje rad ett eget system. Taket hos ATG är 5000 system.
Vad gäller reduceringseffektiviteten landar det oftast runt 1 mot 9 ner till 1 mot 7 för de flesta praktiska storlekar på systemen ( dvs inte optimerade för 3 hästar per lopp ).
Tänk även på att det inte blir begränsat till t ex 4 lopp. När reduceringsprogrammen reducerar så använder de sig av samtliga avdelningar på spelformen. Och om man tar väldigt många hästar i ett lopp händer det att några av dem inte blir streckade ( de behövs inte för att täcka 1-felsgarantin. )
HPT fungerar dugligt fortfarande. Men det bedrivs ingen utveckling av nya funktioner. Det enda egentliga datahämtningsproblemet finns på V86Xpress precis vid och efter spelstopp.
Jag rekommenderar dock BT+ från
www.baratrav.se. Där kan man kombinera 1-felsreducering med att fylla upp till valfri insats med rader enligt sin egen rank. Lite av ett slags dubbelchans. Sitter ranken "riktigt bra" så blir det alla rätt. Annars får man förlita sig på 1-felsreduceringsturen.