Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-05-01, 10:21   #2581
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Fast å andra sidan är det väl så att det är hyggligt svårt att någon av ens inlämnade rader har alla rätt om man inte till att börja med har alla rätt på sin ram?

( Eller det var kanske det du menade? )
Ja det var det jag menade.

I mitt tycke finns det bara en ram och det är alla hästar i alla avd.
Sedan hur reduceringen går till är ju en smaksak. Om den sker inne i ditt huvud eller om du låter en dator plocka fram raderna med hjälp av villkor.

Det är inte förbjudet att ha med hästar på en ram som det sedan inte spelas en enda rad på. Nu för tiden då man använder sig av både max och min utdelningar så kan det bli sådana effekter.
Men fördelen med dator är att man inte missar en spelvärd rad vilket är lätt hänt om man själv tar bort en häst från ramen.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-04, 01:47   #2582
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja det var det jag menade.

I mitt tycke finns det bara en ram och det är alla hästar i alla avd.
Sedan hur reduceringen går till är ju en smaksak. Om den sker inne i ditt huvud eller om du låter en dator plocka fram raderna med hjälp av villkor.

Det är inte förbjudet att ha med hästar på en ram som det sedan inte spelas en enda rad på. Nu för tiden då man använder sig av både max och min utdelningar så kan det bli sådana effekter.
Men fördelen med dator är att man inte missar en spelvärd rad vilket är lätt hänt om man själv tar bort en häst från ramen.
Beroende på hur optimerat programmet man använder är så kan det ta ett tag att göra spelvärde-beräkningar på alla rader (speciellt på V86-omgångar), så då kan det vara idé att plocka bort hästar som man ser inte skulle komma med ändå.

Senast redigerad av wowsuchev den 2022-05-04 klockan 01:53.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-04, 09:46   #2583
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Beroende på hur optimerat programmet man använder är så kan det ta ett tag att göra spelvärde-beräkningar på alla rader (speciellt på V86-omgångar), så då kan det vara idé att plocka bort hästar som man ser inte skulle komma med ändå.
Visst kan det vara så, men det var väl mest på den gamla goda tiden, själv minns jag när jag började fundera i dessa banor med en ABC 80 dator som hjälpmedel, ca två dagar efter spelomgången... var min uträkning klar!

Men visst har du en spik i en avd så behöver du inte ta med övriga och sätta villkoret att ingen av dom får vinna...
Men om du har snöat in på utdelningsvärden kontra chans så är det lika bra att kolla allt. Det går att hitta guldkorn ibland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222), Hansin (+10)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-04, 18:00   #2584
 
wowsuchevs avatar
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 65
Sharp$: 1204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Visst kan det vara så, men det var väl mest på den gamla goda tiden, själv minns jag när jag började fundera i dessa banor med en ABC 80 dator som hjälpmedel, ca två dagar efter spelomgången... var min uträkning klar!

Men visst har du en spik i en avd så behöver du inte ta med övriga och sätta villkoret att ingen av dom får vinna...
Men om du har snöat in på utdelningsvärden kontra chans så är det lika bra att kolla allt. Det går att hitta guldkorn ibland.
Även om vi inte pratar om dagar längre så spelar fortfarande varje sekund roll. Om du vill göra beräkningarna med de färskaste spel%-siffrorna så kommer de ibland när startbilen har börjat rulla, och tar det då över 10 sekunder för programmet så kanske du inte hinner lämna in.
wowsuchev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-04, 18:43   #2585
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wowsuchev Visa inlägg
Även om vi inte pratar om dagar längre så spelar fortfarande varje sekund roll. Om du vill göra beräkningarna med de färskaste spel%-siffrorna så kommer de ibland när startbilen har börjat rulla, och tar det då över 10 sekunder för programmet så kanske du inte hinner lämna in.
Jo jag vet, men oftast handlar det om när senaste uppdatering kommer och inte hur snabbt du får fram din fil. Ska du börja chansa på sekundnivå så lär man missa en hel del omgångar, jag lider för mycket när jag missar att lägga ett spel för att orka med det.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-10, 12:55   #2586
 
Reg.datum: apr 2022
Inlägg: 2
Sharp$: 26
Standard

ABC och D


aaabbbccc
abcabcabc
abcbcacab
abccabbca

Ger minst 3 av 4

Hur enkelt fixar man abcd på motsvarande sätt?
Också enkelt.

Sen kan man fortsätta med alla bokstäver som behövs för att täcka alla hästar.

Det blir rejäl reducering och bara ett fel.
TravSven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-10, 13:05   #2587
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravSven Visa inlägg
aaabbbccc
abcabcabc
abcbcacab
abccabbca

Ger minst 3 av 4

Hur enkelt fixar man abcd på motsvarande sätt?
Också enkelt.

Sen kan man fortsätta med alla bokstäver som behövs för att täcka alla hästar.

Det blir rejäl reducering och bara ett fel.
Det finns automatiserat i reduceringsprogrammen HPT ( HjälpPåTraven ) och BT+ ( BaraTrav ). Man kan välja mellan 1-felsreducering och 2-felsreducering.

Att skriva såna här system manuellt.....för travet....är det ingen som gör längre.

Travspelare använder sig oftast inte av den här sortens reducering eftersom potten för ett fel är så mycket mindre än den för alla rätt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 08:06   #2588
 
Reg.datum: apr 2022
Inlägg: 2
Sharp$: 26
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det finns automatiserat i reduceringsprogrammen HPT ( HjälpPåTraven ) och BT+ ( BaraTrav ). Man kan välja mellan 1-felsreducering och 2-felsreducering.

Att skriva såna här system manuellt.....för travet....är det ingen som gör längre.

Travspelare använder sig oftast inte av den här sortens reducering eftersom potten för ett fel är så mycket mindre än den för alla rätt.
Funkar HPT nu? Senast jag kollade funkade det inte.

Hpt kommer jag inte ihåg hur bra den reducerade för ett fel.
Jokersystemet behöver 19 rader för tre hästar i fyra lopp.
Mer än dubbelt mot abc på 9 rader.
Reduceringsprincipen finns redan inbyggd i många färdiga system som går att lämna in på vanliga sättet till atg.
Annars är det enkelt att skicka egna rader till atg.

Jag använde hpt mycket då det både kunde läsa in data från atg och skicka in.
Nu vet jag inte om detfunkar. Ska kolla.

I övrigt så mekar jag med ett enkelt system som hamnar på ca 30000 rader.
Två försök och två full pott med drygt 200tusen resp drygt 400tusen netto
TravSven är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 09:47   #2589
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravSven Visa inlägg
Funkar HPT nu? Senast jag kollade funkade det inte.

Hpt kommer jag inte ihåg hur bra den reducerade för ett fel.
Jokersystemet behöver 19 rader för tre hästar i fyra lopp.
Mer än dubbelt mot abc på 9 rader.
Reduceringsprincipen finns redan inbyggd i många färdiga system som går att lämna in på vanliga sättet till atg.
Annars är det enkelt att skicka egna rader till atg.

Jag använde hpt mycket då det både kunde läsa in data från atg och skicka in.
Nu vet jag inte om detfunkar. Ska kolla.

I övrigt så mekar jag med ett enkelt system som hamnar på ca 30000 rader.
Två försök och två full pott med drygt 200tusen resp drygt 400tusen netto
HPT fungerar! Åtminstone så sent som igår
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-05-11, 13:28   #2590
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravSven Visa inlägg
Funkar HPT nu? Senast jag kollade funkade det inte.

Hpt kommer jag inte ihåg hur bra den reducerade för ett fel.
Jokersystemet behöver 19 rader för tre hästar i fyra lopp.
Mer än dubbelt mot abc på 9 rader.
Reduceringsprincipen finns redan inbyggd i många färdiga system som går att lämna in på vanliga sättet till atg.
Annars är det enkelt att skicka egna rader till atg.

Jag använde hpt mycket då det både kunde läsa in data från atg och skicka in.
Nu vet jag inte om detfunkar. Ska kolla.

I övrigt så mekar jag med ett enkelt system som hamnar på ca 30000 rader.
Två försök och två full pott med drygt 200tusen resp drygt 400tusen netto
System med 1- eller 2-felsreducering kan oftast inte lämnas in om de är på 5000 rader eller mer.

Det tenderar ju att bli endast enkelrader och då blir varje rad ett eget system. Taket hos ATG är 5000 system.


Vad gäller reduceringseffektiviteten landar det oftast runt 1 mot 9 ner till 1 mot 7 för de flesta praktiska storlekar på systemen ( dvs inte optimerade för 3 hästar per lopp ).

Tänk även på att det inte blir begränsat till t ex 4 lopp. När reduceringsprogrammen reducerar så använder de sig av samtliga avdelningar på spelformen. Och om man tar väldigt många hästar i ett lopp händer det att några av dem inte blir streckade ( de behövs inte för att täcka 1-felsgarantin. )

HPT fungerar dugligt fortfarande. Men det bedrivs ingen utveckling av nya funktioner. Det enda egentliga datahämtningsproblemet finns på V86Xpress precis vid och efter spelstopp.

Jag rekommenderar dock BT+ från www.baratrav.se. Där kan man kombinera 1-felsreducering med att fylla upp till valfri insats med rader enligt sin egen rank. Lite av ett slags dubbelchans. Sitter ranken "riktigt bra" så blir det alla rätt. Annars får man förlita sig på 1-felsreduceringsturen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-20, 08:05   #2591
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5148
Standard

inte kollat om det är någon som gör dubbeln Boden o så Kalmar på Midsommardagne

Men start både Östersund och Boden borde ju vara en inte alltför tuff matchning

Men bara berghästar + plus en som aldrig var med i loppet på östersund ( Ej kollat kallbloden )

HARPER SEABROOK Ove A Lindqvist Ös 220611-11 2140
DEVILS TONGUE Sandra Eriksson Ös 220611-11 2140
AYAH DE LUX Rikard N Skoglund Ös 220611-3 2140
MINDYOURVALUE W.F. Rikard N Skoglund Ös 220611-4 3200
L.L.LABERO Robert Bergh Ös 220611-7 2140
OMEGA SUPERSTAR Zeb Jonasson Ös 220611-8 2140
CARROTY Carl Philip Lindblom Ös 220611-8 2140


varför kan Berg o ingen annan ?
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-20, 08:54   #2592
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5148
Standard

Ser att

Cintra 4 årigt sto får starta på Kalmar efter att tävlat på Boden gågna helgen

vem som tränar Berg
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 13:46   #2593
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4944
Standard

Vad gäller för regler med extraspåret som finns på banorna nu? Det är ju till för att minska olycksrisken. Blir man per automatik diskvalificerad om man befinner sig helt utanför banan? Lövgren med Global Duty på Åby igår gick ju aldrig in där. Har det med att göra att man inte ska lämna fördel till någon konkurrent? Går han in på extraspåret är jag inte säker på att Devs Donator galopperar. Nu fanns det ju också längre fram ett open stretch som hade kunna strula till det.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 17:08   #2594
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Vad gäller för regler med extraspåret som finns på banorna nu? Det är ju till för att minska olycksrisken. Blir man per automatik diskvalificerad om man befinner sig helt utanför banan? Lövgren med Global Duty på Åby igår gick ju aldrig in där. Har det med att göra att man inte ska lämna fördel till någon konkurrent? Går han in på extraspåret är jag inte säker på att Devs Donator galopperar. Nu fanns det ju också längre fram ett open stretch som hade kunna strula till det.
Ja, ett ekipage som går ned på evakueringsspåret blir diskvalificerat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lobo (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 22:46   #2595
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ja, ett ekipage som går ned på evakueringsspåret blir diskvalificerat.
Brukar stå diskad och kubug som tid i resultatlistan.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td