Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-12, 15:09   #7
Makandodele

Makandodeles avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 288
Standard

För min del känns krysset till 5.45 @ Expekt för bra i denna öppna sexpoängsmatch då det lär vara dessa två lag fjärdeplatsen som ger en plats i Allettan står mellan. 1-2 oddsen hade behövt vara högre för min del.

Ang Kiruna-Löven tycker jag bolagen redan tagit med bortaplansfaktorn samt att Löven redan leder serien så klart att man inte behöver vinna.
En motivationshöjare för Lövens del är dock att ett 20-tal supportrar åker till matchen, vilket säkerligen kan ge en extra boost att spela bra. Samtidigt är det ju lite av "årets match" för Kiruna då storlaget Björklöven kommer på besök.
Ett stort problem för Löven har annars varit motivationen, man spelar ofta bra i ca en period och utöver det är det mer omotiverat spel. Och det gäller inte bara mot amatörlagen a la Kalix, Luleå Rebels och CRIF där det av mer naturliga skäl blir svårt att orka motivera sig i 60 min, utan det har sett likadant ut mot såväl Kiruna x2 som Asplöven tidigare i veckan.
Löven är dock naturligtvis klart bättre vilket gör att man ändå ska ses som favorit trots bortamatch.
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat